مردم برزیل واکسن کرونای رایگان دریافت خواهند کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل ضمن اعلام واکسیناسیون طی ماه‌های اولیه سال میلادی 2021 اطمینان داد که همه مردم واکسن کرونای رایگان دریافت خواهند کرد.

مردم برزیل واکسن کرونای رایگان دریافت خواهند کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

از نشریه شیلیایی لاترسرا، رئیس دولت برزیل در توئیتی ضمن اعلام این خبر نوشت: وزارت اقتصاد تضمین داده است که برای تهیه واکسن برای داوطلبان، با کمبود منابع روبرو نخواهیم شد.

بولسونارو همچنین تاکید نمود: به محض تایید و ثبت رسمی آنویسا (مرکز نظارت علمی و قانونی بهداشت برزیل) دولت واکسن ها را به طور رایگان و داوطلبانه در میان مردم توزیع خواهد نمود.

در حالی که پیش تر شهردار سائوپائولو (پرجمعیت ترین شهر و کانون کرونا در برزیل) از آغاز طرح واکسیناسیون در 25 ژانویه (بهمن ماه) خبر داده بود، دولت مرکزی اجرای آن را یک ماه بعد در ماه مارس (اسفند) پیش بینی می نماید.

فارغ از اختلاف سیاسی بین طرح بولسونارو و شهردار سائوپائولو، انتظار می رود که آنویسا طرح رایگان واکسیناسیون را تایید کند.

این پیغام رئیس جمهور برزیل در مورد برنامه واکسیناسیون علیه کرونا، در حالی مطرح می‌گردد که وی پیش‌تر در اظهاراتی متناقض اعلام نموده بود که از واکسن کرونا استفاده نخواهد نمود.

رئیس جمهور راستگرای برزیل در بیانیه‌ای که به شکل زنده از چندین شبکه اجتماعی پخش شد بیان کرد بعید می‌داند کنگره این کشور، برزیلی‌ها را ملزم به استفاده از این واکسن کند.

همچنین با وجود آنکه بسیاری از کشورهای دنیا زدن ماسک در اماکن عمومی را اجباری نموده اند و حتی سازمان بهداشت دنیای گفته است باید در اماکن عمومی از ماسک استفاده گردد؛ اما رئیس جمهور برزیل در تازه‌ترین سخنان خود در قبال مؤثر بودن زدن ماسک ابراز تردید کرد و گفت شواهد اندکی وجود دارد که جلوی انتقال ویروس را می‌گیرد.

تلاش‌های بولسونارو برای الگوبرداری از سیاست‌های دونالد ترامپ از زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری برزیل به اندازه ای بوده که سبب شده تا لقب ترامپ برزیل را به او نسبت دهند.

رئیس جمهوری راست گرای افراطی برزیل همانند همتای آمریکایی خود روش‌های درمانی نامتعارفی را برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد نموده و با اعمال قرنطینه نیز مخالفت نموده بود.

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمترز، برزیل به عنوان سومین رکورددار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، تا کنون بیش از شش میلیون و 600 هزار مبتلا و بالغ بر 177 هزار مرگ و میر ناشی از آن را ثبت نموده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1564

به "مردم برزیل واکسن کرونای رایگان دریافت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برزیل واکسن کرونای رایگان دریافت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید