رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در ملاقات با گروه های لیبیایی، ضمن تاکید بر حمایت سازمان ملل از دولت انتقالی، خروج تمامی گروه های خارجی و مزدوران از لیبی را مورد آنالیز قرار داد.

رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی

به نقل از سایت الحره، یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی مذاکراتی با طرف های بحران لیبی از جمله گروه نظامی 5+5 و هیات دولت وفاق ملی داشت.

کوبیس در این ملاقات همراه با عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت موقت لیبی بر اهمیت برگزاری هر چه سریعتر یک جلسه رسمی در مجلس جهت رای گیری در خصوص اعطای رای اعتماد به کابینه تاکید نمود.

فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی اظهار کرد: سازمان ملل به حمایت از کوشش های دولت موقت جدید برای متحد کردن کشور و تقویت خدمات دهی به مردم و نیز آماده کردن کشور برای برگزاری انتخابات ملی در تاریخ 24 دسامبر آینده پایبند است.

او در ملاقات با هات دولت وفاق ملی لیبی نیز راه های سرعت بخشیدن به اجرای کامل توافق آتش بس از جمله خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران را مورد بحث و آنالیز قرار داد.

همچنین در این ملاقات نقض ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده بر لیبی از طرف سازمان ملل و متحد کردن موسسه های نظامی و امنیتی آنالیز شدند.

پیشتر سازمان ملل انتخاب الدبیبه به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی را جهت فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات دسامبر اعلام نموده بود.

انتظار نمی رفت لیست الدبیبه مقابل لیستی که شامل فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس مجلس آن بود، پیروز گردد.

طرف های لیبیایی ماه گذشته میلادی در شهر الغردقه مصر نشستی با یکدیگر داشته و در خصوص برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی پیش از انتخابات توافق کردند.

در حال حاضر قانون اساسی موقت تصویب شده در سال 2011 در لیبی اجرا می گردد.

قرار است در دور آخر مذاکرات الغردقه در ماه جاری میلادی، اصول قانونی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی آینده لیبی مشخص شوند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1788

به "رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی نماینده سازمان ملل با طرف های لیبیایی برای خروج نیروهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید