موزه تاریخ و باستان شناسی بم راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محسن قاسمی سه شنبه 24 فروردین ماه 1400 با اشاره به بازنگری طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم برای حفظ باغ شهر این شهرستان اظهار کرد: این پروژه در قالب همکاری با پروژه طرح تفصیلی بم تا خاتمه سال 1400 انجام می گردد.

موزه تاریخ و باستان شناسی بم راه اندازی می گردد

مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا موزه ها و اماکن تاریخی این استان از جمله ارگ تاریخی بم تعطیل بود، اضافه نمود: این اتفاق فرصتی برای بازسازی و بازسازی بخش های مختلف این بنای تاریخی فراهم آورد که بازسازی اصطبل حکومتی، یخدان، خانه میراکبر و سیستانی، مجموعه عمارت دروازه دوم، برج کلاه فرنگی و همچنین سامان دهی کمپ اقامتی، ایجاد سامانه حفاظت الکترونیک و پایش تصویری از جمله این اقدامات است.

او به بازسازی و بازسازی 100درصدی خانه سیستانی ارگ تاریخی بم اشاره نمود و گفت: در حال حاضر این بنای تاریخی به مجموعه پژوهشی و اداری پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن تغییر کاربری داده است.

قاسمی بیان نمود: عملیات بازسازی و بازسازی برج کلاه فرنگی و همچنین دروازه دوم به بیش از 90 درصد رسیده است و خانه میراکبر و یخدان تاریخی نیز با پیشرفت فیزیکی 70درصدی تا انتها سال 1400 بازسازی و بازسازی می گردد.

او اعلام کرد: عملیات بازسازی مجموعه اصطبل تاریخی ارگ بم از زمستان سال 1399 شروع شده و پیش بینی می گردد تا انتها سال 1400 بازسازی سالن های ضلع جنوبی و شرقی این بنای تاریخی بازسازی و بازسازی گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1858

به "موزه تاریخ و باستان شناسی بم راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ و باستان شناسی بم راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید