11 جاذبه دیدنی اینترلاکن سوئیس

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اینتر لاکن Interlaken یک مقصد خارق العاده برای کشف برترین منظره ها باشکوه در مرکز کشور زیبای سوئیس است. استراحتگاهی شیک کنار دریاچه که جاذبه های گردشگری فراوانی در اطراف آن وجود دارد. تورهای قایقرانی در دریاچه های تون و برینز در دو طرف شهر ، قطارهای هیجان انگیز و قایق سواری در دریاچه با ویویی از قله های سرسبز اطراف کوه تنها بخشی از جاذبه های گردشگری روستای اینترلاکن سوییس است. اینترلاکن یکی از قدیمی ترین ، شناخته شده ترین و محبوب ترین استراحتگاه های تعطیلات تابستانی در سوئیس است. اولین بازدید کنندگان در قرن هفدهم وارد آن شدند و با بهبود امکانات حمل و نقل با آمدن راه آهن ، خدمات قایق رانی در دریاچه ها و اخیراً احداث شاه راه اصلی به این شهر ، اینترلاکن را به مرکز مهم گردشگری برنز اوبرلند سوییس تبدیل نموده است . اینترلاکن که به وسیله کوه ها احاطه شده است، مکانی محبوب برای پاراگلایدینگ محسوب می گردد. اگر در اینترلاکن در حال قدم زدن هستید و به تماشای باغ های ژاپنی رفته اید، نگاهی به آسمان بیاندازید تا ده ها انسانی را ببینید که مانند پرندگان در آسمان در حال پرواز هستنددر شب و روز شما میتوانید کارهای زیادی را در Interlaken و اطراف آن انجام دهید. در کنار تنوع تقریباً بی خاتمه پیاده روی ، کوهنوردی و گشت و گذار در فضای باز ، بسیاری از ورزش های دیگر نیز برای مسافران وجود دارد. استخرهای مجهز ، زمین گلف ، قایقرانی و موج سواری روی دریاچه ها ، پاراسل ، اسب سواری و تنیس از جمله آنهاست.

11 جاذبه دیدنی اینترلاکن سوئیس

1- برج پانوراما Harder Kulm

منظره ها بخش بالایی اینترلاکن از هر دو طرف دریاچه Harder بسیار دیدنی هستند. آن سوی پل روی رودخانه ، در کنار پارک حیات وحش Harder Alpine که در منطقه جنگلی رشته کوه آلپ واقع شده است ، با استفاده از فانیکولار (قطار کابلی ، وسیله ای است که هم از تکنولوژی یک بالابر و هم از تکنولوژی راه آهن استفاده می نماید.) می توانید تا ارتفاعات 13232 متری صعود کنید و در رستوران زیبای پانوراما غذا صرف کنید. رستورانی به نام Panorama که به سبک Art Nouveau واقع شده است و در بالای آن منظرههای باشکوهی از منطقه اینترلاکن ، جنگفورا و دریاچه های آن حوالی قابل مشاهده است. برای بازگشت می توانید از مسیر جنگلی عبور نموده و از منظرههای هاردرمنلی که در ارتفاع 1111 متری واقع شده است لذت ببرید، شما بعلاوه می توانید در هوبهول ، از یادبودی که برای آهنگسازان مندلسون ، واگنر و وبر وجود دارد نیز دیدن کنید.

علاوه بر این شما می توانید در پارک حیات وحش Harder Alpine توقف کنید. پارک کوچک آلپی حیات وحش هاردر در شرق اینترلاکن واقع شده است به نوعی از خیابان هوهوگ و با عبور از پل رودخانه آر به ساختمان ایستگاه Harderbahn می رسید.

با یاری تابلوهای راهنما و طی مسیر پیاده روی کوتاه و چند دقیقه ای یک فضای سبز زیبا در روبروی شما قرار می گیرد. این پارک به منظور معرفی مجدد گیاه ibex ایجاد شد و فراوری مثل آن ، چنان موفقیت آمیز بوده که در عرض چند سال توانستند دوباره این موجودات زیبا را به طبیعت بازگرداندند. در این طبیعت بی نظیر فقط دو حیوان بز کوهی و موش خرما نگهداری می شود.

2-هوهوگ Höheweg

منطقه ای به وسعت 14 هکتار در قلب اینترلاکن که متعلق به صومعه آگوستین بود ، در سال 1860 به وسیله گروهی متشکل از 37 صاحب هتل و شهروندان خصوصی خریداری شد تا به عنوان یک فضای باز ، نمونه قابل توجهی از برنامه ریزی شهری دور از فکر را تجلی بخشد. در Höheweg ، یک خیابان پر زرق و برق بین ایستگاه های راه آهن شرق و غرب واقع شده است که منظره ای با شکوه از Jungfrau را احاطه نموده است . هتل ها و فضای سبز کار شده این منطقه منظرهی زیبا را ارمغان آورده اند. در امتداد منطقه کورسال Kursaal واقع شده است که دارای یک سالن تئاتر ، یک کافه و باغ های زیبا همراه با ساعتی ساخته شده از گل های مختلف س

است . بعلاوه تعدادی هتل از جمله هتل 150 ساله Victoria Jungfrau نیز در این منطقه واقع شده است که خود یک مکان گردشگری زیباست. کنار هتل اینترلاکن، باغ کوچک زیبایی دیده می شود که اولین باغ ژاپنی سوئیس می باشد. باغی آرامش بخش با گل های فراوان و آب نماهای زیبا.

پارک Höhematte نیز در هوهوگ واقع شده است که منطقه فرود ترجیحی برای گلایدرها است - پرواز با گلایدرها یکی از محبوب ترین سرگرمیاتی است که در اینترلاکن وجود دارد و می توانید از آن لذت ببرید. برای کسانیکه در پی هیجانات ماجراجویانه کمتری هستند ، اسب سواری در امتداد خیابان روبروی پارک یک سرگرمی ایده ال است. در زمستان نیز در این منطقه یک زمین اسکیت روی یخ وجود دارد که برای مبتدیان نیز قابل استفاده است ، فضای کاربردی نیز برای اسکیت بازهای حرفه ای فراهم است.

3-رشته کوه های Schynige Platte

از ویلدرسویل ، 5 دقیقه پیاده تا ایستگاه راه آهن اینترلاکن فاصله است. این خط راه آهن بازدیدنمایندگان را به Schynige Platte منتقل می نماید. یک ساعت قطار سواری شما را با مجموعه از منظرههای زیبا روبرو میکند. در طول سفر یکی از برترین منظرههای پانوراما از کوه های آلپ را خواهید دید که شامل قله های ایگر ، مونچ و جونگفراو و بعلاوه دریاچه تون است. بعد از پیاده شدن از قطار می توانید از یک پیاده روی 45 دقیقه ای در یک مسیر هموار و زیبا لذت ببرید ، مقصد این پیاده روی رسیدن به یک باغ عالی آلپی با 600 گونه گل و گیاهان در ارتفاعات بالاست. اگر خوش شانس باشید ممکن است افراد محلی را که در ایستگاه Schynige Platte مشغول بازی Alphorns سوئیسی سنتی هستند را مشاهده کنید.

4 -دهکده آنترسین Unterseen

خیابان Marktgasse از اداره پست اینترلاکن در شمال غربی و به وسیله جزایر Spielmatten و رودخانه تا دهکده کوچک Unterseen ، در پایین کوه عبور می نماید. دهکده آنترسین ، منطقه ای کوچک و تاریخی در دامنه کوه Harder است که در آن می توانید آثار تاریخی متعددی چون یک کلیسای قدیمی و برجی به سبک گوتیگ را دیدن کنید. در این منطقه، کلبه های ییلاقی چوبی وجود دارد؛ از همان کلبه هایی که از یک دهکده کوهستانی انتظار دارید. این منطقه سرسبز و زیبا مثل مرکز اینترلاکن شلوغ نیست و حالت روستایی دارد. حتی در باغ های آن می توانید حیوانات مزرعه را ببینید. رستوران های کوچک منطقه، غذاهای لذیذ محلی سوئیس را سرو می نمایند.

5-دریاچه تون Lake Thun

در ضلع غربی اینترلاکن دریاچه تون واقع شده است ، یک دریاچه باریک و طولانی که به وسیله کوهها احاطه شده است. برترین راه برای کاوش در دریاچه ، استفاده از یکی از قایق های سرگرمیی است که در تمام طول سال در دریاچه حاضر هستند و در تابستان ها نیز می توانید از قایق های پدالی در سطح رودخانه بهره ببرید. در انتهای غربی دریاچه ، می توانید در شهر قدیمی و قرون وسطایی تون متوقف شوید و قلعه کنار دریاچه را با منظره زیبا مشاهده کنید. این بنا در سال 1191 ساخته شده و در سال 1492 بزرگتر شده است و این قلعه میزبان یک موزه تاریخی است که سلاح ها و زره های قرن چهاردهمی، منسوجات، اسباب و وسایل و آثار پیش از تاریخ و رومی در آن نگهداری می شود. قلعه های دیگر و چندین کلیسای رومانسک، سواحل دریاچه تون را زینت داده اند. قلعه های دیگر و چندین کلیسای رومی در روستاها هستند که در ساحل دریاچه تون قرار دارند. Schloss Shadau ماکتی است، که به راحتی می توان آن را روی آب ببینید ، در واقع این ماکت نمونه کوچکتری از Chateau Azay-le-Rideau است که در واقع شبیه لوور فرانسه است.

6-دریاچه برینز Lake Brienz

دریاچه برینز در ضلع شرقی اینترلاکن واقع شده است ، یک تنگ آب که دربین دو صخره بنا شده و بر روی رود Aare واقع شده است. دریاچه برینز میان خط الراس آهکهای Brienzer Grat و کوههای Fahhorn واقع شده است ، این دریا هفت متر بالاتر از دریاچه تون، در ضلع غربی اینترلاکن است. مانند دریاچه تون ، برترین راه برای گشت و گذار در این دریاچه، استفاده از یکی از پنج قایقی است که دو ساحل سرسبز دریاچه را به هم متصل می نمایند یکی از معروف ترین قایق های گردشگری مستقر در دریاچه برینز قایق Lötschberg است که در سال 1914 ساخته شده و طی سال های اخیر مجددا بازسازی شده است. در این قایق های غذاهای مخصوص سوئیسی ارائه داده می شود. در دریاچه برینز همه نوع قایقی وجود دارد از کایاک گرفته تا قایق های پدالی و غیره را اجاره کنید تا به تنهایی دریاچه های زیبای اینترلاکن را کشف کنید.

7-موزه گردشگری Touristik-Museum

در منطقه Jungfrau موزه گردشگری Touristik-Museum در سه طبقه واقع شده است در این مورزه همه چیز در حوزه گردشگری وجود دارد از حمل و نقل اولیه و هتل ها گرفته تا لباس مسافرت و … را پوشش می دهد. این موزه در یک خانه زیبا و بازسازی شده از چوب در قرن 17 ساخته شده است و شامل مدل های قدیمی از لوکوموتیو های ریلی ، دوچرخه و کشتی بخار و بعلاوه کالسکه ها و وسایل نقلیه واقعی وجود دارد. در موزه گردشگری از عکس ها و هنرهای تاریخی استفاده می نمایند تا نشان دهند که چگونه روستاهای کوچک و اغلب دورافتاده با جذب گردشگر برای بازدید از منظره ها ، سنت های قومی ، شگفتی های زمین شناسی و حتی گیاهان و جانوران محلی ، قادر به توسعه و شکوفایی بودند. بیشتر بخش های موزه به زبان انگلیسی برچسب گذاری شده اند.

8-قله Niederhorn

با یک اتوبوس ساده از اینترلاکن ، می توانید خود را به یکی از دیدنی ترین منظرههای Bernese Oberland برسانید . بعد از آن یک تله کابین شما را به یک ایستگاه در دامنه قله Niederhorn میبرد. در این مکان یک رستوران با منظرهی از دریاچه Thun و کوه های آلپ وجود دارد. قله Niederhorn همراه با منظره ها خود به ویژه به علت طبیعت و حیات وحش زیبای خود شناخته شده است. این منطقه زیبا محل زندگی گوزن ، بز کوهی ، عقاب های طلایی ، آهو و حتی نوعی فاخته نادر است. تورهای هفتگی حیات وحش با هدایت یک متخصص محلی در حوزه حیوانات وحشی نیز در این منطقه برگزار می شود.

9-آبشار Giessbach

برای رفتن به این آبشار زیبا باید سوار قایق های دریاچه برینز شوید و پس از رسیدن به منطقه آبشار Giessbach می توانید 20 دقیقه کوه پیمایی کنید یا سوار قدیمی ترین قطار کابلی اروپا شوید. این آبشار از ارتفاع 500 متری از تپه های جنگلی به دریاچه ای سرازیر می شود و مجموعه ای از 14 فواره کوچک است. برترین نقطه برای دیدنی منظره زیبا از این آبشار، تراس هتل تاریخی Grand Hotel Giessbach است که 100 متر بالاتر از دریاچه واقع شده است. مسیرهایی برای پیاده روی هم در دوطرف بخشی از آبشار وجود دارد؛ جایی که جریان آب از تنگه ای باریک به یک آبگیر صخره ای در عمق 60 متری می ریزد.

10-آبشار وغار سنت بیوتاس | St. Beatus Cave and Waterfalls

مسیر دسترسی به آبشار و غار سنت بیوتاس، بیش از یک کیلومتر پیاده روی دارد که از میان راهروها و گذرگاه های این غارها عبور می نماید. افسانه ها می گویند زمانی که یک اژدها به وسیله راهبی به نام بیوتاس تسخیر شده بود، به اینجا پناه آورد. اما واقعیت این است که زمین شناسی، افسانه نیست و همه این عجایب به دلایل علمی شکل گرفته است. شما می توانید در بازدید از این غار در میان دریاچه های شفاف آینه ای، استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و بعلاوه آبشارهای زیرزمینی قدم بزنید و البته در طول مسیر یک راهنما نیز همراه شما خواهد بود. سرتاسر این منطقه بسیار زیباست و دیدنی آبشارهای زیادی که به صورت پلکانی از تپه ها پایین می ریزند، فوق العاده مجذوب کننده خواهد بود. شما از اینترلاکن می توانید با اتوبوس (حدود 10 دقیقه پیاده روی از ایستگاه اتوبوس خواهید داشت) به این جاذبه بیایید ولی اگر پیمودن شیب های تند دریاچه تا غار برای شما راحت است، این غارها از ایستگاه غرب اینترلاکن نیز قابل دسترسی هستند.

11- قلعه وصومعه Interlaken Monastery and Castle

قدمت قلعه و صومعه اینترلاکن به قرن دوازدهم برمی شود. امروزه می توانید بقایای برج ناقوس قرن چهاردهمی و ایوان گوتیک این مجموعه را ببینید که قدمت آنها به سال 1425 برمی شود. یکی از نکات قابل توجه در معماری این صومعه، تفاوت در طراحی پنجره ها و تنوع آنها است. این بنا قبل از اینکه در قرن شانردهم به یک بنای دولتی تبدیل شود، اقامتگاهی برای گردشگرانی بود که به قصد دیدن محل زندگی Saint Beatus در غارهای بالای دریاچه تون به این منطقه سفر نموده بودند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2581

به "11 جاذبه دیدنی اینترلاکن سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 جاذبه دیدنی اینترلاکن سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید