واکنش قاطع وزیر ورزش ایتالیا به ادعای شکل گیری کالچوپولی جدید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بالاترین مقام اجرایی ورزش کشور ایتالیا به شائبه هایی که در پی لغو ملاقات تیم های فوتبال یوونتوس و اینتر شکل گرفته است، پاسخ داد.

واکنش قاطع وزیر ورزش ایتالیا به ادعای شکل گیری کالچوپولی جدید

با ما همراه باشید و با تور عید ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، وزیر ورزش ایتالیا، وینچنزو اسپادافورا به بعضی شائبه ها که در پی لغو دربی ایتالیا میان تیم های فوتبال یوونتوس و اینتر به وجود آمده است، پاسخ قاطعی داد.

دربی ایتالیا قرار بود امشب (یکشنبه) در تورین پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار گردد (به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایتالیا) اما روز گذشته سازمان لیگ فوتبال ایتالیا به صورت مستقل اعلام شد که این بازی به همراه چهار بازی دیگر لغو و به 24 اردیبهشت یعنی چند روز مانده به آغاز هفته ماقبل آخر سری A موکول شده است.

این تغییر برنامه کار اینتر را سخت می نماید، چرا که این تیم در سه بازی آخر خود در این فصل باید به ترتیب به مصاف تیم های یوونتوس، ناپولی و آتالانتا برود که هر سه رقبای سرسختی هستند. به این ترتیب اینتر که بازی قبلی اش با سامپدوریا هم به دلیل شیوع کرونا لغو شده است، در مقطع پایانی فصل برنامه فشرده تری نسبت به بانوی پیر و دیگر مدعیان خواهد داشت. این در حالی است که هنوز معین نیست بازی معوقه نراتزوری مقابل سامپدوریا قرار است در چه تاریخی برگزار گردد.

به همین دلیل گروهی از طرفداران اینتر مدعی شکل گیری یک کالچوپولی جدید در فوتبال ایتالیا شده اند که در آن یوونتوس بیش از همه سود خواهد برد. (در ماجرای موسوم به کالچوپولی که سال 2006 فاش شد، گروهی از باشگاه های ایتالیایی و در رأس آنها یوونتوس به تبانی با کمیته داوران فوتبال ایتالیا برای معین داور دلخواه متهم شدند و پس از آن یوونتوس نه تنها دو قهرمانی اش در لیگ در سال های 2004 و 2005 را از دست داد، بلکه به سری B فرستاده شد و با امتیاز منفی فصل را آغاز کرد.) به همین دلیل گروهی از اولتراهای اینتر برای نشان دادن اعتراض خود بنر بزرگی را مقابل ساختمان مرکزی سازمان لیگ فوتبال ایتالیا به نمایش درآوردند که روی آن نوشته شده بود: آیا دوباره کالچوپولی دارد رخ می دهد؟. آنها حتی با انتشار بیانیه ای در فیسبوک از اینتر به خاطر ناتوانی در دفاع از حقوقش برابر کوشش سازمان لیگ برای دفاع از منافع مالی بعضی طرفین (کنایه به یوونتوس) انتقاد نموده اند. اشاره این گروه از طرفداران اینتر به نارضایتی یوونتوس از برگزاری بازی پشت درهای بسته به دلیل از دست دادن درآمد پنج میلیون یورویی حاصل از فروش بلیت دربی ایتالیاست.

وزیر ورزش ایتالیا اما به این ادعاها پاسخ داد و آنها را بی اساس خواند. وینچنزو اسپادافورا که پیش از این اعلام نموده بود لغو دربی ایتالیا و چهار بازی دیگر به صلاحدید سازمان لیگ بوده و نه به دستور دولت ایتالیا، این بار به خبرگزاری رسمی ایتالیا (ANSA) گفت: در شرایط کنونی کشور، قضاوت های متعصبانه درباره تصمیمات اتخاذ شده قابل قبول نیست. ما باید کمی هم فراتر از منافع شخصی مان را ببینیم، چه ورزش باشد چه سیاست و این هم در خصوص مدیران صدق می نماید و هم در خصوص طرفداران. در این مقطع سخت، ما باید اولویت بندی کنیم و در حال حاضر هم سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهمتر است.

تا به امروز بیش از هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا تأیید شده و شمار افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند به 29 نفر افزایش پیدا نموده است. بیشتر این موارد در مناطق لمباردی، ونتو و رجیو امیلیا بوده اند.

در حالی که طرفداران اینتر تصمیم سازمان لیگ ایتالیا را مورد انتقاد قرار داده اند، طرفداران ناپولی در جریان بازی شب گذشته (شنبه) تیم شان مقابل تورینو در ناپل، بنری را در سکوهای پشت دروازه های استادیوم سن پائولو (کوروا) به نمایش درآوردند که پیامی تحسین برانگیز با این مضمون روی آن درج شده بود: در تراژدی هیچ رقابتی وجود ندارد. همه با هم علیه کرونا متحدیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1095

به "واکنش قاطع وزیر ورزش ایتالیا به ادعای شکل گیری کالچوپولی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قاطع وزیر ورزش ایتالیا به ادعای شکل گیری کالچوپولی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید