افزایش مراودات اقتصادی ایران و ساحل عاج

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/کرمان سفیر ساحل عاج در ایران با اشاره به اینکه می توانیم همکاری خوبی با عاملین اقتصادی ایرانی داشته باشیم، شرح داد: از صادرکنندگان کرمانی دعوت می کنم که روی کشورهای آفریقایی خصوصا ساحال عاج تحقیق کنند.

افزایش مراودات اقتصادی ایران و ساحل عاج

اوتارا امروز 21 آذرماه در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان با اشاره به اینکه بار دوم است که به کرمان سفر می کنم، اظهار کرد: حضور من برای اعلام آمادگی و تمایل کشورم برای همکاری بیشتر با ایران است.

وی با اشاره به اینکه زمینه بیشتر فعالیت ساحل عاج کشاورزی است، افزود: برای همین می توان با اتاق کرمان همکاری خوبی داشت. ضمن اینکه ساحل عاج در زمینه تولید کائوچو و قهوه رتبه اول دنیار را دارد.

اوتارا با اشاره به اینکه می توانیم همکاری خوبی با عاملین اقتصادی ایرانی داشته باشیم، شرح داد: از صادرکنندگان کرمانی دعوت می کنم که روی کشورهای آفریقایی خصوصا ساحال عاج تحقیق کنند.

سفیر ساحل عاج در ایران با تاکید بر اینکه برای تمام صادرکنندگان ایرانی به خصوص صادرکنندگان کرمانی زمینه فعالیت در کشور ساحل عاج وجود دارد افزود: کشورهای آفریقایی در حال رشد هستند و هر سال پنج درصد به رشد اقتصادی آنها اضافه می شود. ضمن اینکه نباید به قاره آفریقا به عنوان یک قاره دچار قحطی، فقر و جنگ نگاه کنید.

اوتارا اظهار کرد: در 10 سال اخیر ساحل عاج 9 درصد رشد اقتصادی داشته و در چند سال اخیر فعالین اقتصادی زیادی به ساحل عاج سفر کرده اند که من اینجا با حضورم درخواست می کنم از صادرکنندگان به ساحل عاج سفر و تحقیق کنند سفارت هم در اختیار آنهاست.

به گزارش خبرنگاران، علیمودین سفیر اندونزی در ایران نیز در این همایش گفت: صادراتی که به اندونزی صورت می گیرد بسیار کمتر از آن چیزی است که ما انتظار داریم.

وی افزود: انتظار داریم افرادی که در ایران هستند کاتالیزور این رابطه برای صادرات باشند. ضمن اینکه ما با بسیاری از تجار کرمانی برای صادرات خرما، پارچه و مقوا ارتباط داشتیم.

علیمودین شرح داد: مقامات هر دو کشور سعی کردند زمینه را برای این کار فراهم کنند و انتظار داریم در سالهای پیش رو بسیاری از تجار و فعالین اقتصادی اندونزی بتوانند از ایران و کرمان دیدار داشته باشند.

وی با بیان اینکه توقع داریم صادرکنندگان خلاق بوده و حس رقابت را داشته باشند تا بتوانند بهتر کار کنند، گفت: تمهیدات لازم برای دریافت ویزا برای تجار را راحت تر کردیم تا تعاملات بهتری داشته باشیم و امیدواریم با حمایت رییس اتاق کرمان و قائم مقام وزیر بسیاری از محصولات کرمان نیز به اندونزی صادر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 950

به "افزایش مراودات اقتصادی ایران و ساحل عاج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراودات اقتصادی ایران و ساحل عاج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید