آلمان خود را برای ورشکستگی دولت یونان آماده می نماید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت آلمان خود را برای ورشکستگی دولت یونان آماده می نماید و بر خلاف انتظار، روی طرح هایی برای نگه داشتن این کشور در منطقه یورو در صورت ورشکستگی دولتی کار می نماید.

آلمان خود را برای ورشکستگی دولت یونان آماده می نماید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

خبرنگاران- برلین می خواهد یونان را در صورت ورشکستگی در منطقه یورو نگه دارد. به این ترتیب دولت مرکل خود را برای ورشکستگی یونان آماده می نماید البته به گونه ای متفاوت تر از آنچه تصور می شد. یک تصمیم دولت آلمان باید آتن را با وجود ورشکستگی در منطقه یورو نگه دارد.

به این ترتیب دولت آلمان بر اساس گزارش نشریه دی سایت روی یک تصمیم و طرح که یونان را در صورت ورشکستگی هم در منطقه یورو نگه دارد کار می نماید.

بر اساس گزارش روزنامه هندلز بلات، بانک مرکزی اروپا باید این مسئله را امکان پذیر و میسر سازد که بانک های یونان را همچنین بعد از یک ورشکستگی دولتی نیز تامین اقتصادی کند.

فولکر کایدر، رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان تاکید نموده است که دولت آتن بدون یک تصمیم اصلاحی عاقلانه به یاری های میلیاردی شرکای یورو و صندوق بین المللی پول نخواهد رسید.

وزیر دارایی یونان در راستای دستیابی به حمایت های اقتصادی می خواهد در حاشیه نشست بهاره صندوق بین المللی پول روز پنج شنبه در واشنگتن با رئیس جمهوری آمریکا دیدار نموده و روز آدینه نیز مذاکراتی را با رئیس بانک مرکزی اروپا انجام دهد.

البته یک سخنگوی وزارت دارایی آلمان نخواست گزارش نشریه دی سایت را تفسیر کند. در گذشته دولت آلمان همیشه تاکید نموده است که مشترکا با شرکای اروپایی برای پایداری یونان در منطقه یورو کار می نماید. دولت جدید یونان ماه هاست که با کشورهای منطقه یورو و صندوق بین المللی پول درباره شرایط اصلاحی برای دریافت یاری های اقتصادی بیشتر مذاکره می نماید.

دولت آلمان البته هنوز انتظار دستیابی به توافق با یونان را در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا در خاتمه هفته آینده در ریگا ندارد.

سخنگوی وزیر دارایی آلمان روز چهار شنبه در برلین اعلام نمود که مذاکرات درباره لیست اصلاحات یونان و اجرای آن یک روند بسیار پیچیده است. هیچ کس در منطقه یورو بر این عقیده نیست که تا 24 آوریل این پرونده می تواند نهایی گردد.

یونان از سال 2010 با در مجموع حمایت های اقتصادی حدود 240 میلیارد یورو در برابر ورشکستگی دولتی از طرف اروپا حمایت شده است.

اگر یونان ورشکست گردد بانک مرکزی اروپا باید تامین اقتصادی این کشور را متوقف کند و این مسئله به تزلزل بانک های این کشور می انجامد.

دی سایت گزارش داده است که دولت آلمان روی تصمیمات و طرح هایی کارمی نماید که بانک های یونان همچنین بعد از ورشکستگی دولتی بتوانند از بانک مرکزی اروپا یاری های اقتصادی دریافت نموده و در معاملات تجاری این بانک شرکت نمایند.

پیش شرط برای چنین اقدامی البته این است که یونان اساسا خود را هماهنگ نشان داده و این آمادگی را داشته باشد که شرایط اصلاحی را برآورده کند. اگر این اتفاق نیافتد دولت آلمان به خروج این کشور از منطقه یورو تن می دهد. همچنین بعد از آن نیز یونان باید در صورت امکان به اروپا پایبند باشد و این ارتباط به وسیله یاری هایی که عبور این کشور به ارز شخصی را میسر می نماید انجام می گردد.

وزرای دارایی کشورهای عضو منطقه یورو می خواهند در 24 آوریل در ریگا درباره راهکار مناقشات بر سر اصلاحات یونان با هم مشاوره نمایند و در صورت امکان راهکار هایی را ارائه دهند.

فولکر کایدر در این باره به نشریه بیلد گفته است که یک بسته نجات سوم موضوع مطرح نیست. ما فعلا درباره اتمام برنامه های یاریی دوم مذاکره می کنیم. برای این منظور آتن باید بالاخره یک تصمیم اصلاحی عاقلانه را ارائه دهد. پیشنهادات ارائه شده که من تا به حال شنیده ام بسیار ناچیز است. اروپا کاهش درخواست های خود به آتن در این راستا را نخواهد داشت. کسی که امیدوار است اروپا کوتاه می آید در اشتباه است. ما ذره ای از خواسته های خود در این باره منحرف نمی شویم. مجلس آلمان باید با ادامه یاری های اقتصادی به آتن موافقت کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 643

به "آلمان خود را برای ورشکستگی دولت یونان آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان خود را برای ورشکستگی دولت یونان آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید