روسیه خواهان بازگشت هر چه سریع تر برجام به چارچوب اصلی خود شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، خواهان بازگشت هر چه سریع تر این توافق به چارچوب اصلی آن شد.

روسیه خواهان بازگشت هر چه سریع تر برجام به چارچوب اصلی خود شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه خواهان بازگشت هر چه سریع تر برجام به چارچوب اصلی آن شد.

این وزارتخانه گفت شرکت نمایندگان در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام درباره اقداماتی که آمریکا باید برای برداشتن تحریم های اعمال شده علیه ایران انجام دهد، گفت وگو کردند.

به گزارش تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بعد از نشست برجام که با مشارکت سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه این کشور برگزار گردید، اضافه کرد: طرف روسی با قاطعیت در این جهت پیش می رود که جایگزینی برای برجام وجود ندارد و مصرانه از همه طرف ها می خواهد هر کوششی را برای بازگرداندن توافق هسته ای به چارچوب اولیه در سریع ترین زمان ممکن به کار ببندند.

مسکو در ادامه اعلام کرد: آنطور که به وزارت خارجه روسیه خبر داده شد، در این نشست روش های خاص برای اجرای عملی تفاهمات اساسی درباره اجرای کامل و پایدار برجام که در بیانیه مشترک در سطح وزرای خارجه در 21 دسامبر منعکس شده بود، مورد بحث نهاده شد.

وزارت خارجه روسیه گفت: شرکت نمایندگان در نشست، توجه ویژه ای به اقداماتی که آمریکا باید برای از بین بردن اقدامات سابق خود در نقض برجام و همچنین برداشتن تحریم هایی که علیه ایران اعمال شد، انجام دهد، داشتند.

مسکو اضافه کرد در این نشست همچنین اقدامات متقابلی که ایران باید برای بازگشت به تعهدات برجامی خود انجام دهد، مورد توجه نهاده شد. در این بیانیه همچنین گفته شده که مقرر شد گفت وگو درباره این مسائل در سطح کمیسیون مشترک و مکانیزم های کارشناسی دیگر که برای این هدف معین شده اند، پیگیری گردد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز (آدینه) 13 فروردین 1400 برابر با 2 آوریل 2021 به صورت مجازی و به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار گردید.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیأت ایرانی در این نشست را عهده دار بود.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ 21 دسامبر 2020، اعضا چشم انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای آنالیز موضوع با نگرش مثبت و در یک کوشش جمعی مورد تاکید قرار دادند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست، ضمن تشریح مواضع اصولی کشورمان، لغو تحریم های آمریکا را اولین گام جهت احیای برجام خواند و گفت ایران به محض لغو تحریم ها و راستی آزمایی آن ها، گام های جبرانی هسته ای را متوقف خواهد نمود.

سید عباس عراقچی گفت: برای بازگشت ایالات متحده به برجام احتیاج به هیچ مذاکره ای نیست و جهت آمریکا در این خصوص کاملا روشن است. ایالات متحده همانگونه که از توافق خارج شد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران وضع کرد، به همان صورت نیز می تواند به توافق برگشته و قانون شکنی را سرانجام دهد.

در این نشست اعضای برجام همچنین با اشاره به ابعاد فاجعه بار خروج آمریکا از برجام، بر انتفاع ایران از برجام و از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

در خاتمه، طرف های برجام ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده (سه شنبه) 17 فروردین به منظور تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم ها و گام های هسته ای را گروه های کارشناسی مربوطه تعیین نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1854

به "روسیه خواهان بازگشت هر چه سریع تر برجام به چارچوب اصلی خود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان بازگشت هر چه سریع تر برجام به چارچوب اصلی خود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید