واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری گفت که آمریکا برای تبادل زندانیان با ایران آمادگی دارد.

واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است

پورتر در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز که نظر او را در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و موضع تهران در خصوص بازگشت هماهنگ به برجام و همچنین آمادگی ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا جویا شده بود، مدعی شد: بله، البته واشنگتن همواره برای تعامل معنادار، و پیگیری یک دیپلماسی معنادار با ایران آمادگی دارد!

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: ما از بازگشت ایران به پای میز مذاکره استقبال می کنیم. این یکی از چند موضوعی است که ما تمایل داریم با طرف ایرانی در خصوص آن گفتگو کنیم و برای انجام آن آمادگی داریم.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به رغم وعده های انتخاباتی خود مبنی بر بازگشت به برجام و علم به خروج یکجانبه و عهدشکنی آشکار آمریکا در عمل به تعهداتش، همچنان از برداشتن هر گام عملی در این جهت خودداری کرده و در عوض، بازگشت آمریکا به برجام را مشروط به پایبندی مجدد ایران به تعهدات خود ذیل برجام می داند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1793

به "واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن آماده گفتگو با ایران برای تبادل زندانیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید