معرفی جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، قصد دارید برای سفر بعدی یا تعطیلات خود از سیسیل ایتالیا دیدن کنید و دنبال جاذبه های گردشگری سیسیل هستید؟ مقاله درستی را برای مطالعه پیدا کردید! جاهای دیدنی سیسیل را با هم بررسی می کنیم.

معرفی جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا

بازدید از مکان های مهم تاریخی مانند دره معابد آگریجنتو، تئاتر رومی تاورمینا یا شهرهای باروک ناتو، راگوسا و مودیکا؟ تماشای ثروت های طبیعی مثل آتشفشان های اتنا، استرومبولی و ولکانو، جزیره ها و ساحل آنها و ذخایر طبیعی باشکوه مانند زینگارو، و البته تجربه طعم بی نظیر غذاهای خارق العاده ایتالیایی؟ کدام یک را ترجیح می دهید؟ مطمئنا با وجود این جاذبه ها از اقامت خود لذت خواهید برد. حالا سوال اینجاست: در سیسیل کجا برویم؟

در اینجا فهرستی از بهترین جاهای تماشای سیسیل تهیه کرده ایم که در برنامه ریزی سفر به شما کمک می کند. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

پالرمو (Palermo)

پالرمو مرکز سیسیل، از طریق فنیقی ها با نام Ziz تاسیس شد. بعدها از طریق یونانیان به Panormos تغییر نام یافت و در دوران تسلط اعراب (قرن 9 تا 11 میلادی) به عصر طلایی خود رسید. به لطف باغ های شگفت انگیز و باشکوه و مساجد یا کاخ های مجلل، به یکی از شهرهای مرفه در مدیترانه و اروپا تبدیل شد. پالرمو با نام شهر دلخوشی ها شناخته می شود. پس از تسخیر نرمان ها، بیشتر کاخ ها و مساجد ویران شدند، اما حاکمان نو از محیط بین المللی پالرمو و هنرمندان، معماران و استادان با فرهنگ های مختلف، بهره گرفتند و سبک معماری منحصربه فردی را به وجود آوردند.

این شهر از نظر بناها و آثار تاریخی بسیار ثروتمند است. اگر بازدید از کلیساها و کاخ ها را دوست دارید، مکانی ایده آل برای بازدید شماست. در پالرمو، بازدید از کاخ نورمن، کلیسای جامع پالرمو، تئاتر ماسیمو و بازار بالارو را از دست ندهید. در فاصله کمی از پالرمو، یکی از مکان های پر بازدید سیسیل یعنی کلیسای جامع مونرئال و هزاران مترمربع موزاییک طلایی قرار گرفته است. برای اینکه درک بهتری از شکوه آن داشته باشید، بد نیست بدانید برای ساخت آن ها از 2200 کیلوگرم طلای خالص استفاده شده است!

سفالو (Cefalu)

این شهر کوچک ماهیگیری با قایق های رنگارنگ که در اسکله لنگر انداخته اند، آرام به نظر می رسد. هنگام بازدید از سیسیل، سفالو را که به یک تفریح گاه محبوب ساحلی تبدیل شده، هرگز از دست ندهید. اینجا با ساحل شنی و کوچه های قرون وسطایی ، مکانی بسیار زیباست. اگر فقط می خواهید از ساحل لذت ببرید، به سفالو نروید، چون این شهر مکان های بسیار بهتر و آرام تر از هر جایی دارد.

سفالو ارزش این را دارد که توقف کنید و چشم اندازی زیبا از بندر و اسکله قدیمی را ببینید یا در خیابان های باریک آن که پر از مغازه و رستوران است، قدم بزنید. اگر وقت دارید، باید از کلیسای جامع سفالو نورمن، مهم ترین ساختمان شهر نیز تماشا کنید. همچنین بد نیست به بالای صخره ای که مشرف به شهر است، بروید و از چشم انداز ها چشمگیری که به شما نشان می دهد، لذت ببرید.

تاورمینا (Taormina)

تاورمینا، ملقب به مروارید سیسیل، به چشم انداز باشکوهی که در دشت کاتانیا، اتنا و ایزولا بلا دارد، مشهور است. تاورمینا یکی از توریستی ترین شهرهای سیسیل است، بنابراین بهتر است برای اقامت بیشتر، در فصل تخفیف به این شهر سفر کنید.

اگر تصمیم گرفته اید از منطقه ها شرقی سیسیل تماشا کنید، این موارد مکان هایی هستند که حتما باید ببینید. به ایزولا بلا، جزیره کوچک و ساحل آن بروید که به معروفیت این شهر کمک کرده است. از تئاتر یونانی تاورمینا تماشا کنید. چشم انداز زیبای اتنا و دریا را از دست ندهید و در آخر از 300 پله منتهی به کلیسای مادونا بالا بروید تا از چشم اندازی که به شما می دهد، لذت ببرید.

کوه اتنا (Mount Etna)

یونانیان باستان تصور می کردند کوه اتنا، بزرگ ترین آتشفشان فعال در اروپا، محل زندگی سایکلوپ ها است. امروزه این مکان، در استان کاتانیا، یکی از جاذبه های مهم گردشگری به شمار میرود. در زمستان می توانید روی قله های آن اسکی کنید ، در حالی که در تابستان جهتهای پیاده روی زیادی در سراسر جنگل وجود دارد. اگر دنبال چیز آرامش بخش تری هستید، می توانید با یک تله کابین به ارتفاع 2500 متر بالاتر از سطح دریا بروید تا چشم اندازهای وسیع تری را ببینید. سرویس های اتوبوس رانی و خط راه آهن که از کاتانیا به ریپوستو حرکت می کنند، وسیله مناسبی برای رسیدن به این منطقه هستند.

کاتانیا (Catania) از جاذبه های گردشگری سیسیل

کاتانیا، دومین شهر بزرگ و از جاذبه های گردشگری سیسیل بعد از پالرمو است که در دامنه کوه اتنا واقع شده است و نقطه ایده آل شروع برای رسیدن به آتشفشان است. این شهر به این دلیل ساختمان هایی در سنگ های آتشفشانی ساخته شده، لقب شهر سیاه را از آن خود کرده است.

کاتانیا جاهای زیادی برای بازدید دارد. در طول سفر به سیسیل، توصیه می کنیم نصف روز یا یک روز کامل را به بازدید از شهر اختصاص دهید. علاوه بر تور اتنا، از کلیسای جامع شهر که به سنت آگاتا تقدیم شده، بازدید کنید. همچنین تماشا صخره های سایکلوپس در ساحل تفریحی آسی ترزا را که فقط 35 دقیقه با کاتانیا فاصله دارد، فراموش نکنید.

سیراکوز و جزیره اورتیگیا (Syracuse and Ortigia Island)

در ساحل شرقی سیسیل شهر سیراکوز و جزیره مجذوب کننده اورتیگیا مرکز تاریخی شهر، واقع شده است. همه چیز در اوتیگیا زیباست! بناهای تاریخی، میادین، چشمه ها، کاخ ها و کلیساها. همینطور بستنی های خوشمزه!

فراموش نکنید از جاذبه های جزیره اورتیگیا، مانند بندر، کاستلو مانیاس و فواره آرتوسا هنگام غروب خورشید تماشا کنید. در شهر مدرن سیراکوز، فقط یک جاذبه تماشای وجود دارد، آن هم پارک باستان شناسی ناپولیس با آمفی تئاتر رومی و تئاتر یونانی است.

نوتو، مودیکا و راگوسا (Noto, Modica, Ragusa)

اگر برای کشف معماری شگفت انگیز باروک دنبال بهترین مکان بازدید در سیسیل هستید، کافی است این سه مکان را ببینید. شهرهای باروک نوتو، مودیکا و راگوسا همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. هیچ بنای تاریخی خاصی برای بازدید در اینجا وجود ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در مراکز تاریخی قدم بزنید و از آن لذت ببرید!

دره معابد (Valley of Temples)

دره معابد که یک پارک باستان شناسی است، درست خارج از آگریجنتو واقع شده است. این پارک از هشت معبد به جای مانده از قرن پنجم تا ششم قبل از میلاد ساخته شده است. اگرچه همه بناها قابل توجه هستند، اما معبد کنکوردیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این معبد یکی از عالی ترین ویرانه های یونان، با طراحی خاص است که شش ستون یونسکو از آن الهام گرفته اند. این پارک با مساحت حدود 1300 هکتار، بزرگ ترین مکان باستان شناسی در جهان به شمار میرود.

پله ترک ها (Scala dei Turchi)

بعد از حدود 20 دقیقه رانندگی از دره معابد، به یکی دیگر از جاهای تماشای سیسیل یعنی پله ترک ها می رسید. این صخره که از سنگ آهک سفید تشکیل شده، به دلیل شکل خاص خود مشهور است. فرسایش باعث تراشیده شدن سنگ ها به شکل پله شده اند. حال اگر رنگ فیروزه ای دریا و سواحل ماسه ای ریز را به این چشم انداز اضافه کنید، می فهمید چرا این مکان بسیار محبوب است. ده ها نفر در انتها روز اینجا جمع می شوند تا غروب خورشید را تماشا کنند. نمایشی که نباید از دست بدهید!

ویلای رومانا (Villa Romana Del Casale)

ویلای رومانا دل کاساله از جاذبه های گردشگری سیسیل در قرن چهارم ساخته شده و شامل بهترین و پیچیده ترین موزاییک های دوره امپراتوری روم است. این ویلا که در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است، در قرن دوازدهم رها شد، اما در قرن نوزدهم و هنگام کشف بعضی موزاییک ها، این ویلا مشهور شد. یکی از مشهورترین قطعات آن، قطعه مربوط به دختران بیکینی است که در سال 1959 حفاری شده است و زنان را در حال تمرین و ورزش به تصویر می کشد. تورهای راهنما هم روزانه به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

ذخیره گاه طبیعی زینگارو (Dello Zingaro Nature Reserve)

جایی که دریا و طبیعت وحشی به هم می رسند و اغلب در سیسیل اتفاق می افتد. نتیجه همیشه تماشای است. غروب خورشید فراموش نشدنی، آب شفاف مدیترانه ای، سبز زمردی تا آبی کبالت، واقعا در مکانی منحصربه فرد هستید.

زینگارو یکی از قابل تحسین ترین گوهرهای طبیعی سیسیل است. در این مکان می توانید دریا را مانند قرن ها قبل تجربه کنید. رد پای دستکاری بشر، به استثنای بعضی از خانه های روستایی، زیاد دیده نمی شود. نه جاده ساحلی وجود دارد و نه هیچ اتومبیلی! هیچ سر و صدایی به جز باد و موج نیست. شهروندان این منطقه سندی را امضا کرده و مانع از ساخت خیابان در آن شده اند. به لطف آنها طبیعت این منطقه بکر و دست نخورده مانده است.

ذخیره گاه طبیعی توره سالسا (Torre Salsa Nature Reserve)

ذخیره گاه طبیعی توره سالسا در بین آگریجنتو و سلینونته واقع شده است. هنگام سفر جاده ای خود در سیسیل توقف کنید تا این مکان طبیعی زیبا را ببینید. دلیل دیگری که برای رفتن به این مکان وجود دارد، ساحل شنی بزرگ و خلوت آن است. این مکان نه چندان شناخته شده، بهشت واقعی برای شنا یا پیک نیک است.

اریکس (Erice) از جاذبه های گردشگری سیسیل

اریس یا اریکس، در غرب سیسیل، در ارتفاع 751 متری از سطح دریا واقع شده است و غالبا در ابر پوشیده شده است. شهری کاملا محافظت شده قرون وسطا که خیره کننده ترین چشم انداز ها و تاریخی قابل لمس دارد. اریکس شهری با اهمیت و معروفیت کم بوده و گفته می شود افرادی مانند هرکول و آنیاس را به خود جلب کرده است.

از جمله مکان های پربازدید، قلعه پپولی و قلعه ونوس است. اولی از طریق اعراب ساخته شده، در حالی که قلعه دوم را نورمن ها در محل معبد باستانی ونوس ساخته اند و نام خود را از آن می گیرد.

صومعه بندیکتین (The Benedictine Monastery)

صومعه بندیکتین از جاذبه های گردشگری سیسیل بخشی از میراث جهانی یونسکو و یکی از بزرگ ترین صومعه ها در اروپاست. همچنین گروه علوم انسانی دانشگاه کاتانیا را در خود دارد. این صومعه نگین باروک سیسیل است. یک اجتماع کاسینایی این مجموعه را در سال 1558 تأسیس کرد. ساختار اصلی از طریق دو حادثه طبیعی، فوران گدازه سال 1669 و زمین لرزه 1693 تخریب شد. این ساختمان دوباره ساخته شد و اکنون نمونه ای از ادغام دوره های مختلف تاریخی است. با بازدید از آن می توانید تغییرات ناشی از فوران گدازه و زمین لرزه را مشاهده کنید.

موزه مایولیکا (Museum of Maioliche)

دوستداران نقاشی مایولیکای ایتالیایی، باید از این موزه بی نظیر با مجموعه ای عالی از حدود 6000 کاشی، بازدید کنند. این کاشی ها از سیسیل و ناپل آورده و در قرون 15 تا 20 ساخته شده است. کاشی ها، دیوارها و کف ها را پر کرده اند. بازسازی و بازسازی این بنا در قرن شانزدهم، بیش از سه دهه طول کشید که خود یک اثر هنری با سقف های طاقدار و نقاشی های دیواری است. این موزه همچنین مجموعه کوچکی از اسباب بازی های قدیمی ایتالیایی را در خود جای داده می دهد.

جزایر اگادیان (Aegadian)

از تراپانی می توانید برای سفری یک یا چند روزه به یکی از جزایر اگادیان عزیمت کنید. قایق ها چند بار در روز در این جهت رفت وآمد می کنند. سه جزیره فاوینا، لوانزو و مارتیمو، جزایر اگادیان را تشکیل می دهند. هر سه جزیره برای پیاده روی طولانی، رانندگی با موتور سیکلت، استراحت و شنا در حوضچه های زیبا، ایده آل هستند.

با این حال، اگر فقط یک روز فرصت دارید که به این جزایر اختصاص دهید، فاوینا را انتخاب کنید. بسکمک از افراد دوچرخه اجاره می کنند تا بتوانند همه جزیره را در یک روز بگردند. بازدید از کالا روسا، کالا آزورا، کالا روتوندا و لیدو بورونه در این جزیره، خالی از لطف نیست.

جزایر ائولی (Aeolian) از جاذبه های گردشگری سیسیل

جزایر ائولی در سیسیل شمالی واقع شده است. این مجمع الجزایر آتشفشانی از 7 جزیره، صخره و جزیره های کوچک تر ساخته شده است. مشهورترین و در نتیجه پربازدیدترین آنها لیپاری، سالینا، ولکانو و استرومبولی هستند.

هر جزیره مجذوب کنندهیت و فضای خاص خود را دارد:

لیپاری بزرگ ترین جزیره است که بهتر است در آن با قایق گردش کنید. این جزیره نسبت به بقیه سرزنده تر بوده و سواحل زیبایی دارد.

ولکانو نیز به راحتی قابل دسترسی است. این جزیره بخاطر چشم انداز ها زیبای آتشفشانی و حمام های گُل مشهور است.

استرومبولی، به لطف آتشفشان مداوم فعال خود، شناخته شده است. یک نمایش شبانه چشمگیر که نباید از دست بدهید!

سالینا، دارای چندین جهت پیاده روی زیبا و رستوران های خوب بوده و نسبت به جزایر دیگر کمتر توریستی است.

برای رفتن به جزایر آئولی، باید از میلازو، پالرمو یا مسینا، قایق سوار شوید. پس از ورود به جزایر، استفاده از اتومبیل ممنوع است و فقط ساکنین آنجا می توانند از آنها استفاده کنند.

اگر فقط یک روز فرصت دارید تا به جزایر ائولی اختصاص دهید، توصیه می کنیم فقط یکی را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید همه آنها را ببینید، می توانید یک سفر دریایی چند روزه را برنامه ریزی کنید.

انا، قلب سیسیل (Enna, the Heart of Sicily)

انا در مرکز سیسیل واقع شده و به ناف سیسیل معروف است. منطقه انا تنها منطقه ای است که به دریا دسترسی ندارد. با این حال، بیشترین دریاچه ها را دارد. از جمله دریاچه پرگوسا، تنها دریاچه طبیعی جزیره. همچنین پرتگاهی با ارتفاع بیش از 900 متر از سطح دریا که مجذوب کنندهیت معمول خود را حفظ کرده و چندین محل تماشای را ارائه می دهد.

قلعه لومباردی از جاذبه های گردشگری سیسیل که از بالای برج اصلی، چشم انداز ای بدون مانع از اتنا را به گردشگران نشان می دهد. همچنین کلیسای جامع انا، موزه باستان شناسی، مرکز تاریخی شهر و دریاچه پرگوسا با پیست مسابقه در ساحل آن.

سواحل سیسیل

جاهای تماشای سیسیل بدون فهرستی از زیباترین سواحل آن کامل نخواهد شد. اگر به تور سیسیل می روید، مطمئنا می خواهید از ساحل و آب شفاف لذت ببرید! به هر حال این یکی از بهترین کارهایی است که می توان در سیسیل انجام داد.

در اینجا بعضی از سواحل سیسیل را به شما معرفی می کنیم.

ساحل San Vito Lo Capo: این ساحل برای خانواده های دارای فرزند، برای شنا یا آفتاب گرفتن بسیار مناسب است! چراکه ساحل عمومی و ساحل خصوصی دارد.

ساحل ایزولا بلا Isola Bella: ساحل کوچک با سنگ ریزه و آب شفاف. ایده آل برای اسنورکلینگ (شنا زیر آب) با تعداد زیادی ماهی کوچک برای مشاهده. ساحل عمومی و ساحل خصوصی هم دارد.

ساحل Scala dei Turchi: این رمانتیک ترین ساحل برای لذت بردن از غروب خورشید در سیسیل است. آب فیروزه ای و صخره های سنگ آهک به رنگ نارنجی و صورتی ترکیبی عالی است! اینجا هم ساحل عمومی و ساحل خصوصی دارد.

ساحل Cala Rossa در فاوینا: این ساحل از طریق صخره های بزرگ احاطه شده، آب فیروزه ای شفافی دارد و چشم انداز آن از بالا خیره کننده است.

ساحل ذخیره طبیعی Torre Salsa: ساحل شنی بزرگ و خوب با آب بسیار کم عمق. مکانی عالی برای گذراندن یک روز کنار خانواده و دور از همه چیز.

ساحل Calamosche: یکی از شلوغ ترین سواحل اطراف سیراکوز است که به دلیل زیبایی و آب کم عمق و شفاف معروفیت دارد.

در آخر یادتان باشد ایتالیا شهر غذاها و بستنی ها، بناهای تاریخی و طبیعت بکر است. به هر شهر و استان این کشور که بروید، تماشای های زیادی در انتظار شماست. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتی اگر نتوانستید از همه تماشای های سیسیل بازدید کنید، از هر آنچه که دیدید، نهایت لذت را ببرید.

منبع: علی بابا
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2318

به "معرفی جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری سیسیل ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید