کانادا به دنبال بازداشت 80 تروریست بازگشته از خاورمیانه

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: وزیر امنیت عمومی کانادا روز گذشته تاکید نمود که این کشور می خواهد 80 نفر را که پس از مشارکت در فعالیت های تروریستی در خارج از کشور به کانادا بازگشته اند دستگیر کند.

کانادا به دنبال بازداشت 80 تروریست بازگشته از خاورمیانه

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، مقام های امنیتی کانادا سال هاست که نسبت به تعداد افراد جوانی که به گروه های شبه نظامی از جمله داعش در عراق و سوریه پیوسته اند حدس و گمان هایی را مطرح نموده اند.

بر اساس این گزارش مجلس کانادا روز سه شنبه با طرح دولت برای اعزام 6 فروند جنگنده به خاور میانه برای پیوستن به بمباران هوایی مواضع داعش در عراق با رهبری آمریکا موافقت نموده است.

استیون بلانی وزیر امنیت عمومی کانادا توضیح داد تا اوایل سال 2014 میلادی حداقل 130 نفر از شهروندان و ساکنان کانادا مظنون به فعالیت های تروریستی در خارج از این کشور بوده اند.

وی در سخنانی در مجلس کانادا اضافه نمود: بعضی از این افراد مرده اند و بعضی دیگر هنوز در خارج از کشور هستند. ما می دانیم که حدود 80 نفر از آنها به کشور بازگشته اند. من می توانم این مساله را تایید کنم که تا زمانی که صحبت می کنیم پلیس تحقیقات از این افراد را ادامه داده و به دنبال انداختن این افراد پشت میله های زندان است.

مایکل کلومبه رئیس سرویس اطلاعات امنیتی کانادا نیز تاکید نمود که بعضی از این 80 نفر در تامین اقتصادی و تبلیغات نقش داشته اند.وزارت امنیت عمومی کانادا نیز اعلام نموده است که این افراد در تنش ها و درگیری های سوریه، سواقتصادی، عراق ، الجزایر و افغانستان مشارکت داشته اند. حدود 30 نفر از این افراد مظنون به مشارکت در فعالیت های تروریستی در سوریه هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 541

به "کانادا به دنبال بازداشت 80 تروریست بازگشته از خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به دنبال بازداشت 80 تروریست بازگشته از خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید