دیوارهای لنون عرصه شعارنویسیِ حامیان و مخالفان هنگ کنگ

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، صدها نفر از حامیان چین و هوادار دولت هنگ کنگ دیوارهای لنون که شعارهای معترضان روی آن نوشته شده بود را پاک کردند و شعارهای مورد نظر خود را جایگزین آن کردند.

دیوارهای لنون عرصه شعارنویسیِ حامیان و مخالفان هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه های حامی چین، روز شنبه (امروز) دیوار های لنون در سراسر هنگ کنگ را را از شعارهای مخالفان پاکسازی کردند و با این کار خود احتمال تنش با حامیان دموکراسی را افزایش دادند.

براساس گزارش رویترز، دیوار لنون در هنگ کنگ یکی از دیوارهای ساختمان دولتی است که شهروندان هنگ کنگی خواسته ها و اعتراضات خود را بر روی آن می نویسند.

ده ها نفر از هواداران پکن صبح امروز شروع به از بین بردن یادداشت های رنگارنگ معترضان هنگ کنگی کردند.

ناآرامی ها در هنگ کنگ پس از آن شروع شد که دولت محلی این منطقه لایحه ای قضایی ارائه کرد که استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین را مقدور می کرد. با وجود تعلیق این لایحه، اعتراضات همچنان ادامه یافته و اخیرا رنگ و بوی جدایی طلبانه نیز به خود گرفته است.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شده است.

این در حالی است که سفارت چین در لندن، در زمینه حمایت سیاست مداران انگلیسی از اعتراضات هنگ کنگ هشدار داده بود.چندی پیش نیز صدها نفر از معترضان هنگ کنگی با در دست داشتن پرچم های ملی بریتانیا و سر دادن شعار خدا ملکه را حفظ کند در مقابل کنسولگری بریتانیا تجمع کردند و از قدرت استعماری سابق خواستند تا تضمین کند که چین به تعهدات خود در خصوص آزادی های این منطقه احترام بگذارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 661

به "دیوارهای لنون عرصه شعارنویسیِ حامیان و مخالفان هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوارهای لنون عرصه شعارنویسیِ حامیان و مخالفان هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید