این هنرپیشه مشهور 30 روز در فرودگاه هلسینکی زندگی نموده است!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سی روز زندگی در فرودگاه هلسینکی

یک هنرپیشه معروف چینی 30 روز در فرودگاه هلسینکی فنلاند (Helsinki Airport) زندگی نموده تا ثابت کند این فرودگاه، برترین فرودگاه دنیاست! فرودگاه هلسینکی حقیقتا یکی از برترین فرودگاه های دنیاست و برای بهبود کیفیت و سرویس دهی فرودگاه، کمپین تبلیغاتی جالبی را برگزار نموده است. نام این کمپین #LIFEINHEL است و یک بازیگر مشهور چینی به نام رایان جو (Ryan Zhu) به مدت 30 روز در فرودگاه هلسینکی فنلاند زندگی کرد. این کمپین هم باعث جلب توجه بین المللی به این فرودگاه شد و هم به مسئولین فرودگاه یاری کرد نواقص و نقاط ضعف فرودگاه را شناسایی نمایند. برای اینکه بیشتر با این کمپین و تجربه زندگی در فرودگاه هلسینکی فنلاند آشنا شوید در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

این هنرپیشه مشهور 30 روز در فرودگاه هلسینکی زندگی نموده است!

آیا فرودگاه هلسینکی برترین فرودگاه دنیاست؟

یک کابین کوچک وسط فرودگاه هلسینکی، خانه رایان در طول این 30 روز بوده است. رایان هر روز از زندگی اش در فرودگاه هلسینکی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام عکس و مطلب منتشر می کرد. فرودگاه هلسینکی مدعی است که برترین فرودگاه دنیاست. به همین علت و برای حفظ و بهبود کیفیت فرودگاه تصمیم به برگزاری این کمپین جالب نموده است. به گفته مسئولین هیچ کس به مقدار کسی که واقعا دارد در فرودگاه زندگی می نماید نمی تواند کم و کاستی های فرودگاه را متوجه گردد.

این کمپین از 10 اکتبر 2017 شروع شد و تا 8 نوامبر ادامه داشت. این بازیگر قرار بود به مدت 30 روز در یک اتاقک کوچک وسط فرودگاه هلسینکی زندگی کند و گزارش روزمره زندگی اش را با هشتگ #LIFEINHEL در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. رایان می توانست در مدت سی روز هر وقت که دلش خواست از پروژه کناره گیری کند و فرودگاه را ترک کند، اما اگر می توانست 30 روز را کامل کند یک سفر رایگان به سرزمین جادویی لپ لند (Lapland) در فنلاند دریافت می کرد. سرزمین لپ لند شمالی ترین نقطه فنلاند است و تجربه زندگی در نواحی قطبی را به بازدیدنمایندگان می دهد. شفق قطبی، سورتمه سواری، زندگی در کلبه های یخی ایگلو و هزاران تجربه برفی دیگر از جمله جذابیت های بی نظیر این سرزمین است. حالا رایان جو در صورت 30 روز زندگی در فرودگاه هلسینکی یک سفر رایگان به سرزمین لپلند خواهد داشت. از آنجا که این کمپین به انتها رسیده باید بدانید که رایان توانست این پروژه را به اتمام برساند و به این سفر شگفت انگیز برود. با مراجعه به صفحه اینستاگرام او و یا جستجوی هشتگ #LIFEINHEL می توانید عکس های زندگی در فرودگاه و همینطور سفر به لپلند را مشاهده کنید.

بهبود کیفیت سرویس دهی فرودگاه

اکنون که پروژه با موفقیت به انتها رسیده مسئولین فرودگاه هلسینکی قرار است با توجه به فیدبک ها و نظرات رایان سرویس دهی و خدمات ارائه شده در این فرودگاه را بهبود ببخشند. کاتیا سیبرگ (Katja Siberg)، مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات شرکت فیناویا (Finavia) که مدیریت فرودگاه هلسینکی را بر عهده دارد در این رابطه می گوید: ما در فرودگاه هلسینکی همواره در پی بهبود سرویس دهی و خدمات به مشتریان هستیم و سابقه عملکرد گذشته ما به خوبی این موضوع را نشان می دهد. این بار می خواستیم بینش جامع و عمیقی از تجربه یک مسافر خارجی در فرودگاه به دست بیاوریم. هشتگ #LIFEINHEL بر این موضوع تاکید دارد که فرودگاه هلسینکی در اروپای شمالی بسیار پیشرو است. ما شاهراه اصلی ارتباط آسیا و اروپا هستیم. سالانه 30 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده می نمایند و ما همواره در کوشش برای ارائه برترین کیفیت خدمات به مسافران هستیم. شرکت فیناویا در گزارش نو خود اعلام نموده است که تعداد مسافران فرودگاه در حال رشد است و به چیزی نزدیک به دوبرابر نزدیک می گردد.

رایان در انتها 30 روز زندگی در فرودگاه هلسینکی امتیاز 4.5 از 5 را به این فرودگاه داد. به طور مثال، بخش حراست و امنیت فرودگاه و حمل و نقل امتیاز کامل را دریافت کردند. سیبرگ در خصوص امتیازدهی رایان می گوید: ما از امتیازدهی رایان بسیار خوشحالیم. اما مهم تر از آن، پی بردن به نقاط ضعف فرودگاه و قسمت هایی بود که احتیاج به بهبود دارد. به طور مثال، متوجه شدیم که در فرودگاه هلسینکی کمبود فضا و غذای چینی احساس می گردد! خوشبختانه با توجه به بودجه 900 میلیون یورویی که برای بهبود و ارتقا فرودگاه اختصاص پیدا نموده می توانیم فضای ترمینال را تا 45% توسعه بدهیم. در نتیجه می توانیم رستوران های بیشتر، از جمله رستوران غذاهای آسیایی و چینی را نیز به خدمات خود اضافه کنیم. علاوه بر این، رایان پس از 30 روز زندگی در فرودگاه هلسینکی پیشنهاد داده که راهنمایان بیشتر با تسلط به زبان های مختلف در فرودگاه حضور داشته باشند تا مسافران را در خصوص غذا و محصولات هدایت نمایند.

2.2 میلیارد نفر، زندگی رایان در فرودگاه هلسینکی را دنبال کردند!

سیبرگ می گوید: وقتی تصمیم گرفتیم که تجربه زندگی رایان را با فیلم های کوتاه روزانه پوشش بدهیم ریسک بزرگی کردیم. نمی دانستیم رایان و سایر افراد ممکن است چه پست هایی در خصوص فرودگاه منتشر نمایند؛ اما صداقت و شفافیت در روابط همواره سیاست کاری ما بوده است. علاوه بر این، اگر رایان زندگی در فرودگاه هلیسنکی را دوست نداشت می توانست با پرواز بعدی به چین پرواز کند، اما دستمزدش را کامل دریافت می کرد!

اما نتیجه این کمپین شگفت انگیز بود. میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا ویدئوهای روزانه و عکس های رایان را در شبکه های اجتماعی دنبال می کردند و بیش از 450 رسانه تجربه رایان را پوشش می دادند. پوشش دهی رسانه ای زندگی در فرودگاه هلسینکی در نهایت به رقم باورنکردنی 10 میلیون بازدید ویدئو و 2.2 میلیارد دنبال نماینده منتهی شد. سیبرگ در خصوص بازخورد مثبت و استقبال عمومی از این کمپین می گوید: ما خیلی خوشحالیم که پروژه #LIFEINHEL توانست مردم را در سرتاسر دنیا، از جمله کشورهای چین، ایالات متحده، ژاپن، انگلستان، استرالیا، فیلیپین، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئد و البته فنلاند درگیر کند.

کمپین #LIFEINHEL

این کمپین تبلیغاتی با ترکیب تلویزیون واقع گرا (reality TV)، مسابقات تلویزیونی (game shows) و شبکه های اجتماعی از 10 اکتبر تا 8 نوامبر 2017 در فرودگاه هلسینکی و همزمان در شبکه های اجتماعی برگزار گردید. در طول این کمپین یک هنرپیشه مشهور چینی به نام رایان جو به مدت 30 روز در یک کابین کوچک در ترمینال شماره 2 فرودگاه هلسینکی زندگی کرد. رایان در فرودگاه پرسه می زد و تجربیات زندگی در فرودگاه هلسینکی را با فالوئرهایش به اشتراک می گذاشت. میلیون ها نفر به صورت آنلاین و زنده، تجربه رایان را دیدن می کردند. رایان پس از اتمام موفقیت آمیز 30 روز زندگی در فرودگاه هلسینکی، طبق برنامه به سرزمین جادویی و شگفت انگیز لپ لند سفر کرد.

منبع: finavia.fi

منبع: الی گشت
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2336

به "این هنرپیشه مشهور 30 روز در فرودگاه هلسینکی زندگی نموده است!" امتیاز دهید

2 کاربر به "این هنرپیشه مشهور 30 روز در فرودگاه هلسینکی زندگی نموده است!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هنرپیشه مشهور 30 روز در فرودگاه هلسینکی زندگی نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید