جاهای دیدنی وین ، مرکز موسیقی دنیا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سفر به وین تنها برای موسیقیدانان و هنرمندان جذابیت ندارد، حتی اگر عاشق تاریخ، دنیاگردی و دنیاگرد هم باشید؛ با مرکز اتریش جذابیت های خاص خود را دارد. وین با مجموعه ای افسانه ای از قصرها، موزه ها و طبیعتی بی نظیر سالانه پذیرای دنیاگردان زیادی از سرتاسر دنیا است. با ما در مجله دنیاگردی خبرنگاران همراه باشید تا با جاهای دیدنی وین مرکز موسیقی دنیا بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی وین ، مرکز موسیقی دنیا

خرید بلیط هواپیما وین

وین کجاست؟

در قسمت شمال شرقی اتریش، میان دامنه کوه های آلپ و کارپات و در حاشیه ساحل رود دانوب، به یکی از زیباترین شهرهای اتریش، وین می رسیم. شهر وین، یکی از 9 استان اتریش و پرجمعیت ترین شهر اتریش به شمار می آید. وین پس از گذراندن یک دوره تاریخی پرفراز و نشیب از مقر امپراتوری روم تا مرکز بودن اروپا مرکزی و زیر سلطه هیتلر رفتن، در نهایت در سال 1955 با بدست آوردن استقلال، بار دیگر مرکز اتریش شد.

جاذبه های گردشگری تماشای وین

با بازدید از جاذبه های گردشگری وین با تاریخ و فرهنگ غنی یکی از زیباترین شهرهای ثروتمند اروپا آشنا خواهید شد. بیشترین جاذبه های وین به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس هستند. بعد از رسیدن به فرودگاه وین می توانید وین کارت (Vienna Card) تهیه کنید. با وین کارت می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی اتریش رایگان بهره ببرید و برای بازدید از جاذبه های گردشگری وین هم از تخفیف برخوردار شوید. این کارت ها را می توانید یک، دو و سه روزه همراه با آفرهای متفاوت بخرید.

در ادامه، معروف ترین جاهای تماشای وین را به شما معرفی خواهیم کرد.

قصر شانبران | Schönbrunn Palace

قصر شانبران، یکی از باشکوه ترین بناهای کشور اتریش به شمار می آید. قدمت قصر شانبران اتریش به سال 1660 برمی گردد. در حال حاضر، از میان 1441 اتاق، تنها 45 اتاق این قصر قابل بازدید هستند. معماری قصر شانبران اتریش به سبک باروک و متقارن طراحی شده و با پنجره های زیاد و مجسمه های قرینه تزئین شده است. امپراتورهای زیادی در این قصر به دنیا آمده اند و اکنون خانواده هابسبرگ در این قصر زندگی می نمایند. بازدید از باغ شانبران رایگان است اما برای بازدید از قصر باید بلیط تهیه کنید.

از مهمترین بخش های قصر شانبران اتاق آینه های شانبران است که موتزرات در آن به نوشتن و نواختن موسیقی می پرداخت، را از قلم نیاندازید. قصر اتاق مخفی نیز دارد، که اتاق جلسه مخفی ماریا تریزا بوده است. طراحی دیوارهای این اتاق از جنس چوب اقاقیا و منقوش به مینیاتورهای هندی و ایرانی هستند. اگر اهل پیاده روی نیستید، تورهایی هستند که باماشین تمامی قسمت های باغ را به شما می دهند.

اگر در این سفر کودکی همراه خود دارید، می توانید آنها را به موزه بچه ها ببرید. بچه ها در این موزه علاوه بر تماشاکردن اسباب بازی ها و اتاق خواب های شاهزاده های اتریشی، می توانند با پوشیدن لباس آنها عکس یادگاری هم بگیرند.

  • برای رفتن به کاخ شانبران می توانید با مترو خط U4 با تراموا 10 و 60، و اتوبوس 10A در ایستگاه شانبران (Schottenring) پیاده شوید.
  • ساعت بازدید از قصر شانبران از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر و بازدید از پارک قصر شانبران هم از ساعت 6:30 صبح تا 8 شب است.

آدرس قصر شانبران روی نقشه گوگل

قصر هوفبرگ| Hofburg Palace

از دیگر قصرهای زیبای اتریش می توان به قصر هوفبرگ اشاره نمود. کاخ سلطنتی هوفبرگ امروزه به عنوان مقر اصلی ریاست جمهوری و دفتر اصلی ادارات دولت اتریش مورد استفاده قرار می گیرد. معماری اتاق های قصر هوفبرگ به سبک گوتیک، رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیک است و قدمت آن به قرن 13 باز می گردد.

جواهرات سلطنتی اتریش، در دو بخش نگهداری می شوند. در یک بخش تاج، ردا و عصای پادشاهی و در بخش مذهبی می توانید عتیقه جات متعلق به قدیسان را ببینید. علاوه بر موزه جواهرات سلطنتی در قصر هوفبرگ اتریش می توانید از آپارتمان های امپراتوری، موزه نقره جات، کلیسا امپراطوری، موزه تاریخ طبیعی و موزه سی سی بازدید کنید. به علت جاذبه های زیاد قصر و پیاده روی های طولانی بهتر است کفش راحتی بپوشید.

  • برای رفتن به قصر فوفبرگ می توانید با خط U3 مترو، خط 1,2,D و71 تراموا و خط 1A و 2A اتوبوس خود را به این کاخ سلطنتی برسانید.

آدرس قصر هوفبرگ روی نقشه گوگل

خانه اپرای دولتی وین | The Vienna State Opera House

خانه اپرا یکی از معروف ترین جاهای تماشای وین است. از سال 1625 که اولین نمایش اپرا در این سالن برگزار گردید، یک روز هم صدای موسیقی قطع نشده است. سالانه حداقل 300 نمایش اپرا و باله در این سالن برگزار می گردد. طراحی معماری این خانه اپرای ملی وین به سبک رنسانس است و راه پله شویند فویر در ابتدای ورود، توجه گردشگران را به خود جلب خواهد نمود.

با رزرو آنلاین یکی از نمایش های خانه اپرا دولتی وین می توانید موسیقی را با برترین کیفیت گوش کنید. یکی از نکات جالب تماشای نمایش ها، زیرنویس های آن به زبان های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، روسی، چینی، ژاپنی و اسپانیایی است.

  • برای بازدید از خانه اپرای وین می توانید با خط U1 مترو و خط N66 اتوبوس خود را به این مکان شگفت انگیز برسانید.

آدرس خانه اپرا دولتی وین روی نقشه گوگل

اشتات پارک | Stadtpark

اشتات پارک وین یکی از معروف ترین پارک های وین است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. عبور رودخانه وین یا Wienfluss از وسط اشتات پارک، زیبایی آن را دوچندان نموده است. آب و هوای مطبوع خوب این پارک، فضای سبز و جاذبه های توریستی مثل آبگرم کورسالون و همینطور تندیس شاعران و نویسندگان معروفی مانند امیل جاکوب و شیندلر توجه گردشگران زیادی را به جلب می نماید.

آدرس اشتات پارک روی نقشه گوگل

خیابان گرابن وین | Graben Street

تماشای ساختمان های قدیمی و گذر از سنگفرش های قدیمی و تاریخی خیابان گرابن وین لذتی وصف ناپذیر دارد. خیابان گرابن وین یکی از معروف ترین خیابان های وین است که به علت وجود فروشگاه های برندهای لوکس، بوتیک های مستقل، فروشگاه های ساعت فروشی و برندهای مطرح آرایشی و بهداشتی آن را تبدیل به مرکز خریدی پرطرفدار نموده است.

آدرس خیابان گرابن روی نقشه گوگل

مدرسه سوارکاری اسپانیایی وین | The Spanish Riding School

اگر به ورزش سوارکاری علاقمندید، پیشنهاد می کنیم بازدید از مدرسه سوارکاری وین را از دست ندهید. قدمت مدرسه اسپانیایی سوارکاری وین به امپراتوری هابسبورگ برمی گردد و به عنوان یکی از برترین موسسات آموزش درساژ کلاسیک شناخته می گردد. برای تماشا نمایش های مدرسه سوارکاری وین می توانید از سایت خود مدرسه سوارکاری بلیط تهیه کنید.

  • برای رسیدن به مدرسه سوارکاری اسپانیایی می توانید از خطوط REX1, S1, S2, S3, S50 مترو، خطوط U1, U3, U4 تراموا و خطوط 48A, 57A, 59A, N25, N31 اتوبوس بهره ببرید.

آدرس مدرسه سوارکاری اسپانیایی وین روی نقشه گوگل

کلیسا جامع سنت استفان | St Stephen

کلیسا جامع سنت استفان یکی دیگر از جاهای تماشای وین اتریش نام دارد. کلیسا سنت استفان یکی از مهم ترین کلیساهای اتریش است که امروزه کلیسای خانگی اسقف اعظم کاتولیک در وین محسوب می گردد. ارتفاع این کلیسا جامع و سقف های پوشیده از کاشی آن چشم هر بازدید نماینده ای را به خود جلب می نماید. نکته جالب به هنگام بازدید از کلیسا جامع سنت استفان، محراب های گران قیمت و زیبا، کتاب های عتیقه و مقبره امپراتور فردریک سوم است.

آدرس کلیسای جامع سنت استفان روی نقشه گوگل

باغ وحش وین| Vienna Zoo

با سفر به وین می توانید از قدیمی ترین باغ وحش های دنیا بازدید کنید. باغ وحش وین یادگار کلکسیون حیوانات امپراتور فرانسیس اول است که قدمت آن به سال 1752 بازمی گردد. این باغ وحش به سبک باروک طراحی شده و حدود 750 گونه جانوری مشابه با زیستگاه طبیعی خودشان نگهداری می شوند.

با بازدید از باغ وحش تییرگارتن شانبرن یا همان باغ وحش وین می توانید حیوانات کمیابی مانند پاندا، زرافه، شیردریایی و پنگوئن و… را از نزدیک ببینید.

  • با استفاده از خط S45 مترو، U4 تراموا و خطوط 10A, N60 اتوبوس خود را به باغ وحش برسانید.
  • ساعت کاری باغ وحش آبی وین از ساعت 9 صبح تا 16-18:30 بعد ازظهر است که با توجه به ماه های سال تغییر پیدا می نماید.

آدرس باغ وحش وین روی نقشه گوگل

برج دانوب وین | Danube Tower

برای تماشا چشم انداز 360درجه شهر وین، بازدید از برج دانوب وین را ازدست ندهید. برای بالارفتن از برج دانوب دو آسانسور وجود دارد. بعد از تماشای شهر از ارتفاع 155 متری، می توانید از رستوران و کافه برج که کمی بالاتر قرار گرفته، بهره ببرید. رستوران گردان دانوب به سبک سال 1960 ساخته شده و بروزترین تکنولوژی ها در ساخت آن به کار رفته است.

برای بازدید حتما نیازی نیست از برج بالا بروید، در ورودی برج حدود 60 مانتیور برای آشنایی با تاریخچه شهر و برج برای گردشگران قرار گرفته است. برج دانوب در روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب فعالیت می نماید.

  • برای رفتن به برج دانوب می توانید با استفاده از خط U1 خود را به ایستگاه Kaisermühlen-VIC، برسانید سپس با حدود یک ربع پیاده روی به برج دانوب خواهید رسید.

آدرس برج دانوب وین روی نقشه گوگل

کافه دمل وین| Demel Cafe

بعد از گردش در وین، وقت آن رسیده که خود را به صرف یک نوشیدنی یا خوراکی خوشمزه در وین دعوت کنید. کافه دمل قدیمی ترین کافه قنادی وین در سال 1786 افتتاح شده است. برای پخت این کیک ها و شیرینی ها دستورالعمل های خاصی وجود دارند که مزه دسرها و شیرینی هایش را منحصر به فرد نموده است.

آدرس کافه دمل وین روی نقشه گوگل

سخن پایانی

وین در طول تاریخ، شاهد تغییرات بسیاری بوده است. ما به مناسبت روز دنیای موسیقی در این مقاله جاهای تماشای وین را با عکس به شما معرفی کردیم. وین نه تنها به عنوان شهر موسیقی کلاسیک و اپرا شناخته می گردد، بلکه فرهنگ شهری و معماری آن باعث تفاوتش با دیگر شهرهای اتریش و حتی اروپا شده است. مکان های تماشای وین تنها محدود به کاخ و موزه نیست، بلکه شما توانید با بازدید از بازار ناش ماکت وین که یکی از محبوب ترین بازارهای وین به شمار می رود با مردم محلی و آداب رسوم آنها آشنا شوید. این بازار برای تهیه سوغاتی هم گزینه خوبی است.

اگر شما هم تجربه ای از سفر به وین دارید، راضی می شویم با ما و خوانندگانمان در میان بگذارید.

nastaran rokni

منبع: فلای تودی
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2402

به "جاهای دیدنی وین ، مرکز موسیقی دنیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاهای دیدنی وین ، مرکز موسیقی دنیا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی وین ، مرکز موسیقی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید