اوباما نوامبر به چین سفر می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: رئیس جمهور امریکا ماه نوامبر امسال میلادی برای شرکت در نشست سران اپک به چین سفر می نماید.

اوباما نوامبر به چین سفر می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا ماه نوامبر امسال میلادی برای شرکت در نشست سران اپک به چین سفر می نماید.

اوباما شب گذشته در تبادل نظریی تلفنی با ژی جین پینگ، همتای چینی خود درباره موضوعات مختلفی مانند برنامه هسته ای ایران و کره شمالی تبادل نظر کردند. این دو مقام همچنین کوشش ها برای به توافق رسیدن با ایران درباره برنامه هسته ای را مورد بازبینی قرار دادند.

کاخ سفید در بیانیه ای بیان کرد اوباما بر لزوم همکاری با چین برای اطمینان از پایبندی کره شمالی به تعهدات غیر هسته ای خود تاکید دارد.

کاخ سفید همچنین بیان کرد دو رهبر درباره لزوم همکاری بین چین و آمریکا در مذاکرات میان ایران و شش کشور دنیای به تبادل نظر پرداختند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که برای مذاکرت هسته ای با ایران به وین، پایتخت اتریش رفته است، قبل از سفر خود به اتریش به چین سفر کرد. آقای کری در سفرش به پکن گفت که دو کشور بر سر موضوع های مختلفی اختلاف نظر دارند اما آمریکا از یک چین صلح دوست، با ثبات و با رونق استقبال می نماید. وی تاکید نمود که ایالات متحده درصدد مهار چین نیست.

جین پینگ هم در سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورش گفت که با توجه به تفاوت های تاریخی و فرهنگی میان آمریکا و چین، بروز اختلاف نظر میان دو کشور عادی است.

رئیس جمهوری چین در عین حال تاکید نمود که رویارویی و مواجهه آمریکا و چین هم برای دو کشور و هم برای دنیا فاجعه خواهد بود.

آقای کری نیز در سخنان خود گفت که چین باید سهم خود را در حفظ ثبات در آسیا انجام دهد. او اضافه نمود که آمریکا از یاری چین به ثبات و پیشرفت در منطقه، استقبال می نماید.

تنش ها در منطقه به دنبال اختلافات ارضی چین و بعضی همسایگانش اخیرا بالا گرفت.

آمریکا با فیلیپین، که با چین در کلیک دریای جنوبی چین دچار اختلافات ارضی است، مانورهای نظامی برگزار نموده است. چین نسبت به این موضوع نظر چندان خوشی ندارد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 745

به "اوباما نوامبر به چین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما نوامبر به چین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید