چین توزیع عادلانه واکسن کرونا در دنیا را دنبال می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، واکسن های چینی به یک کالای عمومی در مبارزه دنیای با ضد همه گیری تبدیل شده و این کشور یاری دهی به واکسیناسیون کووید 19 یا صادرات واکسن به کشورهای مختلف دنیا را انجام داده است.

چین توزیع عادلانه واکسن کرونا در دنیا را دنبال می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، کرونا را می توان بزرگترین مشکل این روزهای دنیا دانست و مقابله با این مشکل برای تمامی کشورهای دنیا به یک اولویت مهم تبدیل شده است. طبق گزارش های رسمی بالغ بر 300 میلیون دز واکسن در دنیا تزریق شده است. تا روز 6 مارس امسال بالغ بر 90 میلیون نفر در آمریکا حداقل یک دز واکسن دریافت نموده بودند در حالیکه شمار واکسن های تزریق شده در چین برابر با 62 میلیون دز و شمار واکسن های تزریق شده در اتحادیه اروپا بربار با 40.24 میلیون دز بود. در این بین واکسن های چینی به یک کالای عمومی در مبارزه دنیای با ضد همه گیری تبدیل شده و این کشور یاری دهی به واکسیناسیون کووید 19 یا صادرات واکسن به ده ها کشور دنیا را انجام داده و از تعهد خود برای ساخت واکسن ها به عنوان کالای عمومی دنیای استقبال می نماید؛ به دنبال افزایش توزیع واکسن کرونا در سراسر دنیا، واکسیناسیون بیماری کووید-19 در تعداد زیادی از کشورها از جمله کشورهای آسیایی نیز شروع شده است.

کشورهای جدیدی که مشتری واکسن چینی شده اند

وانگ یی، مشاور امور خارجه چین و مشاور دولت پک می گوید: چین پیشرو در پیشبرد همکاری بین المللی واکسن و مدافع سرسخت توزیع عادلانه واکسن است. چین به توسعه همکاری های بین المللی برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-19 در سال 2021 و توسعه روابط محبت آمیز با همه کشورها ادامه خواهد داد.

مشاور امور خارجه چین می گوید: چین پیشرو در پیشبرد همکاری بین المللی واکسن و مدافع سرسخت توزیع عادلانه واکسن است.

واکسن های چینی به بسیاری از کشورها رسیده اند؛ موارد زیر بعضی از کشورهایی است که طی هفته گذشته واکسن کووید 19 چینی دریافت نموده اند:

زیمبابوه واکسن سینوفارم و سینوواک را برای استفاده اضطراری مجاز می داند؛مونیکا متسوانگو، وزیر اطلاعات زیمبابوه روز سه شنبه در جلسه توجیهی پس از کابینه گفت: زیمبابوه اجازه استفاده اضطراری از چهار واکسن کووید 19 از جمله سینوواک و سینوفارم چین ، اسپوتنیک V روسیه و کوواکسین هند را داده است.

زیمبابوه گفت که میخواهد بیش از 9 میلیون نفر را واکسینه کند و منتظر تحویل 600 هزار دز از واکسن سینوفارم است که از چین خریداری نموده است.

بیش از 35 هزار نفر در زیمبابوه واکسینه شده اند، جایی که 36 هزار و 321 عفونت ویروس کرونا و یک هزار و 489 مرگ در جمعیت حدود 15 میلیون نفری آن ثبت شده است.

کشور آفریقای جنوبی ماه گذشته برنامه واکسیناسیون کووید 19 خود را پس از دریافت یاری 200 هزار دزی واکسن چینی سینوفارم شروع کرد؛ مکزک نیز از مشتریان واکسن چینی است؛ مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه این کشور به تازگی اعلام نموده مکزیک در حال بازگشت به چین است تا کمبود واکسن را با سفارش 22 میلیون دز از واکسن های این کشور پر کند.

مکزیک سفارش داده است که 10 میلیون وز اضافی از واکسن زسینوواک چین بین ماه های ژوئیه و ژوئیه تحویل داده گردد، علاوه بر 10 میلیون واکسن سفارش داده شده که قرار است از مارس تا مه وارد گردد.

ابرارد افزود، مکزیک همچنین 12 میلیون دز واکسن ساخته شده توسط گروه دارویی ملی چین (سینوفارم) را سفارش خواهد داد.

اوکراین نیز متقاضی 5 میلیون دز از واکسن چین است؛ وزارت بهداشت اوکراین واکسن سینوواک چین را برای استفاده تأیید نموده است.

ایوان دوکه، رئیس جمهور کلمبیا در شبکه های اجتماعی گفت، محموله جدیدی از واکسن های سینوواک چین روز شنبه وارد فرودگاه الدورادو در کلمبیا شد و تعداد بیشتری از این واکسن ها باید وارد گردد.

رئیس جمهور این کشور توییت کرد، این دزها برنامه ملی واکسیناسیون کلمبیا را تقویت می نماید زیرا این کشور کوشش می نماید به هدف ایمن سازی بیش از 70 درصد کلمبیایی ها در برابر ویروس برسد.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت صربستان روز آدینه محموله سوم واکسن کووید 19 را از چین دریافت کرد.

ووچیچ عصر روز آدینه در فرودگاه بلگراد از این محموله استقبال نموده و ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در آن از چین ابراز تشکر نموده و از شهروندان خواست تا در برنامه واکسیناسیون شرکت نمایند.

محموله اولو دوم واکسن های چینی به ترتیب در 16 ژانویه (27 دی) و 10 فوریه (22 بهمن) به صربستان رسید؛ در 19 ژانویه (سخه شنبه 30 دی)، صربستان کمپین ملی واکسیناسیون خود را برای مهار شیوع ویروس کرونا شروع کرد.

گینه نیز برنامه واکسیناسیون خود با واکسن چینی شروع نموده است؛ برزیل، اندونزی، شیلی، مالزی، تایلند، فیلیپین، ترکیه، امارات متحده عربی، اردن، کامبوج، مجارستان، مصر، مراکش، ژاکستان و سنگال تنها بخشی از کشورهایی هستند که تزریق با واکسن چینی را شروع نموده اند.

کارشناسان باور دارند، تا زمانی که 70 تا 80 درصد از جمعیت یک کشور واکسن کرونا را دریافت ننمایند، نمی توان در خصوص انتها همه گیری صحبت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1848

به "چین توزیع عادلانه واکسن کرونا در دنیا را دنبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین توزیع عادلانه واکسن کرونا در دنیا را دنبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید