تحریم های چین علیه مقامات پیشین آمریکا اقدامی غیرسازنده است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی در دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با غیرسازنده و بدبینانه خواندن اقدام چین در تحریم مقامات دولت پیشین آمریکا از اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواست تا این اقدام پکن را محکوم نمایند.

تحریم های چین علیه مقامات پیشین آمریکا اقدامی غیرسازنده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هورن با صدور بیانیه ای اظهار داشت که وضع این تحریم ها در روز برگزاری مراسم تحلیف ظاهراً کوشش برای بازی کردن در زمینِ اختلاف های حزبی در آمریکا است.

لازم به ذکر است که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن در روز چهارشنبه بیستم ژانویه، دولت چین اظهار داشت که تحریم هایی علیه مایک پمپئو وزیر خارجه سابق، دروغگو و متقلب ایالات متحده و 27 تن از مقامات بلندپایه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا وضع نموده است تا سندی باشد بر رد قاطع هرگونه رابطه پکن با واشنگتن در دوران ریاست جمهوری ترامپ.

وزارت خارجه چین درباره دلیل وضع این تحریم ها اظهار داشت که پمپئو و سایرین اقداماتی را برای مداخله در امور داخلی چین برنامه ریزی، پشتیبانی و اجرا نموده اند.

طبق تحریم های چین، مقامات دولت پیشین آمریکا و اعضای درجه یک خانواده آنان از ورود به چین منع شده و مؤسسات و شرکت های مرتبط با این افراد از انجام مراودات تجاری در چین محروم شده اند.

لازم به ذکر است، پمپئو در هفته های پایانی وزارت خود سلسله تدابیری علیه دولت چین وضع کرد. وی همچنین سه شنبه گذشته ادعا کرد که مقامات پکن علیه اقلیت مسلمان اویغور مرتکب نسل کشی و جنایت علیه بشریت شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به ادعاهای پمپئو اظهار داشت: این سیاستمدار آمریکایی به دلیل دروغگویی و تقلب فردی بدنام است و با این اقدامات خود را مانند یک دلقک مایه خنده و تمسخر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1699

به "تحریم های چین علیه مقامات پیشین آمریکا اقدامی غیرسازنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های چین علیه مقامات پیشین آمریکا اقدامی غیرسازنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید