طرز تهیه پاناکوتای لبو یک دسر خوشمزه و خوشرنگ

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پیش از این طرز تهیه سالاد مقوی و خوشمزه با لبو را به شما آموزش دادیم و گفتیم که با لبو می توانید ترشی مجلسی و متفاوتی را هم آماده کنید. با این وجود ممکن است استفاده از لبو برای درست کردن دسر به نظرتان کمی عجیب باشد؛ می دانیم! اما باور کنید طعم خاص و دلنشین و همچنین رنگ فوق العاده آن شما را وسوسه می نماید تا دوباره پاناکوتای لبو را امتحان کنید. لبو از قدیم با ذائقه ما سازگار بوده و رنگ بی نظیر آن، بزرگ و کوچک را به خودش جذب می نماید و علاوه بر این در سطح حرفه ای آشپزی از آن بسیار استفاده می گردد. حالا که پاییز از راه آماده و فصل لبو رسیده، طرز تهیه پاناکوتای لبو را بخوانید و این دسر خوشمزه را امتحان کنید.

طرز تهیه پاناکوتای لبو یک دسر خوشمزه و خوشرنگ
  • مواد لازم برای تهیه پاناکوتای لبو

  • مواد لازم برای موس لیمو

لبو(پوست گرفته و خرد شده) 250 گرم

خامه زده شده یا خامه قنادی سولیانو دو پیمانه

نمک(دریایی) نصف قاشق چای خوری

پودر ژلاتین(بدون طعم) یک قاشق چای خوری

عسل سه قاشق غذاخوری

عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

رنده پوست لیمو یک قاشق غذاخوری

آب لیموی تازه نصف پیمانه

کره کاله خرید آنلاین نصف پیمانه

شکر نصف پیمانه

زرده تخم مرغ(بزرگ) چهار عدد

تخم مرغ(بزرگ) یک عدد

خامه قنادی سولیانو نصف پیمانه

  • طرز تهیه پاناکوتای لبو

  • طرز تهیه موس لیمو

مرحله اول

یک قابلمه متوسط را روی شعله متوسط گاز بگذارید و لبو، خامه زده شده و نمک را داخل آن بریزید تا بجوشند. در قابلمه را بگذارید و زیر آن را کم کنید تا مواد به مدت 25 تا 30 دقیقه جا بیافتند. بعد از طی شدن این مدت، لبو باید ترد شده باشد. قابلمه را از روی گاز بردارید تا مواد آرام آرام خنک شوند.

مرحله دوم

ژلاتین را با دو قاشق غذاخوری آب خنک مخلوط کنید و داخل غذاساز بریزید و پنج دقیقه آن ها را مخلوط کنید.

لبوها و مواد داخل قابلمه را داخل غذاساز بریزید. عسل و عصاره وانیل را درون کاسه غذاساز بریزید و آن را روشن کنید تا مواد پوره شوند.

مرحله سوم

یک کاسه بزرگ بردارید و روی آن یک صافی دانه ریز بگذارید و مواد داخل غذاساز را از توری صافی رد کنید. قسمت هایی که داخل صافی می مانند را دور بریزید.

مرحله چهارم

هشت عدد لیوان بزرگ بردارید وپوره لبو را به طور مساوی داخل آن ها بریزید. لیوان ها را داخل یخچال بگذارید تا مواد ببندند. این مرحله سه و نیم تا چهار ساعت زمان می برد. این مواد را می توانید سه روز زودتر آماده کنید به شرط اینکه داخل ظرف دربسته، درون یخچال نگهداری شوند.

مرحله اول

یک قابلمه متوسط بردارید و روی شعله متوسط بگذارید. آب لیمو، رنده پوست لیمو، یک چهارم پیمانه کره و یک چهارم پیمانه شکر را داخل آن بریزید تا به دمای جوش برسند. در طی این مدت، مواد را با ویسک هم بزنید تا شکر حل گردد و با سایر مواد ترکیب گردد. قابلمه را از روی گاز بردارید.

مرحله دوم

زرده تخم مرغ، تخم مرغ و یک چهارم پیمانه شکر را داخل یک کاسه متوسط بریزید و با ویسک هم بزنید تا رنگ ترکیب روشن تر و غلظت آن بیشتر گردد. این مرحله حدودا دو دقیقه طول می کشد.

مواد داخل قابلمه را آرام آرام به مواد داخل کاسه اضافه کنید و در تمام این مدت با ویسک هم بزنید.

مرحله سوم

مجددا تمام مواد را داخل قابلمه بریزید و آن را روی شعله متوسط رو به پایین بگذارید و دائم با ویسک هم بزنید تا مخلوط مانند کشک غلیظ گردد و رد ویسک روی مواد باقی بماند. این مرحله حدودا پنج دقیقه طول می کشد.

مرحله چهارم

قابلمه را از روی گاز بردارید و یک چهارم پیمانه کره را به آن اضافه کنید و با ویسک هم بزنید تا کره ذوب گردد و مخلوط مانند کرم لطیف گردد.

مرحله پنجم

مواد را داخل یک کاسه بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و داخل پخچال بگذارید تا خنک گردد. این مرحله حداقل دو ساعت زمان می برد. می توانید موس لیمو را سه روز زودتر آماده کنید اما باید آن را داخل ظرف دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.

مرحله ششم

کاسه را از یخچال خارج کنید و با ویسک هم بزنید تا از هم باز گردد. موس لیمو را با قاشق روی پاناکوتای لبو اضافه کنید. می توانید کمی بیسکوییت خرد شده برای تزئین روی لیوان ها بریزید.

چند نکته

  • برای درست کردن موس لیمو، کره را باید از پخچال بردارید و بلافاصله بهره ببرید تا گرم نگردد و به دمای محیط نرسد.
  • در رسپی موس لیمو، خامه زده شده را داخل یخچال نگه دارید تا وقتی لازم شد آن را به رسپی اضافه کنید، کاملا خنک باشد.
  • اگر به خامه قنادی دسترسی ندارید می توانید با یاری خامه صبحانه آن را درست کنید. خامه صبحانه باید مدتی داخل یخچال بماند تا کاملا خنک گردد. سپس آن را بیرون بیاورید و در آن را باز کنید و آب اضافی اش را دور بریزید. خامه را به همراه کمی شکر داخل یک کاسه شیشه ای بریزید. کاسه شیشه ای را داخل یک ظرف بزرگ تر که پر از یخ است، قرار دهید. با درجه متوسط یا پایین همزن مواد را بزنید تا غلیظ شوند و بافت پیدا نمایند. به محض اینکه به این مرحله رسیدید، هم زدن را متوقف کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 808

به "طرز تهیه پاناکوتای لبو یک دسر خوشمزه و خوشرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاناکوتای لبو یک دسر خوشمزه و خوشرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید