انتقاد شدید یونان از سیاست های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نخست وزیر یونان سیاست های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا علیه کشورهای بحران زده را عامل ایجاد نابرابری های بزرگ بین اعضای این اتحادیه دانسته که می تواند اروپا را در معرض خطر از هم گسیختگی قرار دهد.

انتقاد شدید یونان از سیاست های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی میتل دویچه سایتونگ، آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان انتقاد شدیدی به سیاست های سختگیرانه ریاضتی اتحادیه اروپا که بخصوص کشور آلمان از حامیان آن است وارد نموده و گفت: این سیاست ها نابرابری های عظیمی در بین اعضای اتحادیه اروپا ایجاد نموده و اتحادیه اروپا را در معرض خطر از هم گسیختگی قرار می دهد.

وی درباره حرکت اتحادیه اروپا به سمت پرتگاه در خواب هشدار داده و تاکید نمود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا منجر به این می گردد که رهبران اتحادیه اروپا از خواب بیدار شوند یا آغازی بر خاتمه اتحادیه اروپا خواهد بود.

نخست وزیر یونان انتقاد ویژه ای به آلمان وارد کرد که به عنوان صندوق سیاست های ریاضتی اتحادیه اروپا عمل می نماید و در این باره گفت: این در زمانی رخ می دهد که کشورهای با بدهی بالا در اروپا همه رکوردها در بیکاری بالا را می شکنند.

وی درباره انحلال و فروپاشی اتحادیه اروپا در صورت ادامه چنین فرایندی هشدار داده و در بخش دیگری از سخنانش این درخواست را برای کشورش مطرح نمود که باید بار بدهی های آن به یک سطح قابل تحمل کاهش یابد.

اقتصاد یونان در شش سال گذشته همچنان فرایند نزولی را طی می نماید و نرخ بیکاری در این کشور 23.5 درصد افزایش پیدا نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1066

به "انتقاد شدید یونان از سیاست های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید یونان از سیاست های ریاضتی سختگیرانه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید