چین: در صحنه نبرد حقیقت علیه دروغ با آمریکا قرار گرفته ایم

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت کشورش در جنگ میان حقیقت و دروغ با آمریکا قرار گرفته و از واشنگتن خواست شواهد ادعا های خود را هرچه سریع تر منتشر کند.

چین: در صحنه نبرد حقیقت علیه دروغ با آمریکا قرار گرفته ایم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هوا، چون یینگ سخنگوی وزرات امور خارجه چین، به اتهام زنی های اخیر آمریکا درخصوص منشاء شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی جی تی اِن، چون یینگ روز پنجشنبه گفت: قطعاً با یک جنگ روبرو هستیم. این جنگ نه تنها بین بشر و این ویروس، بلکه بین حقیقت و دروغ است.

وی درخصوص شواهدی که مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است در دست دارد ابراز بی اطلاعی نموده و او را به دروغ گویی جهت پوشاندن دروغ های قبلی متهم کرد.

او از پامپئو درخواست کرد اگر شواهدی مبنی بر شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه های شهر ووهان چین در دست دارد، آن ها را هرچه زودتر منتشر کند.

چون یینگ با اشاره به مقاله ای علمی در نشریه نیچر گفت، اقدامات به موقع چین، شیوع ویروس کرونا در دنیا را 67 برابر کاهش داد.

نیکلاس کاپیوس سفیر اتحادیه اروپا در چین نیز روز پنجشنبه گفت افزایش تنش ها بین چین و آمریکا برای تمام طرف ها مشکل زا است و کمکی به همکاری های گسترده بین المللی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا نمی کند.

دولت آمریکا بار ها کوشش نموده اند اقدامات دیرهنگام خود برای مهار ویروس کرونا در این کشور را با اتهام زنی به چین و سازمان دنیای بهداشت توجیه کند.

در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون و 266 هزار مبتلا به ویروس کرونا و نزدیک به 75 هزار مورد فوت در اثر این بیماری، به بزرگترین مرکز شیوع آن در دنیا تبدیل شده اشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1274

به "چین: در صحنه نبرد حقیقت علیه دروغ با آمریکا قرار گرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: در صحنه نبرد حقیقت علیه دروغ با آمریکا قرار گرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید