آنتی بیوتیک را همراه با شیر نخورید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، 1-مصرف همزمان شیر با برخی از داروها نظیر آهن و اغلب آنتی بیوتیک ها و داروهای دارای پوشش روده ای موجب کاهش تاثیر این داروها می گردد. بعلاوه بهتر است داروهای خوراکی جامد همراه با یک لیوان آب مصرف شوند. 2-مصرف همزمان دارو و مایعات داغ، موجب کاهش اثرات آنها خواهد شد.

آنتی بیوتیک را همراه با شیر نخورید

آنتی بیوتیک را همراه با شیر نخورید

1-مصرف همزمان شیر با بعضی از داروها نظیر آهن و اغلب آنتی بیوتیک ها و داروهای دارای پوشش روده ای موجب کاهش تاثیر این داروها می گردد. بعلاوه بهتر است داروهای خوراکی جامد همراه با یک لیوان آب مصرف شوند.

2-مصرف همزمان دارو و مایعات داغ، موجب کاهش اثرات آنها خواهد شد.

3-مصرف همزمان الکل و نوشابه های الکی به همراه بعضی داروها نظیر مترونیدازول، سفالوسپورین و بعضی از داروهای پایین آورنده قند خون موجب کاهش اثر داروها و ایجاد عوارض ناخواسته دارویی از قبیل تهوع، استفراغ، کرامپ های شکمی و سردرد خواهد شد.

4-مصرف همزمان نوشابه های الکلی به همراه داروهای آرام بخش و خواب آور موجب افزایش اثر تضعیف کننده سیستم اعصاب به وسیله این داروها می گردد.

5-مصرف همزمان چای یا قهوه به همرا بعضی املاح نظیر آهن وکلسیم عامل کاهش جذب این املاح خواهد شد. از سوی دیگر مصرف چای یا قهوه با بعضی داروها موجب افزایش اثر و در نتیجه افزایش عوارض جانبی آنها می گردد.

6-مصرف آب گریپ فروت به طور همزمان با بعضی داروها نظیر داروهای ضد چربی خون، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد صرع و ضدافسردگی می تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

7-تداخل دارویی می تواند به صورت کاهش اثرات داروها یا افزایش اثر دارو و در نتیجه افزایش عوارض ناخواسته دارویی بروز کند.

8-بهتر است به هنگام تحویل دارو ازدکتر داروساز در داروخانه در خصوص مصرف همزمان داروها اطلاعات لازم کسب گردد. بعلاوه در خصوص داروهای مصرفی و احتمال تداخل آنها با داروهای تجویز شده هم باید از پزشک یا داروساز اطلاعات لازم کسب گردد.

منبع: جوانان امروز شماره 2119

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2067

به "آنتی بیوتیک را همراه با شیر نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتی بیوتیک را همراه با شیر نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید