خوابیدن به روی شکم به بهبود بیماران کرونایی یاری می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پزشکان متوجه شده اند که خواباندن بیماران مبتلا به ویروس کرونا روی شکم باعث نجات جان آنها می گردد.

خوابیدن به روی شکم به بهبود بیماران کرونایی یاری می نماید

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از فیوچریزم، در یکی از بیمارستان ها نیویورک سیتی کادر پزشکی برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 آنها را روی شکم می خوابانند. به گفته پزشکان، خواباندن بیماران روش شکم روشی موثر برای زنده نگه داشتن این بیماران در مراقبت های ویژه است.

این روش ساده به صورت 100 درصدی روی بیماران کار می نماید و باعث نجات جان آنها می گردد. خواباندن بیماران مبتلا به ویروس کرونا روی شکم به آنها یاری می نماید که اکسیژن مورد احتیاج را وارد ریه ها نمایند. به گفته یکی از بیماران مبتلا به ویروس کووید-19، وقتی که پزشکان وی را به روی شکم خواباندند میزان اکسیژن اشباع در خون وی از 85 درصد به 98 درصد رسید.

خواباندن روی شکم باعث باز شدن قسمت هایی از ریه می گردد که تا در حالت عادی بسته است. براساس نتایج یک مطالعه در سال 2013، خوابیدن به روی شکم باعث کاهش نرخ مرگ ومیر در بیمارانی می گردد که از سندروم ها و اختلالات شدید و حاد تنفسی رنج می برند. از آنجایی که ویروس کرونا با ایجاد التهاب در ریه های بیمار باعث نارسایی تنفسی می گردد، خواباندن بیماران به روی شکم می تواند نفس کشیدن را برای آنها آسان تر کند. لازم به ذکر است که این مطالعه بر تاثیر خوابیدن به روی شکم در بیماران متصل به دستگاه تنفس مصنوعی متمرکز بود. بنابراین معین نیست که خوابیدن روی شکم تاثیر مشابهی روی بیماران با شرایط غیرحاد دارد یا خیر.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1220

به "خوابیدن به روی شکم به بهبود بیماران کرونایی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابیدن به روی شکم به بهبود بیماران کرونایی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید