معاون سیاسی -امنیتی استانداری کرمانشاه : اعتراف به اقتدار ایران در مناظرات انتخاباتی آمریکا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، حسین خوش اقبال معاون سیاسی - امنیتی استانداری کرمانشاه در یاداشتی با عنوان اعتراف به اقتدار ایران در مناظرات انتخاباتی آمریکا نوشت :

معاون سیاسی -امنیتی استانداری کرمانشاه : اعتراف به اقتدار ایران در مناظرات انتخاباتی آمریکا

اگر چه در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ادعای واهی نام ایران با عنوان دخالت در انتخابات پیش کشیده شد اما تکرار نام ایران در دو مناظره ، نشان دهنده میزان نقش آفرینی و صندلی محاسباتی جمهوری اسلامی در اذهان سیاستمداران قدرتهای عظیم دنیاست.

هنگامی که در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با داشتن میلیون ها بیننده و صدها تحلیل گر رسانه ای و سیاسی نام جمهوری اسلامی ایران در کنار قدرت های رقیب آمریکا در شرق یعنی روسیه و چین آورده می گردد از زاوایه استراتژیکی، قدرت مشخص کنندگی و توان اثر گذاری نظام اسلامی را نشان میدهد.

این توان و قدرت تا اندازه ای بوده که دو کاندیدای انتخابات آمریکا با نام ایران سعی در به چالش کشیدن یکدیگر را داشتند و چنین صندلیی حاصل مقاومت 42 ساله ملت ایران و برآمدن نظامی مستقل، آزاد و با اقتدار پس از سالها وابستگی و پسرفت در دوران حکومت پهلوی بوده است.

علاوه برآن، آنچه که در غوغای رسانه ای دشمنان و جریان تحریف دستاوردهای نظام اسلامی مشهود بوده گفتار اقتدار و ایستادگی ایران در بیان هر دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکاست. آمریکای پر ادعا که از ابتدای انقلاب اسلامی با انواع و اقسام دسیسه ها از جمله تحریم سعی در ساقط کردن نظام وشکستن مقاومت مردم را داشته، امروز در مواجهه با ملت ایران به ایستگاه معادله سخت و دیوار مستحکم رسیده است.

آنچنان که جوبایدن ترامپ را به شکست سیاست فشار حداکثری برای شکست نظام اسلامی سرزنش می نماید و ترامپ نیز در مقابل، اقدام از توافق و سازش با ایران را به عنوان جرم نابخگرددنی دموکراتها یاد می نماید.

آنچنان که در کلام نظام اسلامی تاکید شده نتیجه و انتخاب هر کدام از کاندیداهای انتخابات آمریکا تفاوتی برای جمهوری اسلامی نخواهد داشت اما آنچه که در این مناظره ها عیان شد، زدوده شدن غبار تحریف از چهره با اقتدار ایران اسلامی با دست دشمن بود.

صندلی کنونی ایران اسلامی در مناسبات منطقه ای و بین المللی را نمی توان با شرایط ابتدای انقلاب محاسبه و ارزیابی کرد. به گواه ناظران ایران با وحدت حول اصل مردم سالاری دینی، مقاومت و ایستادگی در طول چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی از نقطه تاثیر پذیری به صندلی مهم تاثیرگذاری و مشخص کنندگی در معادلات منطقه و بین المللی بدل شده است.

از ایستادگی و حفظ انقلاب اسلامی در مقابل قائله های تجزیه خواه تا مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی که سخت ترین آزمون ملت ایران در دوران معاصر بوده است. پس از آن نیز در مقابل تحریم های ظالمانه و تروریستی آمریکا تا به امروز مقاومت نموده که البته این مقاومت نتیجه بهره گیری از تجارب تاریخی، خرد حکمرانی و اراده ایمانی بوده که به ایران عزت بخشیده است.

به گواه ناظران و سابقه تاریخ، هر ملتی اگر تنها یک مقطع از حوادث ایران پس از انقلاب اسلامی را به خود می دید تاب مقاومت اش شکسته می شد اما چه شد که انقلاب اسلامی نوپا در آستانه دهه پنجم حیات پر افتخار خود با وجود مجموعه ای از تهدیدها و تحریم ها قرار گرفته است؟ این نکته ای است که جریان تحریف سعی در تاریک کردن آن با درشت نمایی موانع و مسائل را دارد اما جریان مناظره های انتخابات آمریکا بار دیگر نشان داد که ایران علیرغم ادعاهای واهی ترامپ نه به ستوه آمده و نه پاپس کشیده است.

تجارب گرانسنگ سالهای پس از انقلاب اسلامی به خوبی قدرت زیستن در جامعه بین المللی همراه با اقتدار برآمده از توان دفاعی، پشتوانه مردمی و هوشمندی دیپلماتیک را پیش روی ایران قرار داده است. بر اساس این رهیافت ارزشمند و درخشان است که قدرت سخت و قدرت نرم ایران اسلامی ماجراجویان و بهانه طلبان برای ساقط کردن نظام اسلامی را ناکام گذاشته و امروز ناچارند ایران را در ردیف کشورهای مشخص کننده منطقه و دنیا قرار دهند تا جایی که توان مداخله ایران در انتخابات پر ادعاترین قدرت دنیا را در ذهن خود پذیرفته اند.ایران از سویی جهت مقاومت را به مرزهای سرزمین های اشغالی برده و از سوی دیگر آمریکا را با صبر استراتژیک و هوشمندانه خود درعرصه دیپلماسی ناتوان از اتفاق و اجماع و تصویب قطعنامه ها نموده است.

این صندلی ارزشمند در مقابل حملات ناجوانمردانه جریان تحریف و بعضی نابخردان در داخل به پایه هاو دستاوردهای نظام اسلامی، مظلومیت همراه با اقتدار ایران عزیز را گویاست.

شاید این جمله فهوی حسین روزنامه نگار مصری تبار در شرق الاوسط بیشتر گویای نقش و موقعیت ایران اسلامی باشد که این روزها در پرده تحریف و مسائل پوشیده مانده است: ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فضای بین الملی در یک سطح بودیم. ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرتها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما جهت سازش را برگزیدیم .ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد یاری بلاعوض میگرفتیم و ایرانی ها از همان اول، فشار سیاسی، مالی ،تحریم ، جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند .امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت دنیای تبدیل شده که هیچ مسئله ای در سطح منطقه و دنیا بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست.کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلویزیونی خود بکار میبرند گویی حریفی جز ایران در سطح دنیا ندارند.

* معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1546

به "معاون سیاسی -امنیتی استانداری کرمانشاه : اعتراف به اقتدار ایران در مناظرات انتخاباتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سیاسی -امنیتی استانداری کرمانشاه : اعتراف به اقتدار ایران در مناظرات انتخاباتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید