اهمال پزشکی در زندان الحائر عربستان جان یک فعال سعودی را گرفت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، منابع خبری از مرگ یک فعال حقوق بشری در نتیجه اهمال کاری عامدانه پزشکی در زندان الحائر عربستان خبر دادند.

اهمال پزشکی در زندان الحائر عربستان جان یک فعال سعودی را گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حساب کاربری بازداشت شدگان آزادی بیان در عربستان با انتشار توئیتی خاطرنشان کرد که زهیر علی شریدة یکی از بازداشت شدگان آزادی بیان در زندان الحائر عربستان که به اپیدمی کرونا مبتلا شده بود در نتیجه اهمال کاری عامدانه پزشکی جان خود را از دست داد.

سازمان حقوق بشری القسط که مقر آن در لندن قرار گرفته است گزارش داد که مقامات سعودی زهیر علی شریده را به بند زندانیان مبتلا به ویروس کرونا منتقل نموده بودند که همین موضوع موجب شد تا او و بعضی دیگر از بازداشت شدگان آزادی بیان از جمله محمد القحطانی به این اپیدمی مبتلا شوند.

این سازمان خاطرنشان کرد که مرگ این فعال حقوق بشری یک مورد آشکار درباره نقض حقوق زندانیان در زندان های رژیم سعودی است.

سازمان حقوق بشری مذکور از مقامات سعودی خواست تا تحقیقات درباره شرایط مرگ زهیر علی شریده و سایر بازداشت شدگان آزادی بیان که به دلایل مشکوکی جان خود را در زندان الحائر از دست می دهند، شروع نمایند.

این سازمان همچنین بار دیگر خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان آزادی بیان از زندان های عربستان شد.

سازمان حقوق بشر القسط پیش از این گزارش داده بود که زندانیان سیاسی در زندان الحائر واقع در ریاض از ابتلا به ویروس کرونا و بی توجهی اداره زندان به واکسیناسیون آن ها شکایت نموده اند.

سازمان مذکور از مسئولان عربستان سعودی برای تضمین حقوق اساسی بازداشت شدگان و رسیدگی به بهداشت و درمان این زندانیان و آزادی آن ها درخواست کرد.

حساب کاربری بازداشت شدگان آزادی بیان در توئیتر نیز آگوست گذشته از شیوع ویروس کرونا در زندان سیاسی الدمام خبر داده بود.

در همین ارتباط بعضی محافل حقوقی کمپین جدیدی در شبکه های اجتماعی به منظور درخواست آزادی زندانیان سیاسی در عربستان سعودی تحت عنوان #قبل-الکارثة، لتعزیز مطالب الإفراج عن معتقلی الرأی فی المملکة وإنقاذ حیاتهم را راه اندازی کردند.

هدف از راه اندازی این کمپین اعمال فشار بر مسئولان سعودی برای آزادی زندانیان پیش از گسترش کرونا در داخل سلول های زندان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1940

به "اهمال پزشکی در زندان الحائر عربستان جان یک فعال سعودی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمال پزشکی در زندان الحائر عربستان جان یک فعال سعودی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید