10 حضور افتخاری برتر سلبریتی ها در سریال های تلویزیونی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، حتما پیش آمده که هنگام تماشای سریال یا برنامه ای تلویزیونی ناگهان یکی از خواننده های محبوب یا ورزشکاران موردعلاقه تان در آن ظاهر گردد و با حضور کوتاه و چند دقیقه ای خود شما را شاد و شگفت زده کند. این حضورهای کوتاه و افتخاری به وسیله افراد شناخته شده و سلبریتی در خارج از کشور، به خصوص آمریکا بسیار رواج دارد و محبوب است. در فارسی به این حضورهای افتخاری و کوتاه اصطلاحا تک جلوه گفته می گردد که البته زیاد کاربردی نیست و شاید خیلی هایتان اولین بار باشد که این کلمه را می شنوید. به طور کلی این واژه در تعریف حضور افتخاری شخصیت های معروف در فیلم ها، یا استفاده از صدای چهره های هنر نمایشی و یا به کارگیری یک نفر در نقش خودش به کار می رود که این نقش ها اغلب بسیار کوتاه هستند.

10 حضور افتخاری برتر سلبریتی ها در سریال های تلویزیونی

در بیشتر موارد این حضور علت مشخصی دارد، برای نمونه بازیگری از یک فیلم قدیمی در همان نقش و در نسخه بازسازی شده بازی می نماید یا چهره مشهوری برای هرچه مجذوب کننده تر شدن داستان در نقش فرد ناشناسی نمایش داده می شود. استفاده از چهره های مشهور، کارگردان های سینما، سیاست مداران، ورزش کاران و موزیسین ها در این عرصه بسیار رایج است. بعلاوه استفاده از عوامل پشت صحنه فیلم یا سریال برای بازی در صحنه های کوتاه نیز می تواند به عنوان تک جلوه در نظر گرفته شود. مانند تک جلوه های آلفرد هیچکاک که در صحنه هایی از فیلم های خودش حضور کوتاه و البته موثری! داشت.

در انگلیسی به این حضورهای کوتاه از لفظ کمئو استفاده می شود که کلمه ای ایتالیایی به معنای حضور کوتاه است و اولین بار در نمایش نامه های تئاتر ایتالیای اواسط قرن نوزدهم به کار رفت . البته گاهی حضورهای زودهنگام بازیگران مشهور در آثار اولیه شان (زمانی که هنوز معروف نشده اند) به اشتباه کمئو خوانده می شود که درست نیست؛ مانند حضور سیلوستر استالونه در فیلم موزها یا انقلابی قلابی اثر وودی آلن که درست پنج سال پیش از معروفیت او در فیلم راکی رقم خورد. از نمونه های دیگر این اشتباه می توان به حضور الیجاه وود در فیلم بازگشت به آینده 2 و ساموئل ال جکسون در فیلم جن گیر 3 چهار سال قبل از حضورش در داستان عامه پسند کوئنتین تارانتینو اشاره نمود. حضور این بازیگران در آثار نام برده شده زمانی رخ داد که هنوز مشهور و شناخته شده نبودند و طبیعتا حضور افتخاری یک فرد مشهور محسوب نمی شوند.

تا جایی که به نظر می رسد اضافه شدن سلبرتی ها و چهره های شناخته شده به سریال های تلویزیونی می تواند جالب و سرگرم کننده باشد و مخاطب فراوانی را جذب اثر کند. شکی نیست که حضور بسیاری از ستارگان در سریال های مختلف به صورت افتخاری و غافلگیر کننده حس خاص و برجسته ای را برای آن آثار به ارمغان آورده و در بسیاری موارد، پس از گذشت سال ها باعث به وجود آمدن حس نوستالوژی شده است. در ایران نیز نمونه های این نوع حضورها کم نیستند. مانند سریال زیر آسمان شهر که اساسا حضور افراد مشهور در تلویزیون با این سریال شروع شد و یا حضور ورزشکاران و سیاست مداران در آثار مهران مدیری.

با تمام این تفاسیر، چه سریالی انتخاب کند که نوستالوژی لذت بخشی را در اتمسفر خود ادغام کند یا خطوط داستانی هوشمندانه ای را حول افراد سرشناس بنویسد، مسلم است که حضور بعضی سلبریتی ها به یادماندنی و خاطره انگیز باقی می ماند و در مقابل آزمون زمان در برابر فراموشی مقاومت می نماید. در حالی که اغلب حضورهای افتخاری چهره های مشهور و به اصطلاح سلبریتی به طور موثری با سریال هماهنگ و یک دست می شوند بعضی نیز با وجود سادگی دارای جنبه های متمایز عالی هستند که آن ها را به نمونه های متعالی این اتفاق تبدیل می کنند.

10. نیکول ریچی شخصیتی بامزه و منحصربه فرد را در گریس و فرانکی (Grace And Frankie) بازی می نماید

نیکول ریچی در سریال گریس و فرانکی نقش ستاره پاپ عجیب و غریبی به نام کارینا جی را بازی می کرد که برحسب اتفاقاتی پایش به داستان باز می شود. گریس و فرانکی یکی از سریال های پیروز نتفلیکس است که پخش آن در سال 2015 شروع و پس از دو فصل در سال 2016 به سرانجام رسید. داستان این مجموعه تلویزیونی مجذوب کننده درباره دو زن حدودا هفتاد ساله است که شوهرهایشان به تازگی اعلام کرده اند قصد دارند از آن ها جدا شوند و باهم زندگی کنند. نیکول ریچی در شخصیت کارینا جی خانه گریس و فرانکی را خریداری می نماید تا مدتی را دور از کار و موسیقی به استراحت و آرامش بگذراند اما در کمال تعجب می بیند که آن ها حاضر نیستند که خانه را ترک کنند! این دو که از فروش خانه شان پشیمان شده اند کوشش در حفظ آن دارند و پس از چندین علت قانع کننده قوی بالاخره کارینا را مجاب می کنند تا خانه را ترک کرده و موافقت کند که ملکشان را به آن ها بازگرداند.

حضور کوتاه و افتخاری ریچی در این مجموعه شامل چندین لحظه کمدی و بسیار خنده دار بود. مانند نشان دادن شعاری که او به شکل کد مورس خال کوبی کرده بود و یا لحظه ای که فرانکی به او آوازی مسخره و عجیب و غریب را آموزش می داد. ریچی در گریس و فرانکی روحیه ای بسیار سرحال و مجذوب کننده دارد و به خوبی مکمل بازیگران اصلی است و کوشش آن ها را تکمیل می نماید. اگرچه به نظر می رسد که حضور نیکول کمی غیرمعمولی بود اما اجرای مسلط او توانایی هایش را اثبات کرد و قدرت ریچی در هماهنگ کردن خود با شرایطی که به طور ناگهانی در آن قرار می گیرد را به نمایش گذاشت. بازی او در این سریال بسیار سرگرم کننده و یک دست بود و قسمتی که او در آن حضور داشت از قسمت های پربیننده تر سریال است.

9. برینتی اسپیرز تمام زیبایی و مجذوب کنندهیت خود را برای جین باکره (Jane The Virgin) به ارمغان آورد

جین باکره نام یک مجموعه تلویزیونی کمدی - رمانتیک و کمدی - درام است که به وسیله شبکه سی دابلیو از سال 2014 شروع به پخش کرد. در جین باکره میلوس، شخصیت اصلی داستان، بریتنی اسپیرز را به عنوان نفر اصلی گروه موسیقی برای مرنام عروسی خود استخدام کرده و انتظار دارد تا او در مرنامش برترین خودش را ارائه نماید و با استعدادهایش همه را غافلگیر کند. اجرای اسپیرز در این سریال شامل راه رفتن او با گروهی از رقصندگان، رقصیدن با جین و حل مشکل روجلیو است. اسپیرز پکیج سرگرم کننده ای بود که قدرت ستاره ای قابل توجهی را با خود به این مجموعه آورد و نشان داد که چرا زمانی ملکه پاپ بود.

هواداران جین باکره بعلاوه از حضور این ستاره شناخته شده در سریال محبوبشان بسیار راضی و خرسند بودند زیرا شخصیت روجلیو همواره به داشتن تعداد زیادی دوست سلبریتی درجه ی یک که با جین باکره در ارتباط بودند به خود می بالید و تماشا حضور واقعی ستارگان سرشناسی که او ادعا می کرد با آن ها ارتباط دارد در هر قسمت همواره یک شگفتی خنده دار و دلنشین را رقم می زد.

8. دومین حضور افتخاری جنیفر لوپز در ویل و گریس (Will & Grace) بسیار خنده دارتر از اولین حضورش بود

جنیفر لوپز در دومین حضورش در ویل و گریس سعی دارد یک قسمت از سریال سایه های آبی که در آن نقش اصلی را برعهده دارد فیلمبرداری کند. جک نقش یک جسد را بازی می نماید که از روبرویی با جنیفر هیجان زده است و نمی تواند ذوقی که از تماشا او دارد را کنترل کند. او به طرز خنده داری چندین بار برداشت ها را خراب می نماید و از او می پرسد که آیا او را به خاطر می آورد یا نه! (از حضور قبلی اش در همین سریال).

هربار که کلاکت جلوی دوربین ظاهر می شود و گروه شروع به برداشت میکند او به طرز احمقانه ای می خندد و سعی می نماید تا با مزه پرانی توجه جنیفر لوپز را جلب کرده و او را راضی کند تا باهم عکسی سلفی به یادگار بیندازند. لوپز که از این جریانات خسته شده است به جک نشان می دهد که چگونه دراز بکشد و نقش جسدی آرام و بی صدا را بازی کند و به او قول می دهد که اگر از پس انجام وظیفه اش بربیاید به تمام خواسته هایش خواهد رسید.

جنیفر این بار جنبه جدی تری از خود را در ویل و گریس به نمایش می گذارد و در عین حال ثابت می نماید که چقدر به عنوان یک بازیگر چندوجهی است و می تواند شخصیت های مختلف را به سادگی بازی کند. لوپز بعلاوه شیمی بسیار ساده ای با بازیگران ویل و گریس دارد و بنابراین اصلا تعجب آور نبود که این حضور کوتاه و افتخاری به این خوبی از آب عایدی و انقدر پرطرفدار شد. کافی است تا سری به تعداد بازدیدهای این قسمت از ویل و گریس در یوتیوب بزنید تا خودتان اندازه محبوبیت اش را ببینید.

7. اد شیرن آن قدر خوب و راحت در بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) حضور یافت که هیچ کس حس نکرد او یک خواننده جهانی است

اد شیرن خواننده بسیار پیروز و مشهور بریتانیایی که با موهای قرمزش حسابی پرطرفدار است نقش یکی از سربازان خاندان پرطمطراق لنیستر را در فصل هفتم بازی تاج و تخت ایفا می نماید. صحنه ای با حس خوب و دلنشین که شیرن را در کنار هم رزمانش به تصویر می کشد. آن ها برای فرار از سرما دور آتش نشسته اند و هم زمان با کباب کردن گوشت شکار به زیبایی مشغول خواندن آوازی با نام دستان طلا هستند، در این حین آریا استارک که مشغول تماشای آن هاست برای صرف غذا و گفتگویی صادقانه و محبت آمیز به آن ها می پیوندد.

شیرن اگرچه دیالوگ زیادی در این نقش نداشت اما به نظر می رسید که هیچ مسئله ای با این قضیه ندارد و به شدت با نقش راحت است و با آن یکی شده است، طوری که بسیاری از هواداران احساس می کردند که او بخشی طبیعی از جهانی خارق العاده بازی تاج و تخت است. بینندگان بعلاوه می توانند رفاقت و همراهی سهل و ممتنع شخصیت شیرن با دیگران را حس کنند (او هیچ توجهی به اینکه چهره ای مشهور است نداشت و سعی نمی کرد با اکت های اضافه از بازی دیگران بدزدد و دوربین را مال خود کند) که حضوری بی نقص و خیره کننده را در پی داشته و به یکی از محبوب ترین حضورهای افتخاری یک چهره سرشناس در تمام دوران بدل شده است.

6. پسران ساحل (The Beach Boys) حضوری کامل و مهیج در فیلم فول هاوس (Full House) داشتند

بیچ بویز یا پسران ساحل گروه راک افسانه ای آمریکایی بود که در سال 1961 به وسیله برادران ویلسون و با همراهی مایک لاو و اَل جردین تشکیل شد. این گروه تنها گروه راک بود که با آثار متفاوت و فوق العاده اش در دهه شصت - هرچند برای مدت کم - توانست با بیتلز اساطیری رقابت کند. داستان فول هاوس، فیلمی که گروه پسران ساحل در آن ایفای نقش می کنند از این قرار است که شخصیت اصلی فیلم تانر، که یک دی جی محلی است دو بلیت کنسرت پسران ساحل در سانفرانسیسکو را برنده می شود و در تصمیم گیری برای اینکه کدام یک از اعضای خانواده باید بلیط دوم را داشته باشد و او را در این اتفاق مهم همراهی کند به مشکل می خورد.

خوشبختانه طی اتفاقاتی جالب پسران ساحل با خانواده تانر ملاقات می کنند و همه اعضای خانواده را به کنسرت شان دعوت می کنند. بیچ بویز در این کنسرت بزرگ آهنگ پیروز خود کوکومو را اجرا می کنند و در ادامه خانواده تانر، که مهمان افتخاری شان هستند را روی صحنه دعوت می کنند تا باهم آهنگ باربارا ان را بخوانند. این گروه نمادین طی حضورشان در فول هاوس با انجام کاری که در آن برترین هستند و به عالی ترین شکل انجامش می دهند تجربه هیجان انگیزی را به مخاطب هدیه می کنند و در آخر موقعیتی را که می رفت به یک خاطره ناراحت کننده برای دی جی تانر بدل شود به سرانجام خوشی برای او و کل خانواده اش تبدیل کردند.

5. استیون هاوکینگ به طرز خنده داری شخصیت اصلی تئوری بیگ بنگ (The big Bang Theory) را شکست می دهد

در یکی از قسمت های تئوری بیگ بنگ از هاوارد خواسته می شود تا کارهای تعمیر و نگهداری ویلچر استیون هاوکینگ را انجام دهد. شلدون، نقش اول سریال که از علاقمندان افراطی علم و تکنلوژی است همواره آرزو داشته تا با دانشمندان برجسته جهان ملاقات کند و حالا فرصتی پیش آمده تا یکی از آن ها را از نزدیک ببیند. او تا سرحد مرگ مشتاق ملاقات با این فیزیک دان مشهور است و از هاوارد که حالا نزدیک ترین فرد به پروفسور است می خواهد که مقاله اش را به هاوکینگ بدهد.در نهایت، پس از گذشت مدتی، بعد از اینکه هاوکینگ مقاله شلدون را مطالعه می نماید، تصمیم به ملاقات با او می گیرد.

در طول مدت زمان ملاقات آن ها نه تنها هاوکینگ غرور خنده داری از خود به نمایش می گذارد بلکه بدون ملاحظه و رودربایستی به اشتباه شلدون در مقاله اش نیز اشاره می نماید. شلدون که از برخورد هاوکینگ هیجان زده شده با رفتاری آمیخته به طنز از حال می رود و غش می نماید که صحنه ای بسیار خنده دار و حال خوب کن است. کسانی که این سریال را کامل دیده اند خوب می دانند که شلدون شخصیتی متکبر و خودستا دارد که فکر می نماید همه چیز را می داند و هرچیزی که او می گوید درست است. به همین دلیل به جرات می توان گفت که ایرادی که هاوکینگ از شلدون گرفت لذت این قسمت را برای هواداران سریال دوچندان کرد و بینندگان از اینکه شاهد تحقیر او به وسیله هاوکینگ بودند بسیار خرسند و راضی شدند.

4. یانلا وانزانت یک سورپرایز ضروری و مورد نیاز بود که گرین لیف (Greenleaf) به آن نیاز داشت

یانلا وانزانت سخنران، وکیل، معلم معنوی، نویسنده، مربی زندگی و شخصیت تلویزیونی الهام بخش آمریکایی است و عمدتا به خاطر کتاب ها، تاک شویی که به نام خودش اجرا می شود و حضور در یکی از قسمت های برنامه اپرا وینفری شناخته می شود. او شخصیتی الهام بخش و اثرگذار دارد و الگوی بسیاری از زنان سیاه پوست آمریکاست. در این سریال یانلا در نقش خودش ظاهر می شود و به عنوان شخصی راهنمایی گر وارد قصه می شود. همان طور که اشاره نمودیم وانزانت به خاطر کارش که به نوعی می شود گفت متحول کننده زندگی هاست در ارتباط با افرادی که نیاز به درمان عاطفی دارند شناخته شده است و این ویژگی و تخصص او طراوتی را وارد سریال کرد که بسیار تماشای است و گرین لیف در آن برهه واقعا به آن نیاز داشت و با حضور افتخاری یانلا وانزانت به هدفی که مدنظرش بود رسید.

در این سریال وانزانت استخدام می شود تا به چاریتی که دختری حساس و آسیب پذیر است یاری کند زیرا چاریتی دوران چالش برانگیزی را سپری می نماید و معتقد است که هیچ کس او را نمی بیند و به او اهمیت نمی دهد. رویکرد پرورش دهنده وانزانت بسیار روشن و سرراست است و شامل تمایل به دانستن احساسات واقعی چاریتی به وسیله پرسیدن سوالات صادقانه و بدون قضاوت و تشویق و دلگرمی دادن به والدینش برای گوش دادن به حرف ها و مسائل اوست. به عنوان یک سریال درام قوی که رازهای فراوانی را در خود دارد داشتن وانزانت و حضور شخصی مانند او برای بیان حقیقت ضروری به نظر می رسید که گرین لیف خیلی خوب متوجه این مسئله شد.

3. اضافه کردن شکیرا به جادوگران محله ویورلی (Wizards Of Waverly Place) ایده بسیار درخشانی بود که به بار نشست

جادوگران محله ویورلی یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در ژانر کمدی سیتکام یا همان موقعیت است که مختص نوجوانان ساخته شده و دیزنی مسئولیت پخش آن را بر عهده داشت. در این سریال علاوه بر حضور افتخاری شکیرا افراد مشهور دیگری مانند سلنا گومز نیز ایفای نقش کرده اند. در جادوگران محله ویورلی روسوس ها متوجه می شوند که شکیرا در واقع همان کلبو است که خودش را به وسیله یک طلسم تغییر شکل تبدیل به این خواننده مشهور کرده است. کلبو پس از این تغییر در دردسر میافتد زیرا وقتی که تبدیل به شکیرا می شود همه چیز از دستش خارج شده و دیگر نمی تواند طلسم را کنترل کند.

از زمان کوشش برای مخفی نگه داشتن این راز تا تبدیل دوباره کلبو به خودش در مقابل هوادارانی که از هیچ چیز خبر ندارند، حضور شکیرا به احتمال خیلی قوی و حتی می شود گفت مسلما، یکی از خنده دارترین کمئوهای ستارگان در تلویزیون بوده است. بینندگان بعلاوه در سرانجام با یک اجرای بسیار خوب موسیقایی از شکیرا و الکس به نام گیپسی غافلگیر شدند که آخرین تک آهنگ منتشر شده از شکیرا در آن موقع بود. نیازی به گفتن نیست که این اجرای شکیرا علیرغم شرایط خاص صحنه به هیچ عنوان ناامید کننده نبود و مجددا مهر تاییدی زد بر توانایی های این ستاره کلمبیایی که اخیرا هم از نامزدش جرارد پیکه جدا شده است.

2. توانایی خوانندگی و بازیگری اعضای گروه وان دایرکشن (One Direction) حسابی در آی کارلی (ICarly) به چشم آمد

آی کارلی یک سریال مختص گروه سنی کودک و نوجوان ساخت ایالات متحده آمریکا است و بر روی دختری به نام کارلی شی تمرکز دارد که برنامه ای اینترنتی به نام آی کارلی را به همراه برترین دوستانش سم و فردی راه اندازی می نماید. این برنامه با دعوت از مهمان های سرگرم کننده بسیار دیده می شود و باعث بر سر زبان افتادن کارلی به عنوان سازنده اش می شود. در دومین قسمت از فصل پنجم این سریال قسمتی به نام آی گو وان دایرکشن وجود دارد که گروه سابق وان دایرکشن قرار است آهنگ چیزی که تو را زیبا می نماید را در برنامه آی کارلی اجرا کنند اما از شانس بد کارلی یکی از اعضای گروه به نام هری استایلز بیمار می شود و زمان اجرا عقب میافتد.

پس از طی فرایند کوتاه درمان، علی رغم بهبودی نسبی، استایلز همچنان تظاهر به بیماری می نماید تا حداکثر استفاده را از فرصت پیش آمده ببرد و تحت درمان ویژه و رایگان قرار بگیرد. بعد از این ماجراها گروه که متوجه نیت هری شده تظاهر می نماید که او را جایگزین خواهد نمود و استایلز که می فهمد کارش از ابتدا اشتباه بوده و زیاده روی کرده اصرار می نماید تا در اجرای آینده شان دوباره به آن ها بپیوندد. این خط داستانی خلاقانه به وان دایرکشن اجازه داد تا اجرایی بی نقص و عالی برای هوادارانشان ارئه کنند و استعدادهای بازیگری خود را نیز به نمایش بگذارند. هرچند هم اکنون گروهی به نام وان دایرکشن وجود ندارد اما در آن موقع برای هوادارانشان این تجربه که آن ها را در حال تمرین برای فراگیری توانایی دیگری می تماشاد و بعلاوه تماشای آواز خواندن آن ها بر روی پلتفرم دیگر بسیار خوب، لذت بخش و هیجان انگیز بود.

1. بینندگان با حضور الیزابت شو در کبرا کای (Cobra Cai) خاطره بازی کردند

کبرا کای مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که پخش آن از سال 2018 شروع شد و در آن موقع به علت شایستگی هایی که در داستان پردازی و شخصیت پردازی داشت نامزد دریافت جایزه امی ساعات پربیننده برای برای برترین مجموعه تلویزیونی کمدی شد. الیزابت شو در فرانچایز بچه کاراته باز نقش الی میلز را بازی کرد و سپس این نقش را در دنباله تلویزیونی فرانچایز، کبرای کای نیز به صورت افتخاری و کوتاه بر عهده داشت. فرایند ورود دوباره الیزابت شو به داستان این گونه رقم می خورد که در طول فصل سوم سریال جانی که نمی تواند احساسش به الی را فراموش کند دوباره با او به صورت آنلاین و به وسیله شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می نماید و آن ها در نهایت توافق می کنند که رودرو باهم ملاقات کرده و راجع به مسائلشان صحبت کنند. جانی و الی خاطرات گذشته شان را به یاد می آورند و اما در عین حال خاطرات مثبت و منفی شان دوباره شعله ور می شود، به خصوص که پس از حضور در یک مهمانی با دنیل که با او گذشته نه چندان دلچسبی دارند برخورد می کنند. به طور کلی این یک حضور افتخاری بسیار مورد انتظار بود و همه منتظر حضور شو در این مجموعه بودند و شو نیز بار دیگر بدون زحمت و با تسلطی مثال زدنی به شخصیت الی تجسم بخشید. با اجرای بی نقص و دلنشین او دوز دیگری از لحظات نوستالوژیک کبرا کای به بینندگان تزریق شد و حال روحی آن ها را بهبود بخشید.

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2369

به "10 حضور افتخاری برتر سلبریتی ها در سریال های تلویزیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حضور افتخاری برتر سلبریتی ها در سریال های تلویزیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید