غلامی: لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

غلامی: لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در نشست مشترک شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت و شورای راهبری مدیریت که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار گشت، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

وی ادامه داد: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باشد.

وی بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و اضافه کرد: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

وجوه کارکردی نظام علم و فناوری با ارزیابی عملکرد وزارت علوم، در اختیار جامعه قرار می گیرد

غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، آینه ای است که مهم ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می دهد.

وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی شرح داد: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه 1399 قرار شد که شاخص های ارزیابی وزارت علوم در دوسطح: ملّی و مؤسسه ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال های 1399 و 1400 مبنای عمل قرار گیرد.

منتظر اضافه کرد: پس از استعلام از حوزه های مختلف ستاد، شاخص های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص ها از تاریخ 15 فروردین ماه 1400‬ آغاز شده است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم شرح داد: این شاخص ها مربوط به فعالیت های تخصصی حوزه علم وفناوری در شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر 49 شاخص در سطح ملّی و 38 شاخص در سطح مؤسسه ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.

در ادامه این نشست گزارش خودارزیابی واحد های مختلف ستادی از فعالیت های تخصصی خود مطرح و به نقاط قوت و ضعف عملکرد و نیز شیوه گزارش دهی تأکید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1898

به "غلامی: لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش های مختلف ستاد و صف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید