11 پروژه گازرسانی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری از افتتاح و شروع عملیات 37 پروژه گازرسانی در شهرستان دیواندره خبرداد و گفت: درصد بهره مندی روستاهای شهرستان دیواندره در حال حاضر از وضعیت ایده آلی برخوردار است.

11 پروژه گازرسانی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید

وی اضافه کرد: از 37 طرح گازرسانی شهرستان دیواندره 11 پروژه به بهره برداری رسیده که شامل هفت روستا و چهار پروژه صنعتی است و 26 پروژه گازرسانی نیز عملیات اجرایی آن شروع گردیده که شامل گازرسانی به 21 روستا و مابقی طرح ها مربوط به گازرسانی واحدهای صنعتی است که پنج پروژه صنعتی را در بر می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: هزینه پیش بینی گردیده برای اتمام این 37 طرح مذکور معادل 200 میلیارد ریال است که از منابع داخلی شرکت گاز استان تامین خواهد شد.

فعله گری در مورد روستاهای گازردار گردیده، گفت: تعداد هفت روستای گازدار گردیده شهرستان دیواندره شامل روستاهای گیزمل علیا، گیزمل سفلی، گاوآهن تو، درویشان، قلعه ولی یانه، کول و دوخزدره است که با بهره برداری از این تعداد روستا 500 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: با شروع عملیات اجرایی گاز رسانی به 21 روستای برنامه ریزی گردیده برای شهرستان دیواندره پیش بینی می گردد 210 کیلومتر شبکه گازرسانی اجراء و تعداد 860 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اضافه کرد: در شهرستان دیواندره تعداد 176 روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد گازرسانی به 159 روستا که جمعیتی بالاتر از 20 خانوار برخوردارست امکان پذیر بوده که با گازدار شدن این هفت روستا تعداد روستاهای گازدار به 123 مورد افزایش یافته است.

فعله گری اظهارداشت: ضریب نفوذ در جمعیت شهری شهرستان دیواندره 100 درصد بوده و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی این شهرستان 88 درصد است که با گاز دار گردیده روستاهای در دست اقدام ضریب نفوذ در جمعیت روستایی به 92 درصد ارتقاء می یابد که در هر دو مورد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی در خاتمه یادآور شد: شهرستان دیواندره در حال حاضر دارای 23 هزار و 880 مشترک شهری و روستایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 117

به "11 پروژه گازرسانی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 پروژه گازرسانی در شهرستان دیواندره به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید