مینو محرز: کرونای انگلیسی 3 روزه بیمار را از پای می اندازد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مینو محرز گفت: واریانت انگلیسی که هم اکنون در کشور شیوع پیدا نموده خطرناک تر از نوع قبلی ویروس کروناست به همین دلیل از مردم می خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف ننمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

مینو محرز: کرونای انگلیسی 3 روزه بیمار را از پای می اندازد

به گزارش برنا، مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درمورد روش های درمان بیماران کرونایی که به پزشک مراجعه می نمایند، گفت: در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و ما هم داروی خاصی نداریم، اما تعدادی داروی ضد ویروس، ضد انعقاد و ضد التهاب وجود دارد که هرچقدر مریض زودتر مراجعه نمایند تاثیر آن ها بیشتر است.

او ضمن هشداری به مردم اضافه کرد: متاسفانه اکنون افراد در خانه به محض مشاهده علائم بیماری کرونا آغاز به خوددرمانی می نمایند و وقتی که حالشان بد می گردد نزد پزشک می فرایند که در این شرایط تاثیر دارو ها به شدت کاهش پیدا می نماید، چون زود مراجعه کردن به پزشک در زودتر بهبود پیدا کردن فرد تاثیر بسزایی دارد.

محرز به کشنده تر بودن واریانت انگلیسی اشاره نمود و گفت: واریانت انگلیسی که هم اکنون در کشور شیوع پیدا نموده خطرناک تر از نوع قبلی ویروس کروناست به همین دلیل از مردم می خواهیم شوخی نگیرند و وقت را تلف ننمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا به پزشک مراجعه نمایند تا با دارو های ضد ویروسی مراحل درمانشان آغاز گردد و پزشکان تشخیص دهند چه نوع درمانی بر آن ها اعمال گردد.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: طبق نتایج مقالاتی که منتشر شده همانگونه که میزان کشندگی واریانت انگلیسی بیشتر است بیماری زایی و درگیری آن هم بیشتر است بنابراین مردم باید آن را جدی بگیرند و حتی یک دقیقه هم تلف ننمایند، چون اگر مریض به موقع مراجعه کند مراحل اولیه درمان یعنی دارو های ضد ویروسی، ضد انعقادی و ضد التهابی اثر می گذارد وگرنه درغیراینصورت دیگر تاثیری نخواهند داشت.

او با اشاره به علائم واریانت انگلیسی مطرح نمود: علائم واریانت انگلیسی مانند علائم قبلی کرونا مانند تب، سرفه و... است، اما بسیار شدیدتر است و ظرف 3 روز بیمار را از پا می اندازد.

محرز درمورد آخرین شرایط واکسن برکت گفت: واکسن برکت طبق ضوابط بین الملل کار می نماید و خوشبختانه 56 نفری که در مرحله اول مورد تست قرار گرفتند هیچ نوع عارضه خاصی نداشتند و ظرف چند روز آینده نتایج آن به سازمان غذا و دارو ابلاغ می گردد که انتظار می رود باتوجه به شرایط اضطراری که به دلیل شیوع واریانت انگلیسی در کشور ایجاد شده مجوز فاز دو و سه صادر گردد تا مراحل زودتر گذرانده شده و واکسن زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1746

به "مینو محرز: کرونای انگلیسی 3 روزه بیمار را از پای می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینو محرز: کرونای انگلیسی 3 روزه بیمار را از پای می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید