آمریکا حمایت خود از اوکراین را گسترش می دهد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر امور خارجه آمریکا وعده داد که واشنگتن میخواهد حمایت خود از اوکراین در عرصه امنیتی و اقتصادی و همچنین تقویت دموکراسی و مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور را افزایش دهد.

آمریکا حمایت خود از اوکراین را گسترش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شب گذشته اعلام نمود که ایالات متحده میخواهد حمایت خود از اوکراین در عرصه امنیتی، اقتصادی و همچنین تقویت موسسات دموکراتیک و مبارزه با فساد اقتصادی در این کشور را افزایش دهد.

به گفته بلینکن، دولت جو باید قاطعانه از اوکراین حمایت نموده و میخواهد یاری های خود به مقامات کی یف در جهت گیری به سمت تقویت دموکراسی در این کشور را گسترش دهد.

وی تأکید کرد بسیار مهم است که اوکراین بتواند در برابر تجاوزات از خارج مقاومت نموده و بتواند مسائل داخلی در این کشور، از جمله فساد اقتصادی گسترده را حل و فصل کند و برای این منظور احتیاج به حمایت آمریکا دارد.

علاوه بر این، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر مواضع واشنگتن درباره غیرقابل قبول بودن الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تأکید نموده و اضافه نمود که ایالات متحده مخالف اقدامات تهاجمی در منطقه دونباس است.

چند روز قبل، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از شرکای غربی این کشور، از جمله آمریکا، به خاطر یاری آنها به مبارزه با نظام الیگارشی در اوکراین قدردانی کرد و خواهان افزایش حمایت غربی ها از کی یف شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1790

به "آمریکا حمایت خود از اوکراین را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا حمایت خود از اوکراین را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید