طرز تهیه مربای آلبالو با هسته خوشمزه به ساده ترین روش

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مربای آلبالو با رنگ و طعم فوق العاده اش معمولا برترین گزینه برای صبحانه محسوب می گردد چراکه ترکیب مربا آلبالو با خامه همواره بچه ها را در وعده صبحانه سر ذوق می آورد. پس چه زمانی بهتر از الان که کنار مربای توت فرنگی می توانید این مربا را هم به ساده ترین روش برای عزیزان تان درست کنید. شما می توانید طرز تهیه مربای آلبالو با هسته را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه مربای آلبالو با هسته خوشمزه به ساده ترین روش

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو با هسته

  • آلبالو یک کیلوگرم
  • شکر یک کیلوگرم
  • لیموترش یک عدد

طرز تهیه مربای آلبالو با هسته

1. آلبالوها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای آلبالو با هسته ، باید دم آلبالوها را بگیرید. آن ها را با آب سرد کامل و تمیز بشویید. دّم آن ها را به آرامی بگیرید. در این دستور نیازی به گرفتن هسته های آلبالو نیست، آن ها را داخل یک قابلمه لعابی بریزید. شما باید یک لایه آلبالو و یک لایه شکر بریزید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هردو تمام شوند. در نهایت قابلمه را برای یک ساعت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب آلبالوها آب بیاندازند. اگر طبع سردی و گرمی آلبالو را نمی دانید، می توانید به مطلب طبع آلبالو چیست در کتاب کاله مراجعه کنید.

2. آلبالو را بپزید

با گذشت 24 ساعت، قابلمه را از یخچال بیرون بیاورید. یک عدد لیموترش داخل آن بچکانید تا طعم بهتری به خود بگیرد. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل گردد. با حل شدن شکر، حرارت را زیاد کنید تا مربا به جوش بیاید. در این لحظه شاهد جمع شدن کف روی آلبالوها خواهید بود. کف روی قابلمه را حتما با یاری ملاقه یا قاشق کامل بردارید تا رنگ شربت آلبالو تیره نگردد. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که هنگام پخت، حرارت را کم یا زیاد نکنید چراکه رنگ مربایتان هم تیره خواهد شد.

3. شربت را از مربا جدا کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه مربای آلبالو با هسته باید با تمام شدن کف آلبالو، حرارت را خاموش کنید. یک ظرف مناسب انتخاب نموده و روی آن یک صافی قرار دهید. حال محتویات قابلمه را داخل صافی بریزید تا شربت و مربا از یکدیگر جدا شوند. با قاشق مرباهای به جای مانده را روی صافی کامل له کنید. در نهایت بعد از خنک شدن شربت آلبالو و مربا را در ظرف های مخصوص خود بریزید.

نکات تکمیلی پخت مربای آلبالو با هسته

مربای آلبالو به علت طبع سرد و خنکی که دارد برترین گزینه برای وعده های صبحانه روزهای تابستانی محسوب می گردد پس تا زمانش است آن را به ساده ترین روش درست کنید. نکات گفته شده در ادامه به شما در پخت بهتر یاری خواهد نمود.

موارد استفاده از مربای آلبالو با هسته

از مربای آلبالو نه تنها در وعده صبحانه و عصرانه بلکه در دستور کیک ساده و تزئین پنکیک هم می توان استفاده کرد. به این شکل که آن را لابه لای مواد کیک بریزید و زمان دهید که پخته شوند. ناگفته نماند که برای تهیه کیک باید هسته های آن را جدا کنید. از سویی دیگر می توانید مارمالاد آلبالو هم درست کنید.

اندازه شکر در تهیه مربای آلبالو

اندازه شکری که در طرز تهیه مربای آلبالو با هسته استفاده می گردد معمولا به ترشی آلبالو و شربت آن بستگی دارد. اگر آلبالوهایتان کمی ترش هستند یا شربت آلبالو می خواهید پس باید اندازه شکر را دو برابر کنید.

جایگزین شکر در دستور تهیه مربای آلبالو

اگر چار بیماری قندی هستید یا رژیم خاصی را دنبال می کنیدکه نباید شکر مصرف کنید، عسل یا شیره توت را باید جایگزین کنید. می توانید حتی تهیه مربا آلبالو بدون شکر را بخوانید و آن را امتحان کنید. حال که آلبالوی تازه در دسترس تان است حتما از تهیه کمپوت آلبالو خانگی غافل نشوید.

پخت مربای آلبالو

برای اطلاع از پخت مربای آلبالو باید در آخرین مرحله یک یا دو قطره از مربای آلبالو را روی دستمال کاغذی بریزید. آن را به صورت عمودی نگه دارید. مربا باید خیلی آرام از روی دستمال کاغذی سر بخورد. شما در این لحظه می توانید از پخت مربایتان مطمئن شوید. در روشی دیگر با سفت شدن مربا و کش آمدن آن میان دو انگشت می توانید حرارت را خاموش کنید. دقت داشته باشید که مربا بعد از سرد شدن هم غلیظ خواهد شد. از خواندن خواص آلبالو غافل نشوید تا بیشتر از آن بهره ببرید.

کپک و شکرک زدن مربای آلبالو

مهم ترین علتی که می توان برای کپک زدن این مربای خوشمزه بیان نمود نپختن کامل، استفاده کم از شکر، تمیز نبودن شیشه و قوام نیامدن آن است. شکرک زدن آن را هم باید در جوشیدن زیاد مربا و کم بودن شکر آن جست و جو کرد. شما برای حل این مشکل باید کمی آب جوش و آب لیمو به آن اضافه کنید تا شکرک آن از بین برود.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 22 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2566

به "طرز تهیه مربای آلبالو با هسته خوشمزه به ساده ترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای آلبالو با هسته خوشمزه به ساده ترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید