آغاز دوباره فعالیت دفاتر سیاحتی و جهانگردی در مازندران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز دوباره فعالیت دفاتر سیاحتی و جهانگردی در مازندران دیده می گردد.

آغاز دوباره فعالیت دفاتر سیاحتی و جهانگردی در مازندران

داستان چیست؟

دفاتر سیاحتی و جهانگردی مازندران از دومین هفته اسفند ماه سال پیش و بدنبال شیوع ویروس کرونا در مازندران تعطیل شد.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن سال گذشته با شناسایی 2 بیمار در بابل شروع شد و پس از کمتر از 10 روز به سراسر استان سرایت کرد. هم اکنون نیز شرایط کرونایی استان بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت زرد و قرمز است.

بازگشایی دفاتر سیاحتی و جهانگردی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمامی آنها لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران هم با اشاره به فعالیت 228 دفتر و شرکت سیاحتی و جهانگردی در استان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز مجوز فعالیت 2 دفتر در ساری و چالوس صادر شده و در زمینه تورهای ورودی به استان فعالیت خواهند کرد.

سیف الله فرزانه از لغو مجوز سه دفتر در شهرستان های ساری، نوشهر و چالوس به دلیل بعضی تخلفات اطلاع داد و اضافه کرد: دفاتر و شرکت های سیاحتی و جهانگردی از جمله تاسیسات جهانگردی هستند که کیفیت و کمیت ارایه خدمات آن، تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی قرار گرفته است.

او با اشاره به نقش مهم فعالیت شرکت های سیاحتی و جهانگردی در ارائه خدمات حرفه ای جهانگردی گفت: با برنامه ریزی درست این بخش از تاسیسات جهانگردی در ساماندهی و اجرای سفرهای دسته جمعی در قالب تور، شاهد ارتقای سطح خدمات به جهانگردان، سلامت آنان و از همه مهمتر کاهش هزینه سفر خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید به این مطلب که تمامی تاسیسات جهانگردی استان از این پس براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا فعال بوده و به جهانگردان خدمات ارائه می نمایند، گفت: جهانگردان می توانند در صورت شکایات از نحوه ارایه خدمات تاسیسات جهانگردی، موارد را به شماره 09629 و 33367098 011 ارسال نمایند.

فعالیت تاسیسات جهانگردی مازندران نیز از یک خرداد پس از سه ماه تعطیلی با شرط اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفت.

مازندران براساس آمارهای رسمی سالانه از حدود 30 میلیون جهانگرد و مسافر میزبانی می نماید.

حدود چهار هزار واحد تفریحی، اقامتی و سرگرمی مازندران از اسفند ماه سال گذشته و در مهمترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است.

جهانگردی، مهمترین بخش مالی مازندران محسوب می گردد، صنعتی که اشتغال 150 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد ریالی، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش مالی مازندران بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1296

به "آغاز دوباره فعالیت دفاتر سیاحتی و جهانگردی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز دوباره فعالیت دفاتر سیاحتی و جهانگردی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید