هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر متهم به نقض تحریم های ایران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی که به نقض تحریم های ایران متهم شده هشدار داد و خواهان آزادی فوری وی شد.

هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر متهم به نقض تحریم های ایران

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی که به نقض تحریم های ایران متهم شده هشدار داد و خواهان آزادی فوری وی شد.

کانادا روز پنجشنبه (15 آذرماه) بنا به درخواست مقام های آمریکایی، وانژو منگ، از مدیران ارشد شرکت فناوری هوآوی و دختر بنیان گذار این شرکت را دستگیر کرد. مقام های آمریکایی او را به نقض تحریم های ایران متهم نموده اند.

لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه شنبه شب گفت: چین قویاً از طرف کانادایی می خواهد فوراً فرد بازداشت شده را آزاد نموده و از حقوق قانونی و مشروع وی محافظت کند، وگرنه کانادا بایستی مسئولیت کامل تبعات جدی ایجاد شده را بپذیرد.

راشاتودی نوشته چین همچنین سفیر کانادا در پکن را هم برای ابراز اعتراض شدید در واکنش به این دستگیر احضار نموده است. معاون وزیر خارجه چین گفت دستگیری او، قانون را نادیده می گیرد و نامعقول است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از دستگیری وانژو منگ دفاع نموده و گفته است: : ما از مدتها پیش به آنها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم ها علیه ایران هشدار داده ایم.

یک روزنامه دولتی در چین، در مقابل در واکنش به دستگیری این مقام ارشد هوآوی نوشته هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازارهای جهانی این شرکت بزرگ فناوری است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 497

به "هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر متهم به نقض تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر متهم به نقض تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید