مادورو: ترامپ دو بار می&zwnjخواست با من ملاقات کند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، دونالد ترامپ قصد ملاقات با وی را داشته که مقامات دولتش از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا و مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور، مانع او شدند.

مادورو: ترامپ دو بار می&zwnjخواست با من ملاقات کند

به گزارش خبرنگاران، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دیدار با وی را داشته که مقامات دولتش اجازه وقوع آن را ندادند.

پایگاه فری نیوز گزارش داد رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای با رسانه ملی این کشور که بر روی میکروبلاگ وی در توییتر منتشر شد، گفت: دونالد ترامپ دو بار می خواست با من دیدار کند. یکی از آن ها سپتامبر سال 2018 بود که من در نیویورک حضور داشتم. با ما تماس گرفته شد و نشست تقریباً آماده انجام بود. با این حال جان بولتون و مایک پامپئو مانع آن شدند.

او همچنین گفت که در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، مقامات دو کشور آمریکا و ونزوئلا به وسیله نمایندگان ریاست جمهوری و وزارت خارجه و واسطه ها با یکدیگر ارتباط خود را حفظ کردند. مادورو در ادامه بار دیگر گفت که برای مذاکره با آمریکا آمادگی دارد.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در ژانویه سال 2019 با هماهنگی دولت آمریکا خودش را رئیس جمهور ونزوئلا معرفی کرد و واشنگتن و گروهی از هم پیمانان این کشور به سرعت او را به رسمیت شناختند.

دولت ترامپ بعد از اعلام حمایت از گوایدو، کوشش هایی همه جانبه ای از کودتا، اعمال تحریم و جنگ رسانه ای را برای ساقط کردن دولت مادورو به کار گرفت، اما این کوشش ها خاتمه ناکام ماندند.

مادورو این اقدام گوایدو و آمریکا را کوشش برای کودتا در ونزوئلا توصیف کرد و روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع کرد. کشورهای روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراکوئه، سوریه و ترکیه در تحولات ونزوئلا از مادورو حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1626

به "مادورو: ترامپ دو بار می&zwnjخواست با من ملاقات کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: ترامپ دو بار می&zwnjخواست با من ملاقات کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید