نیویورک تایمز: مذاکرات محرمانه آمریکا-کوبا 18 ماه و اکثرا در کانادا بوده است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: یک روزنامه آمریکایی اطلاع داد که مذاکرات محرمانه آمریکا و کوبا طی 18 ماه و اکثرا به میزبانی کانادا بوده است.

نیویورک تایمز: مذاکرات محرمانه آمریکا-کوبا 18 ماه و اکثرا در کانادا بوده است

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا پس از بیش از نیم قرن روابط کامل سیاسی خود با کوبا را از سرخواهد گرفت و سفارت خود در هاوانا را پس از 5 دهه بازگشایی خواهد نمود.

در یک توافق مذاکره شده که طی 18 ماه گذشته و طی گفت وگوهای محرمانه که اکثرا در کانادا و با تشویق پاپ فرانسیس برگزار می شده، آمریکا و کوبا با خاتمه خصومت میان دو کشور موافقت کردند.

پاپ فرانسیس در واتیکان میزبان آخرین نشست میان مقامات آمریکایی و کوبایی بوده و باراک اوباما و رائول کاسترو در گفت وگوی تلفنی که داشتند توافق کردند که به چندین دهه خصومت خود خاتمه داده و روابط جدیدی میان آمریکا و کشوری که تنها 90 دقیقه با سواحل آمریکا فاصله دارد ایجاد نمایند.

کوبا امروز آلن گراس شهروند آمریکا را که در زندان های این کشور به سر می برد با سه زندانی کوبا معاوضه کرد. گفته می گردد این معاوضه زندانیان راه را برای از سرگیری روابط دوجانبه هموار خواهد نمود و احتمالا به پنج دهه روابط سرد دیپلماتیک میان واشنگتن-هاوانا خاتمه می بخشد.

مقامات آمریکایی اعلام نمودند گراس روز چهارشنبه با یک هواپیمای دولتی و پس از درخواست کاخ سفید آزاد و منتقل شده است.

پنج سال زندانی بودن گراس در کوبا مانعی برای بهبود روابط میان هاوانا و واشنگتن به شمار می رفت.

کاخ سفید اعلام نموده اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است بزودی بیانیه ای در مورد روابط دیپلماتیک با کوبا منتشر کند.

انتظار می رود اوباما تغییر در سیاست واشنگتن در قبال کوبا را در این بیانیه اعلام کند. رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا نیز قرار است به صورت همزمان درباره رابطه با آمریکا سخنرانی کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام نمود واشنگتن مذاکرات عادی سازی روابط دیپلماتیک با کوبا و افتتاح سفارت آمریکا در هاوانا را شروع خواهد نمود. به گفته مقامات آمریکایی سفارت آمریکا در کوبا احتمالا در طی چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

سناتور مارک روبیو از ایالت کالیفرنیا نیز گفته است توافق بهبود روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا شامل عادی سازی روابط بانکی و تجاری خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 533

به "نیویورک تایمز: مذاکرات محرمانه آمریکا-کوبا 18 ماه و اکثرا در کانادا بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: مذاکرات محرمانه آمریکا-کوبا 18 ماه و اکثرا در کانادا بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید