همایش مالی اوراسیا در چین شروع به کار کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، همایش مالی اوراسیا در منطقه سیان چین با حضور کشورهای عضو و نمایندگان سازمانهای بین المللی شروع به کار کرد.

همایش مالی اوراسیا در چین شروع به کار کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، همایش مالی اوراسیا در منطقه سیان چین با حضور کشورهای عضو و نمایندگان سازمانهای بین المللی شروع به کرد.

موضوع اصلی همایش نوبتی مالی اوراسیا در سیان چین اجرای ابتکار مشترک یک کمربند، یک جاده عنوان شده است.

هدف این همایش ترویج تشکیل مشارکت در سطح ملی، سازمان های بین المللی، شرکت های بزرگ و نهادهای محلی می باشد.

در جریان این همایش برگزاری نمایشگاه ها و میزگردهای در زمینه همکاری های بین المللی در حوزه و مسیرهای مختلف مورد علاقه طرف ها که محیط زیست، گردشگری، فرهنگ، آب و هوا، علم و فناوری، آموزش و پرورش، اکتشاف زمین شناسی، تجارت الکترونیک و اقتصاد سبز از آن جمله است، برنامه ریزی شده است.

در این همایش از جمله عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، نمایندگان کشورهای عضو، ناظر و شریک گفت وگوی سازمان همکاری شانگهای، روسای جمهور و مقامات مسئول وزارتخانه ها در امتداد یک کمربند، یک جاده، نمایندگان سازمان های بین المللی و ماموریت های دیپلمیاتک حضور دارند.

همایش مالی اوراسیا از سال 2005 میلادی تحت نظارت سازمان همکاری شانگهای که در سال 2001 میلادی توسط روسیه، چین، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان تاسیس شده است، برگزار می گردد.

اتحادیه مالی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و فراوری ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام نموده اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام نموده اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 618

به "همایش مالی اوراسیا در چین شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش مالی اوراسیا در چین شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید