محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر میراث فرهنگی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، از پیش بینی سه امکان مختلف برای سفرهای نوروزی اطلاع داد.

محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ شد

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از اجتماعات در مدت زمان به جای مانده تا نوروز 1400، از مصوبه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در مورد سفرهای نوروزی اطلاع داد. وی در این رابطه اذعان کرد:

برای گردشگری نوروز، سه امکان دیده شده است که یکی از آن ها شامل تورهای گردشگری است که از مبدا تا مقصد و برگشت به مبدا شرایط کاملا مدیریت شده و تحت پروتکل های دقیق بهداشتی است و نگرانی برای وزارت بهداشت نخواهیم داشت. سفرهایی که اقامت آن ها در اماکن اقامتی باشد، قطعا تحت مدیریت و کنترل خواهد بود، بعلاوه رفت و آمد به وسیله ناوگان هوایی، زمینی و ریلی نیز انجام می گردد و نگرانی کمتری در این راستا وجود دارد؛ اما در دسته سوم، سفرهای عموم مردم را پیش رو داریم که کنترل و مدیریت آن ها کمی سخت است و در حال حاضر بر این سفرها تمرکز شده است و مجموعه وزارت بهداشت نیز در این راستا نگران است.

مونسان با اشاره به ابلاغ محدودیت ها به استانداران، بر ممنوعیت نصب چادر، ایجاد کمپ های چادری، اقامت در مدارس و مراکز غیرمجاز وزارت گردشگری تاکید نمود. وی بعلاوه گفت:

امیدواریم با این محدودیت ها و ممنوعیت ها بتوانیم ایام نوروز خوبی را تجربه کنیم و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در نوروز، می توانیم افتخاری در مقابله با کرونا به دست آوریم و نشاط اجتماعی مردم را نیز رقم بزنیم.

طبق اعلام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم نهایی درباره چگونگی سفرهای نوروزی روز شنبه اعلام می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2287

به "محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت سفرهای نوروزی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید