کار های متفاوتی که افراد شاد و پیروز انجام می دهند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، محققان دریافته اند کسانی که هم شاد هستند و هم پیروز تمام فعالیت های خود را بر اساس 4 احتیاج زیر پایه ریزی می نمایند.

کار های متفاوتی که افراد شاد و پیروز انجام می دهند

به گزارش ، پیروزیت تضمین نماینده شادی نیست. پیروزیت ها به ندرت باعث ایجاد حس شادی همیشگی می گردد. بعد از این که با پیروزیت به هدف تان می رسید اهداف جدید دیگری به طور غیرمنتظره در جهتتان قرار می گیرند.

خودمان نیز به فکر اهداف و پیروزیت های جدید می افتیم، زیرا خیلی زود به آن چیزی که داریم عادت می کنیم. این عادت کردن به پیروزیت ها غیر قابل اجتناب است و قدرت آن بیشتر از آن چیزی است که احساس می کنید.

کلید مبارزه با این عادت دنبال کردن پیروزیت های پایدار است نه پیروزیت هایی که باعث شادی زودگذر می گردد.

محققان دریافته اند کسانی که هم شاد هستند و هم پیروز تمام فعالیت های خود را بر اساس این 4 احتیاج پایه ریزی می نمایند:

آن ها فعالیت هایی را دنبال می نمایند که باعث لذت و سرگرمی شان باشد.

آن ها فعالیت هایی را دنبال می نمایند که به نتایج محسوسی برسند.

آن ها فعالیت هایی را دنبال می نمایند که تاثیر مثبت روی کسانی که برایشان مهم هستند بگذارد.

آن ها فعالیت هایی را دنبال می نمایند که به وسیله آن ها دانش و ارزش هایی را به دیگران منتقل نمایند.

زمانی به پیروزیت های پایدار می رسید که فعالیت های خود را بر اساس این 4 احتیاج پایه ریزی کنید. اگر یکی از این احتیاج ها از قلم بیفتد احساس می کنید که باید کوشش بیشتری می کردید و یا کار متفاوتی انجام می دادید.

مواردی که در ادامه آمده است رفتار ها و کار هایی است که افراد شاد و پیروز بر اساس این چهار احتیاج انجام می دهند.

آن ها پر شور و اشتیاق هستند

جین گودال خانه اش را در انگلیس ترک کرد و در سن 26 سالگی برای تحقیق درباره شامپانزه ها به تانزانیا رفت. او تمام زندگی اش را وقف تحقیق درباره شامپانزه ها کرد و دیگران را نیز تشویق می کرد. آدم های شاد و پیروز فقط علاقمندی ندارند بلکه آن ها شور و اشتیاق نیز دارند و خودشان را وقف هدف شان می نمایند.

آن ها بر خلاف جهت باد حرکت می نمایند

برای این که یک فرد شاد و پیروز باشید باید علایق و ارزش های خود را دنبال کنید و مهم نباشد که چه بهایی برای آن می پردازید. اگر بیل گیتس و ریچارد برانسون محتاطانه عمل می کردند و در مدرسه می مانند و یا استفان کینگ وقت آزادش را صرف نوشت داستان نمی کرد چه اتفاقی می افتاد. برای این که در خلاف جهت باد حرکت کنید باید ریسک کنید.

آن ها کاری که آغاز نموده اند را به خاتمه می رسانند

تا زمانی که یک ایده را به مرحله اجرا نرسانید یعنی هیچ کاری انجام نداده اید. بیشتر افراد پیروز ایده های خود را به مرحله باروری می رسانند آن ها سختی ها و مسائل را کنار می زنند تا بتوانند ایده های خود را به مرحله اجرا برسانند. آن ها می دانند که یک رویا تا زمانی که عملی نگردد یک تفکر بی معنی باقی می ماند.

آن ها انعطاف پذیر هستند

برای پیروز و شاد بودن در طولانی مدت باید یاد بگیریم که اشتباه کنیم و بدون شانه خالی کردن دوباره کوشش کنیم. کارآفرینان پیروز هیچوقت زمان و انرژی خود را صرف استرس و اضطراب بخاطر شکست ها نمی نمایند، زیرا می دانند که شکست ها بخش ضروری در جهت رسیدن به هدف هستند.

آن ها سلامت خود را در اولویت قرار می دهند

بین سلامت، شادی و پیروزیت ارتباط مستقیم وجود دارد. عادت های سالمی که افراد شاد و پیروز دارند شامل خواب کافی، خوردن غذا های سالم و ورزش کردن است.

آن ها به مسائل تمرکز نمی نمایند

وضعیت احساسی شما بر اساس چیز هایی که روی آن ها تمرکز می کنید معین می گردد. به عنوان مثال اگر دائم روی مسائل تمرکز کنید استرس و احساسات منفی را در خودتان بوجود می آورید و در نتیجه اجرای درست کار ها را به تاخیر می اندازد. اما اگر روی فعالیت هایی برای تقویت خودتان و نتایج کارتان تمرکز کنید احساس شایستگی در خودتان ایجاد می کنید که منجر به احساسات مثبت و در نتیجه عملکر بهتر می گردد. آدم های شاد و پیروز هرگز روی مسائل تمرکز نمی نمایند، زیرا می دانند که اگر روی راهکار ها تمرکز نمایند پیروز تر خواهند بود.

آن ها پیروزیت های دیگران را جشن می گیرند

افراد متزلزل اعتماد به نفس ندارند و به همین دلیل دائم کوشش می نمایند با انتقاد کردن از دیگران ارزش خود را ثابت نمایند، اما کسانی که اعتماد به نفس دارند از درون به ارزش خود واقف هستند. آن ها به جای این که به خودشان تمرکز نمایند و به دنیای بیرون تمرکز می نمایند و به همین دلیل می توانند پیروزیت های دیگران را ببینند و آن ها را تحسین نمایند.

آن ها اجازه نمی دهند دیگران مانع شادی شان شوند

وقتی احساس رضایت شما وابسته به مقایسه کردن خودتان با دیگران باشد هیچوقت نمی توانید مسئول شادی خود باشید. افراد پیروز وقتی احساس خوبی نسبت به کاری که انجام داده اند داشته باشند اجازه نمی دهند دیگران این احساس رضایت را از آن ها بگیرند. مهم نیست دیگران چه فکری می نمایند خود ارزشی شما از درون بر می آید.

منبع: بدونیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 439

به "کار های متفاوتی که افراد شاد و پیروز انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار های متفاوتی که افراد شاد و پیروز انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید