گروکشی جدید اتحادیه اروپا از چین

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از دولت چین خواست ژانگ ژان شهروند-خبرنگار چینی و 12 فعال هوادار دموکراسی هنگ کنگ را آزاد کند.

گروکشی جدید اتحادیه اروپا از چین

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این بیانیه اتحادیه اروپا در شرایطی منتشر می گردد که دو طرف پس از هفت سال مذاکرات سخت و با وجود نگرانی از عملکرد چین در زمینه حقوق بشر و حقوق کارگران به امضای یک قرارداد مهم سرمایه گذاری نزدیک می شوند.

ژانگ ژان، شهروند خبرنگار چینی، به گفته وکیلش روز دوشنبه 8 دی به جرم ایجاد آشوب و تحریک به اغتشاش به دلیل انتشار اخبار مربوط به موج اول شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان به چهار سال زندان محکوم شد.

پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپادر بیانیه ای گفت: بر اساس گزارش منابع موثق، خانم ژانگ در دوران بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و سلامت او به طور جدی آسیب دیده است. برخورداری او از خدمات پزشکی مناسب یک موضوع جدی است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه نیز خواهان آزادی یو ونشنگ، وکیل مدافع حقوق بشر شد که روز 13 دسامبر بازداشت شده بود.

در آن بیانیه آزادی 9 نفر دیگر هم مطرح شده است که به گفته اتحادیه اروپا به دلیل گزارشگری و انتشار اخبار در راستای منافع عمومی توسط دولت چین زندانی شده اند.

جلسات محاکمه 10 نفر از فعالان هوادار دموکراسی هنگ کنگ نیز روز دوشنبه در شهر شنژن در خاک چین شروع شد. این افراد از جمله 12 نفری هستند که در ماه اوت 2020 هنگام فرار از هنگ کنگ به مقصد تایوان با یک قایق تندرو توسط ماموران گارد ساحلی چین بازداشت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1671

به "گروکشی جدید اتحادیه اروپا از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروکشی جدید اتحادیه اروپا از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید