کرونای انگلیسی در کمین بچه ها و جوانان، خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/هرمزگان متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس گفت: خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند، کرونای جهش یافته انگلیسی نسبت به پیک های قبلی کرونای چینی که بچه ها کمتر علامت دار و درگیر می شدند، بچه ها و جوانان را نیز درگیر می نماید.

کرونای انگلیسی در کمین بچه ها و جوانان، خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند

دکتر الهام براهیمی قلعه قاضی در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه نمود: کرونا یک ویروس هزار چهره است ما نمی توانیم رفتارش را پیش بینی کنیم و هر روز با تغییرات ژنتیکی که در خود ایجاد می نماید رفتارهای به خصوصی را از خودش بروز می دهد.

وی افزود: همه گروهای سنی می توانند در معرض خطر باشند پس باید از خود و اطرافیان مان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراقبت کنیم.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری عنوان نمود: ما چون در پاندمی کرونا هستیم حتما کوچکترین علامت به ویژه در افراد سالمند و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند را جدی بگیریم.

براهیمی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی به ویژه کادر درمان و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند اظهار کرد: هم اکنون شرکت های زیادی در جهان هستند که به عنوان فراوری نماینده واکسن فعالیت می نمایند که این واکسن ها هر کدام ساختارهای مختلفی دارند پس ما باید در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی حتما هر واکسنی که در دسترس بود نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنیم در حال حاضر کادر درمان و افراد سالمند و بیمارانی که بیماری زمینه ای دارند در اولویت تزریق واکسن هستند، حتما تا زمان واکسیناسیون همگانی شیوه نامه های بهداشتی را در پیش بگیریم.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری توضیح داد: بعضی افراد پس از دریافت مرحله نخست واکسن یا حتی پس از دریافت مرحله دوم واکسن شیوه نامه های بهداشتی را کمتر رعایت می نمایند و یا ماسک نمی زنند، پاسخ کامل از واکسن تا 2 یا 3 هفته بعد از تزریق ایجاد می¬گردد. ولی افراد باز هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

براهیمی بیان نمود: بیماران حتما سرفه های پیش فراینده را جدی بگیرند بعضی از این بیماران پس از مراجعه و انجام سی تی اسکن درگیری ریه بیشتری در آنها دیده می گردد.

وی افزود: پیک چهارم کرونا در کشور و استان به دلیل مسافرت ها و برگزاری مراسم ها و دورهمی های ایام تعطیلات عید است از مردم می خواهیم در ایام مبارک ماه رمضان مراسم افطاری و دور همی ها برگزار ننمایند که این امر موجب گسترش بیماری خواهد شد.

براهیمی اعلام کرد: بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت در روزهای کرونایی نباید از فرایند درمان خود غافل شوند و برای چک کردن شرایط بیماری مراجعه آن ها به مراکز درمانی لازم است. چرا که در صورت عدم مراجعه و مصرف داروهای خودسرانه سیستم ایمنی آنها دچار مشکل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1860

به "کرونای انگلیسی در کمین بچه ها و جوانان، خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی در کمین بچه ها و جوانان، خانواده ها فرزندان خود را بیرون نبرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید