چینی ها درباره ایران کنجکاو شده اند

معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، بهره مندی حداکثری از فرصت لغو ویزا با کشور چین و به تبع این اقدام، پاسخ به کنجکاوی ایجادشده میان گردشگران چینی برای معرفی تصویر واقعی از کشورمان را مهم ترین گام در توسعه روابط گردشگری میان دو کشور گفت.

چینی ها درباره ایران کنجکاو شده اند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در دیدار با رمضان پرواز ـ سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین ـ با بیان این که انتخاب کشور چین به عنوان یکی از اولویت های بازار گردشگری جمهوری اسلامی ایران در جذب حداکثری گردشگران خارجی و نیز همکاری نزدیک حوزه گردشگری با نمایندگی های وزارت امور خارجه در کشورهای هدف نقش موثری در تقویت تعاملات گردشگری دو کشور خواهد داشت، گفت: ضروری است از هیجان و کنجکاوی ای که به واسطه لغو ویزا در اذهان گردشگران چینی ایجاد شده است، به نحو موثری در تصویرسازی واقعی از جامعه پویا و پرنشاط ایران امروزی و جذب سهم شایسته از این بازار مهم گردشگری بین المللی استفاده گردد.

او با بیان این که فراهم کردن زمینه ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز تاثیر بسزایی در دستیابی به منافع مالی بازار گردشگری چین دارد، یادآور شد: بر اساس تحقیقات بازار اجرا شده برپایی تورهای آشناسازی در راستای تقویت شناخت مورد احتیاج در دستور کار قرار گرفته است که به عنوان نمونه با همکاری بخش خصوصی قرار است سه شنبه (12 شهریورماه) میزبان یک تور آشناسازی 15 نفره از فعالان گردشگری هنگ کنگ و جنوب چین در ایران باشیم.

معاون گردشگری با اشاره به این که به دنبال لغو ویزا اجرا شده متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی و شناخت هر چه بیشتر از ایران هستند و این فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های گردشگری ایران به شمار می آید، گفت: سعی بر آن شده است تا در قالب حضور در سه نمایشگاه بین المللی چین در پنج ماه گذشته، ارائه بسته های تبلیغاتی شامل پوستر و محتوای دیجیتالی به زبان چینی، تعریف تورهای آشناسازی، حضور جدی در شبکه های اجتماعی پرطرفدار این کشور و غیره از تحرک اجرا شده به نفع گردشگری کشور استفاده گردد.

تیموری همچنین به یکی دیگر از برنامه های معرفی ایران در چین اشاره نمود و اضافه نمود: آنچه امروز احتیاج ما در این بخش به شمار می آید، ارائه محتوای جذاب درباره جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری ایران در رسانه های حقیقی و مجازی این کشور است که می تواند با ابتکارات همکاران وزارت امور خارجه در نمایندگی های مختلف به ویژه شانگهای و با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی موثر نظیر wechat، تاثیرات شگرفی داشته باشد.

به گفته او، حوزه ماموریت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت و درآمد سالانه بالا، اهمیت بسیاری در توسعه روابط گردشگری و اهداف بازاریابی ایران در چین دارد.

معاون گردشگری اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال 2018، به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا 1490 دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل می گردد، لذا چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم اهتمام ملی برای بهره مندی از بسترهای مساعد برای جذب بیش از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دوچندان پیدا می نماید.

رمضان پرواز ـ سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین ـ نیز با برشمردن اهمیت و صندلی شهر شانگهای در اقتصاد و ارتباطات کشور چین، تاکید نمود که با اولویت قرار دادن موضوع گردشگری و اهمیت لغو ویزا این کشور در رأس برنامه های خود به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین در راستای تقویت تعاملات حوزه گردشگری دو کشور اهتمام جدی خواهد داشت.

ایران از 25 مردادماه مقررات لغو یکطرفه ویزا را برای اتباع چین با تصمیم دولت به اجرا گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 26 شهریور 1398 شناسه مطلب: 588

به "چینی ها درباره ایران کنجکاو شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها درباره ایران کنجکاو شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید