همکاری پاریس و ابوظبی در ایجاد رژیم استبدادی در منطقه

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، مجله فرانسوی ماریان در گزارشی نوشت: اخبار منتشر شده بیانگر آن است که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در فرانسه به دست داشتن در جنایات جنگی و نقض گسترده حقوق بشر در یمن متهم شده است. این مسأله شگفتی کسانی که شاهد روابط خوب ابوظبی با پاریس طی سالهای اخیر بوده اند را برانگیخته است.

همکاری پاریس و ابوظبی در ایجاد رژیم استبدادی در منطقه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این گزارش آمده است: اگر به عمق روابط استراتژیک میان فرانسه و امارات در دوره امانوئل ماکرون و محمد بن زاید بنگریم می بینیم که این روابط استراتژیک، منافع ژئواستراتژیک مشترک میان دو کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا را در بر می گیرد.

بر اساس این گزارش، فرانسه حامی امارات در شورای امنیت برای تحت نظارت قرار دادن برنامه هسته ای ایران بوده و به ابوظبی آزادی جولان دادن در تمام نقاط منطقه را داده است.

ماکرون روابطش را با بن زاید برای تشکیل مجدد منطقه نفوذ خود در شمال آفریقا بر اساس تفکرات نو استعمارگرایانه تقویت نموده است. در قبال خروج آمریکا از خاورمیانه و شمال آفریقا، فرانسه به دنبال آن بود تا رؤیاهای ابدی خود را به وسیله ایجاد تحول در سیاست خارجه و سیاست امنیتی مستقلش تحقق بخشد.

رؤیاهای بن زاید در قبال دنیا عرب نیز باعث شده وی از افرادی مانند عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت کند. وی به دنبال آن است تا بعد از انقلاب های اخیر در کشورهای عربی یک رژیم استبدادی در منطقه ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1378

به "همکاری پاریس و ابوظبی در ایجاد رژیم استبدادی در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری پاریس و ابوظبی در ایجاد رژیم استبدادی در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید