آشنایی با ووهان چین و جاذبه های دیدنی آن

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مدتی است که نام ووهان را بیشتر در اخبار می شنویم. ووهان چین که یکی از شهرهای توریستی و دیدنی چین است، به دلیل شیوع کرونا، شناخت دنیای پیدا نموده است. ووهان چین، پنجمین شهر عظیم دنیا است که بعد از مسکو، شانگهای، پکن و لندن، قرار گرفته است. در ادامه با دیدنی های ووهان و تاریخ این شهر بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با ووهان چین و جاذبه های دیدنی آن

معرفی ووهان چین

ووهان چین در منطقه مرکزی استان هوبئی Hubai قرار گرفته و یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای چین است که جمعیت آن بیش از دوازده میلیون و هفتصد هزار نفر است. این شهر در چین به عنوان ششمین شهر پر جمعیت چین شناخته می گردد. با این که ظاهر ووهان کاملا مدرن است اما در لا به لای شهر، مکان هایی وجود دارد که تاریخ سه هزارساله ووهان را به نمایش می گذارد. از آن جایی که وسعت ووهان به نسبت شهرهای دیگر چین، عظیمتر است، به آن شیکاگو چین نیز می گویند. البته نقش مهمی که در زمینه حمل و نقل و ارتباطات نیز تا به امروز داشته، بی تاثیر در دریافت این لقب از سوی مردم نبوده است. به دلیل ساختار فکری و دانشگاه هایی که در شهر ووهان قرار گرفته، به ووهان، شهر فکری چین می گویند. چندین مراکز تحقیقاتی گسترده، موسسات آموزشی و علمی همچون شهرهای لیزری و دانشگاه علمی معتبری همچون دانشگاه عظیم ووهان، باعث شده تا این لقب را ووهان از آن خود کند.

به طور کلی شهر ووهان از نظر دولت چین به عنوان مرکز سیاسی، مالی، فرهنگی آموزشی و حمل و نقل مرکزی شناخته شده است و امروزه، مدیریت مناسب چینی ها در این شهر را، همه دنیا نظاره نموده اند. با این که شهر ووهان دچار بیماری کرونا شد اما به خوبی با مدیریت مناسب توانستند بیماران را مداوا و شهر ووهان چین را قرنطینه نمایند تا شهرهای دیگر، مبتلا به این بیماری نشوند که به نظر می رسد، تا به امروز به خوبی پیروز بوده اند.

آب و هوای شهر ووهان چین

ووهان چین آب و هوای نسبتا گرمسیری دارد و دارای 4 فصل است. با این حال بارش باران در این شهر، بیشترین چیزی است که شامل حال ساکنین آن می گردد. درجه حرارت هوا در فصل تابستان، به 26 درجه می رسد و در فصل زمستان، عمدتا بارش برف و هوای سرد احساس می گردد. در فصل بهار و پاییز هم، باران های چند روزه را شاهد هستیم.

جاذبه های ووهان چین

ووهان علاوه بر این که شهر علمی چین محسوب می گردد و بیشترین تعداد دانشجویان ثبت نام شده در دنیا را دارد، جاذبه های دیدنی بسیاری نیز دارد. در ادامه به تفریحاتی که می توان در ووهان داشت، می پردازیم.

برج جرثقیل زرد (Yellow Crane Tower)

این برج، یکی از برج های سنتی چینی است که در شهر ووهان قرار گرفته و یکی از دیدنی های ووهان شده است. برج جرثقیل زرد در ابتدا در اوایل قرن 223 میلادی به اشکال مختلف در این شهر ساخته شد اما بعدها، با تغییراتی که در آن ایجاد شد، در سال 1981 به شکل کنونی ساخته شد. این برج 51.5 متر ارتفاع دارد و در تپه مار، در سواحل رودخانه یانگ تسه، در منطقه ووچانگ واقع شده است. به اعتقاد مردم این شهر، سفر به ووهان بدون بالا رفتن از ساختمان پنج طبقه زرد و تماشای چشم انداز شهر، سفر کاملی نیست.

نمایش هان (Han Show)

یکی از دیدنی های شهر ووهان چین که در چند سال اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد واقع شده است، تماشای نمایش هان است. این نمایش با الهام از سلسله چوهان و شهر ووهان و ملیت هان، راه اندازی شده است. به تنهایی معماری استادیومی که به صورت سفارشی مشابه یک فانوس چینی ساخته شده است، یک جاذبه گردشگری است اما کافی است پس از تماشای این شگفتی معماری، برای تماشای نمایش وارد این آمفی تئاتر شوید. اولین بار این اجرا در سال 2014 انجام شد و کارگردان فرانسوی مشهور تئاتر، فرانکو دراگون آن را کارگردانی نموده است.

باغ گیاه شناسی ووهان (Wuhan Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی ووهان در مجموع بیش از 4000 گونه گیاهی در 16 باغ اختصاصی دارد. باغ کیوی آن، بیش از 70 درصد از گونه های کیوی دنیا را شامل می گردد. اگر به شهر ووهان چین سفر کردید حتما از باغ گیاه شناسی مشهور ووهان دیدن کنید. تماشای این باغ خالی از لطف نیست.

معبد بائوتونگ (Baotong Temple)

این حرم بودایی با وجود این که چندین بار ویران و مجددا ساخته شده است، توانسته است در ووهان، زیبایی منحصر به فردی را حفظ کند. عطر و بوی گیاهانی که برای بخور دادن در میان معبد بائوتونگ مورد استفاده قرار می گیرد، هر بازدید نماینده ای را مست می نماید. راهبان در ساعت های خاصی برای احترام به خدای خود، مسیری را پیاده طی می نمایند. شما می توانید از راه پله های این معبد بالا بروید و در طبقه هفتم، از بالکن آن، شهر ووهان را تماشا کنید.

خیابان هان (Han Street)

شاید عجیب باشد اما خیابان هان که در کنار رودخانه چو قرار گرفته، به طور قابل توجهی یکی از دیدنی های مشهور ووهان است. این مرکز پر جنب و جوش، مملو از غرفه هایی است که میان وعده ها و نوشیدنی های خوشمزه ای را دارند. هر چند که بیشتر غذاهای چینی از دید ایرانی ها، غیر قابل خوردن است اما در این میان، بعضی از آن ها کاملا با ذائقه ایرانی ها، سازگار هستند. نکته جالب توجه در خیابان هان، وجود رستوران ها و کافی شاپ ها و یا حتی فروشگاه هایی است که ترکیبی از سبک مدرن و سنتی چینی را رقم زده اند. اگر خوش شانس باشید، می توانید نمایش هایی که در فضای باز این خیابان به صورت عمومی اجرا می گردد را مشاهده کنید.

نوشیدن قهوه در خیابان تان هوا لین (Grab a coffee at Tan Hua Lin)

یکی از جذاب ترین تفریحاتی که می توان در ووهان چین داشت، پیاده روی در خیابان تان هوا لین است که در آن، انواع فروشگاه ها و بوتیک ها و گالری های عجیب و غریب دیده می گردد. بعد از این که از فروشگاه ها دیدن کردید و با مغازه داران حیله گری که قصد کلاه گذاشتن سر هر مسافری را دارند، صحبت کردید، حتما به چایخانه ها و کافه های این منطقه بروید و یک قهوه نوش جان کنید. مطمئن باشید، تمام خستگی روزتان، بعد از خوردن این قهوه، برطرف می گردد.

رستوران گردی در ووهان؛ تیاندی (Sample dining delights at TianDi)

اگر دلتان می خواهد غذاهای بین المللی را در ووهان چین تجربه کنید، کافی است به مجموعه دنیای تیاندی بروید و هر طعمی که دوست دارید را انتخاب کنید. از غذاهای چینی گرفته تا غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، کره ای و … در این منطقه دیده می گردد. از نقطه نظرات مثبت نسبت به این منطقه، وجود جایگاه های بیرونی، فضاهای سبز باز، پیتزاهای خوشمزه و پر مخاطب اروپایی است. روزهای تعطیل، جوانان ووهانی به این مکان می آیند و یک روز خاطره انگیز را می سازند.

دریاچه شرقی (East Lake)

علاوه بر دیگر دیدنی های ووهان که تا به امروز گفته شد، یکی از بهترین و عظیمترین دیدنی های ووهان، دریاچه شرقی ووهان است. این دریاچه به دلیل شکوفه های بهاری که در فصل بهار سراسر شهر را پر می نماید و تفریحاتی همچون، قایق سواری در آب های آرام آن، شهرت دارد. در ماه می، بازدید از این دریاچه، به مسافران پیشنهاد داده می گردد چرا که جشن های سالانه چینی ها و جشنواره اژدهای قایق نیز، در آن برگزار می گردد.

نمایشگاه هنری ووهان (art exhibition)

موزه هنر هوبی، یکی از بهترین دیدنی های ووهان است که دارای 10 سالن به وسعت 5000 متر مربع است و در مجموع، گالری های گسترده ای از نقاشی های رنگ روغن کلاسیک چینی را نمایش می دهد. مجسمه های این مجموعه هنری که به سبک سورئال ساخته شده اند، یکی از محبوب ترین دیدنی های ووهان محسوب می شوند.

میان وعده ای در کوچه هوبو (Have a snack in Hubu Alley)

دلیل محبوبیت این کوچه، پیش از هر چیزی، به خاطر وجود برج با شکوه جرثقیل زرد است. این کوچه در سایه این برج قرار گرفته و بیش از 100 فروشنده محلی، در آن حضور دارند. غذاهای رنگارنگ، به ویژه گردن اردک، ساندویچ خوک چینی، رشته های خشک داغ، پوست توفو از جمله میان وعده های محبوب در کوچه هوبو است.

خرید در خیابان جیانگ هان ووهان (Shop in style at Jianghan Street)

این خیابان مشهورترین خیابان خرید در ووهان چین است. معماری خیابان و فروشگاه های آن ترکیبی از سبک قدیم اروپایی و مصرف گرایی چینی است. این منطقه را معمولا با یکی از مناطق مهم پکن به نام وانگ فوجین مقایسه می نمایند. این خیابان نمادی از ووهان مدرن است و مد روزترین فروشگاه ها در آن حضور دارند. شما می توانید علاوه بر خرید از این خیابان شلوغ، به تماشای کلاس های پایکوبی عصرانه آن بروید و در کنار خیابان، یک فنجان قهوه ساده در فصل سرد، میل کنید.

دوچرخه سواری در اطراف ووهان (Cycle around Wuhan)

از هر زاویه ای که به ووهان نگاه کنید، شهری مدرن و زیبا را تماشا خواهید کرد. مطمئنا پیاده روی در این شهر لذت بخش است اما این شهر عظیم را نمی توان با پیاده روی گشت و گذار کرد. شما می توانید از دوچرخه های اجاره ای بهره ببرید. یک دوچرخه مناسب تهیه کنید و در اطراف دریاچه شرقی و یا در امتداد سواحل یانگ تِز پدال بزنید.

دانشگاه ووهان (Wuhan University)

دانشگاه ووهان، در ساحل دیدنی دریاچه شرقی واقع شده است. زمان بهار که به این منطقه سفر کنید، می توانید دور تا دور دانشگاه ووهان را بازدید کنید و نگاهی اجمالی به باغ های خوشبو و شکوفه های چینی داشته باشید. همچنین می توانید دانشجویانی را که از ساختمان باشکوه دانشگاه ووهان خارج می شوند و جزو برجسته ترین فارغ التحصیلان این منطقه هستند را نظاره کنید.

کلام آخر

با این که امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا در این منطقه، هیچ فردی حاضر به تماشای این شهر نیست و ووهان همچنان در قرنطینه است اما به زودی، با اتمام شیوع کرونا و پاکسازی این منطقه، ووهان میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا خواهد بود. تاثیری که این بیماری در شناخت این شهر داشته است، به نظر می رسد که در آینده، نتیجه ای مثبت از نظر جذب جهانگرد های خارجی را ایجاد کند.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1161

به "آشنایی با ووهان چین و جاذبه های دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ووهان چین و جاذبه های دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید