گفتگوی عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین، عکس

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رییس تیم ایران در مذاکرات وین با رؤسای هیات های مذاکره کننده روسیه و چین در این مذاکرات ملاقات و رایزنی کرد .

گفتگوی عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین، عکس

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس عراقچی با میخاییل اولیانوف و وانگ گون روسای هیات های مذاکره کننده روسیه و چین در مذاکرات ویند، پس از نشست کمیسیون مشترک برجام ملاقات و رایزنی کرد .

بر اساس این گزارش، ششمین دور مذاکرات وین، عصر روز شنبه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام شروع شد .در ششمین دور مذاکرات وین ، همچون پنچ دور قبلی ریاست تیم مذاکره کننده ایران بر عهده سیدعباس عراقچی است .

شب گذشته عراقچی در همین باره به خبرنگاران گفت :ما با یک شرایط پیچیده ای روبرو هستیم. هم بازگشت آمریکا به برجام، یک سری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا از یک سری پیچیدگی هایی برخوردار است که باید در خصوص آنها برنامه ریزی گردد، دقت صورت بگیرد و شاخص تعریف گردد و همچنین اقداماتی که ایران باید انجام دهد. با توجه به پیشرفت های علمی و فنی که ایران در این مدت انجام داده است و نحوه تنظیم آنها با بازگشت به برجام پیچیدگی های خاص خود را دارد و اینها همه واقعا بحث های مفصلی را می برد.

عراقچی ادامه داد: هم اینکه این مجموعه اقدامات در چه جدول زمانی انجام گردد؟ البته این یک قضیه مسلم است که آمریکا باید قدم اول را بردارد و همه اقداماتش را در ابتدا انجام دهد و بعد ایران راستی آزمایی می نماید و سپس ما به تعهدات خود برمی گردیم. این ملاک کار ماست ولی خود این نیز احتیاج به جدول بندی و جدول زمانی دارد و باید معین گردد که اگر ما به جمع بندی رسیدیم مراحل تایید و تصویب آن چگونه باشد، در چه مدت انجام گردد، چه مقدماتی باید برنامه ریزی گردد و ما در چه روزی به اجرا می رسیم. در آن روز آمریکا باید چه کار کند و چگونه راستی آزمایی می گردد. همه اینها مراحل مذاکراتی جزئی و فنی دارد و دارای بحث های حقوقی و سیاسی است.(بخوانید)

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1950

به "گفتگوی عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی عراقچی با همتایان روسی و چینی در وین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید