طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معجون تخم مرغ و شیر یک نوشیدنی فوق العاده مقوی و پروتئینی است. اگر روزه دار هستید، برای تقویت بدن در ایام ماه مبارک رمضان می توانید معجون تخم مرغ و شیر را تهیه کنید و به عنوان وعده افطاری یا سحری نوش جان کنید.

طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

مواد لازم برای تهیه معجون تخم مرغ و شیر

  • شش عدد تخم مرغ
  • دوسوم پیمانه شکر
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر جوز هندی
  • نصف قاشق چای خوری پودر دارچین
  • یک چهارم قاشق چای خوری وانیل
  • یک پیمانه خامه صبحانه کاله

طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر

ابتدا شیر، خامه، وانیل، دارچین و جوز هندی را داخل یک قابلمه یا شیرجوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. صبر کنید تا مواد به جوش آیند و بلافاصله شیرجوش را از حرارت بردارید. مواد نباید جوش بخورند و طعم جوشیدگی بگیرند؛ بنابراین بلافاصله بعد از دیدن حباب هایی روی سطح مایع حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید تا مواد از داغی افتاده و کمی خنک شود.

در این فاصله زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید. شیر و زرده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید و کرمی شوند. بعد از این که مایه داخل قابلمه خنک شد، کرم تخم مرغ و شیر را به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

مجددا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حدود سه تا چهار دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا زره تخم مرغ کمی از حالت خامی در بیاید. معجون شیر و تخم مرغ آماده سرو است. اما برای این که معجون شکل و شمایل بهتری داشته باشد، می توانید سفیده ها را هم اضافه کنید. برای این کار سفیده ها را داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا آنقدر پف کند که در صورت برگرداندن کاسه نریزند. سفیده ها را به قابلمه اضافه کنید و حدود پنج دقیقه بپزید. اینطوری معجون پف دار ما آماده است. اگر رژیم لاغری دارید، می توانید برای شیرین کردن این معجون مقوی به جای شکر از عسل استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 498

به "طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر" امتیاز دهید

5 کاربر به "طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه معجون تخم مرغ و شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید