پمپئو درباره حادثه عمان و اتهام به ایران عقب نشینی کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران نوشت: وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد ادعای دست داشتن ایران در حمله به نفتکش ها در خلیج عمان، از سوی شماری از سیاستمداران و همپیمانان این کشور مورد تردید قرار گرفته است.

پمپئو درباره حادثه عمان و اتهام به ایران عقب نشینی کرد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش راشاتودی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در مصاحبه با بن شاپیرو تحلیلگر سیاسی آمریکایی، اذعان کرد اتهام زنی های کشورش در مورد دست داشتن ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش ها در خلیج عمان از سوی شماری از سیاستمداران آمریکایی و همپیمانان واشنگتن مورد تردید قرار گرفته است.

بن شاپیرو، ژورنالیست و تحلیلگر آمریکایی در بخشی از این مصاحبه از مایک پمپئو پرسید: شما چند روز پیش بلافاصله بعد از حمله (به نفتکش ها) گفتید ایران در پشت این حمله قرار گرفته است. اما رسانه ها مدعی شدند شما، دولت و دستگاه اطلاعاتی فاقد اعتبار برای صحبت کردن درباره این موضوع هستید، جواب شما چیست؟

پمپئو در جواب گفت: به صراحت اعلام می کنم این افراد، به دنبال بازی سیاسی هستند و کوشش دارند به رئیس جمهور ترامپ و سیاست خارجی وی حمله نمایند. من معتقدم آن ها در این مسئله تردید می نمایند؛ چرا که این، کار آنهاست. اما متأسفانه آن ها دارای نفوذ واقعی هستند.

پمپئو همچنین در این مصاحبه مدعی شد آمریکا اطلاعات کافی را در مورد اینکه ایرانی ها، عامل حمله به نفتکش ها بودند، در اختیار سران کشورهای دیگر قرار داده است.

او در ادامه گفت: اما در مورد افرادی که دراین باره تردید می نمایند. آن ها سربازان، ملوانان و تفنگداران دریایی را در معرض خطر قرار می دهند؛ چرا که این طور نشان می دهند که وحدت و یکپارچگی در آمریکا نیست.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن انگشت اتهام را به ایران تنها به این خاطر که طرف دیگری برای انجام این حملات وجود نداشته، نشانه رفته است، مدعی شد: ایرانی ها ادعا نموده بودند که چنین کاری را انجام می دهند و آن را در عمل نیز انجام دادند.

پمپئو همچنین گفت: متأسفم که بعضی دولت را به افزایش تنش متهم می نمایند. این با وجود آن است که ما در هفته های اخیر کوشش های بسیاری انجام دادیم تا موضعی برای جلوگیری از افزایش تنش و درگیری جنگ ایجاد کنیم.

شایان ذکر است، ادعاهای آمریکا در مورد دست داشتن ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش ها در خلیج عمان در حالی مطرح می گردد که هنوز هیچ سند قابل اثباتی از سوی آمریکا در این زمینه ارائه نشده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 491

به "پمپئو درباره حادثه عمان و اتهام به ایران عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو درباره حادثه عمان و اتهام به ایران عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید