چهار گروه دامپزشکی بر سلامت دام عیدقربان در ایرانشهر نظارت می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سرپرست دامپزشکی ایرانشهر گفت: چهار گروه از کارشناسان دامپزشکی روز عید سعید قربان بر نحوه ذبح دام های این شهرستان نظارت می نمایند.

چهار گروه دامپزشکی بر سلامت دام عیدقربان در ایرانشهر نظارت می نمایند

سید محمد امین حسینی سرپرست دامپزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: : ذبح غیر اصولی و غیر بهداشتی دام می تواند عاملی برای به وجود آمدن بیماری های مشترک میان دام و انسان باشد.

او هدف از فعالیت گروه های دامپزشکی و نظارت ویژه بر کشتار دام ویژه عید قربان را تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار از جمله تب خونریزی دهنده کنگو مطرح نمود.

سرپرست دامپزشکی ایرانشهر اضافه نمود: ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت عمومی، سبب ایجاد آلودگی در گوشت استحصالی، آلودگی های زیست محیطی و انتشار بیماری مشترک میان انسان و دام می گردد.

او با بیان اینکه در روز عید قربان تمام خدمات از سوی دامپزشکی به طور رایگان به شهروندان ارائه می گردد اضافه نمود: در هنگام ذبح دام باید مراقبت بود تا ترشحات یا خون حاصل از ذبح به داخل چشم یا دهان وارد نگردد.

حسینی با بیان اینکه برای خرد کردن گوشت حتما باید از دستکش و عینک کار استفاده گردد گفت: انتظار می رود مردم به منظور حفظ سلامتی خود در این ایام کرونا به توصیه های دامپزشکی عمل نمایند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1401

به "چهار گروه دامپزشکی بر سلامت دام عیدقربان در ایرانشهر نظارت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار گروه دامپزشکی بر سلامت دام عیدقربان در ایرانشهر نظارت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید