هیئت تجاری آذربایجان غربی راهی تونس، الجزایر و ایتالیا می گردد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یک هئات تجاری و بازاریابی متشکل از فعالان مالی استان ماه آینده به کشورهای تونس و الجزایر اعزام می گردد.

هیئت تجاری آذربایجان غربی راهی تونس، الجزایر و ایتالیا می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

عباداله اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه هدف از این کار را برقراری ارتباط تجاری با کشورهای مختلف قاره آفریقا اعلام و اظهار کرد: هم اینک بخشی از کالاها و محصولات مورد احتیاج بعضی کشورهای آفریقایی در آذربایجان غربی فراوری می گردد، بنابراین ضرورت گسترش روابط تجاری استان با این کشورها احساس می گردد بنابراین کار اعزام تجار و بازرگانانی از این استان مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

وی گفت: گسترش روابط تجاری استان آذربایجان غربی هم در حوزه صادرات و هم در بخش واردات با کشورهای قاره آفریقا به عنوان یک رویکرد تازه و تاثیرگذار خواهد توانست تاثیرات مهمی در میزان فراوری محصولات مختلف فراوریکنندگان استان بر جای بگذارد.

اکبری توضیح داد: هیئت تجاری اعزامی به آفریقا فقط محدود به تجار و بازرگانان آذربایجان غربی نیستند بلکه کلیه تجار، صاحبان واحدهای فراوریی و فعالان مالی سراسر کشور می توانند با هماهنگی با معاونت بازرگانی خارجی سازمان در این سفر مهم تجاری حضور داشته باشند.

وی زمان دقیق این سفر را نیمه دوم آبان ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: در این دیدار با ملاقات با مقامات سفارت کشورمان با اعضای اتاق های بازرگانی و کشاورزی تونس و الجزایر دیدارهای مختلف انجام می گردد و همزمان از کارخانه های بزرگ و مراکز تجاری و بازرگانی مختلف در این دو کشور بازدیدهای متعددی صورت می پذیرد که هدف از آن آشنایی تجار و فعالانان بازرگانی استان و کشورمان با ظرفیت های توسعه مالی و تجاری بین کشورمان و تونس و الجزایر است.

وی توسعه صادرات غیر نفتی را به عنوان سیاست مالی و راهبردی دولت جمهوری اسلامی ایران مورد اهمیت قرار داد و گفت: در این سفر بازاریابی محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی استان انجام می گیرد و در کنار آن کوشش می گردد تا بخشی از مواد اولیه مورد احتیاج برای تعدادی از مراکز صنعتی کشور از این طریق تامین گردد.

رئیس سازمان صنعـت، معدن و تجارت آذربایجان غربی استمرار این گونه سفرهای بازرگانی را به عنوان یکی از راهبردهای ادامه متبوع برشمرد و از اعزام هیئت تجاری فعالان مالی و بازرگانی استان به کشور ایتالیا در آینده نزدیک اطلاع داد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 546

به "هیئت تجاری آذربایجان غربی راهی تونس، الجزایر و ایتالیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت تجاری آذربایجان غربی راهی تونس، الجزایر و ایتالیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید