پائیزه کتاب؛ فروش بیش از 700 میلیون تومان کتاب در مازندران

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب 99 با مشارکت اولیه 32 کتابفروشی این استان از 24 تا 30 آبان ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد، گفت: هدف از اجرای طرح های فروش کتاب در فصول مختلف سال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی های استان و همچنین رونق بازار نشر است.

پائیزه کتاب؛ فروش بیش از 700 میلیون تومان کتاب در مازندران

معصومه فرجی شرح داد: در طرح پاییزه کتاب 99 کتب عمومی، کودک و نوجوان و کتاب های دانشگاهی با 20 درصد یارانه در کتاب فروشی های عضو طرح عرضه شد. سقف مجاز خرید برای هر خریدار نیز از یک میلیون و 500 هزار ریال در طرح های قبلی به 2 میلیون ریال در این طرح پاییزه کتاب افزایش یافته بود.

وی اظهار داشت: طرح های فصلی کتاب یکی از طرح هایی است که معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی در قالب ارائه تسهیلات خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب کمک می کند.

او گفت: بیش از 7 میلیارد ریال کتاب در طرح پاییزه کتاب در استان مازندران به فروش رسید. 32 کتابفروشی در این طرح عضو هستند، 6 کتابفروشی در ساری و 26 کتابفروشی دیگر در سایر نقاط استان با فروش بیش از 17 هزار کتاب توانستند سبد خانواده های مازندرانی را پر از کتاب کنند.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: در این طرح کتابفروشی هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، ناشران فعال استان، برگزیدگان جام باشگاه های کتابخوانی، رونمایی کتاب و همچنین برنامه های مرتبط با موضوع کتاب در شهرستان های استان از جمله برنامه های هفته کتاب بود،

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1602

به "پائیزه کتاب؛ فروش بیش از 700 میلیون تومان کتاب در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پائیزه کتاب؛ فروش بیش از 700 میلیون تومان کتاب در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید