خبرنگاران کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم در روستای سیاهبند بومهن برگزار گردید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران-خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: زنان روستای سیاهبند شهر بومهن در کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم با هدف فراوری محصولات سلامت محور آموزش دیدند.

خبرنگاران کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم در روستای سیاهبند بومهن برگزار گردید

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد قریشی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: تغذیه صحیح با دسترسی آسان به ریز مغذی های مورد احتیاج در سبد غذایی خانوار مناطق روستایی هدف اصلی ما در برگزاری کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم است.

وی اضافه نمود: ترویج کشت باغچه های خانگی با هدف فراوری سبزیجات و صیفی جات سالم و بدون استفاده ازسموم شیمیایی در روستاهای شهرستان یکی از برنامه های مشترک سازمان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به نقش فعال و اثر بخش زنان روستایی در امینت غذایی و فراوری محصولات سالم و ارگانیک گفت: کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم و کشت سبزی، با هدف ترویج تغذیه سالم، اصلاح الگوی مصرف و احیاء باغچه های خانگی به منظور فراوری بخشی از غذای خانوار و در راستای اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و مشاغل خانگی برگزار گردید.

قریشی گفت: بانوان روستای سیاهبند بومهن با رعایت فاصله اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی در کلاس ایجاد باغچه سالم با کاشت سبزیجات در باغچه منزل یکی از شرکت کنندگان حاضر شدند.

وی با اشاره به مطالب ارائه شده گفت: در این کلاس فصل مناسب کاشت سبزیجات، معرفی سبزیجات باغچه ای و گلدانی ، آفت و بیماری های سبزیجات و نحوه استفاده از کود حیوانی توضیحات کاملی توسط مسوول ترویج این اداره ارائه شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1492

به "خبرنگاران کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم در روستای سیاهبند بومهن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاس مهارتی ایجاد باغچه سالم در روستای سیاهبند بومهن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید