کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان سرانجام کودتای سودان شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، کمیسر عالی حقوق بشر سودان کودتا در این کشور را به شدت مخرب توصیف کرد و از سران نظامی خواست از مواضع خود عقب نشینی نمایند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان سرانجام کودتای سودان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل که مقر آن در ژنو است؛ امروز آدینه، خطاب به سران کودتای نظامی سودان، از آن ها خواست تا از مواضع خود عقب نشینی نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، در جلسه اضطراری که امروز برگزار گردید؛ باشله کودتای 25 اکتبر سودان را به شدت مخرب توصیف کرد و خواهان خاتمه فوری توسل به زور از سوی ارتش، پلیس نظامی و عناصر اطلاعاتی سودان شد که تا به امروز دست کم 13 شهروند غیرنظامی را کشته اند.

باشله، عقب نشینی سران نظامی را راهی برای بازگشت سودان به راستا اصلاحات قانونی مطرح نمود.

این در حالی است که روز گذشته، رویترز به نقل از هیئت اعزامی سازمان ملل به سودان، از دستیابی ارتش و نخست وزیر این کشور به توافق اولیه در راستای خاتمه دهی به اختلافات داخلی و تشکیل دولت اطلاع داد.

طبق این گزارش، توافق احتمالی، شامل بازگشت عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده سودان به سِمت خود و تشکیل دولت تکنوکرات خواهد بود.

علاوه بر این، طبق توافق مذکور که هنوز نهایی نشده است، پیش بینی می گردد شرایط اضطراری در سودان خاتمه یافته و قانون اساسی نیز دچار بعضی اصلاحات گردد.

دو روز پیش، یک منبع نزدیک به عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده سودان خاطرنشان کرد که هنوز توافقی میان وی و فرمانده ارتش سودان صورت نگرفته و رایزنی ها میان طرفین همچنان ادامه دارد.

وزارت فرهنگ و رسانه سودان روز دوشنبه خاطرنشان کرد که حمدوک خواهان مشروعیت حکومت و مؤسسات انتقالی است و معتقد است که آزادی وزیران و ادامه کار شورای وزیران با تمامی اعضایش، راه خروج از بحران موجود در سودان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2137

به "کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان سرانجام کودتای سودان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواهان سرانجام کودتای سودان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید